Komentowana treść: Jak powstawała gra Syndicate
[#1] Re: Jak powstawała gra Syndicate
Miesiąc czy dwa temu w Retrogamerze był wywiad z głównym programistą Syndicate na temat powstawania tej gry. Szef Bullfroga wyrwał chłopaka prosto z collegu i zatrudnił w firmie widząc próbki kodu, który stał się zaczątkiem Syndicate.
[#2] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@Deftronic/..., post #1

Właśnie przy okazji Syndicate, Bullfrog rozpoczął emigrację na PC. W trakcie tworzenia gry Moluneux w wywiadach powtarzał opinię, jakie to nieporównywalnie większe możliwości oferuje im platforma PC.

Ostatnia edycja: 06.12.09 12:51:01
[#3] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@GumBoy, post #2

Wcześniejsze gry Bullfroga ukazywały się na różne PC takie jak C= Amiga i Atari. Więc pewnie chodziło o porzucenie innych na rzecz kompatybilnych z IBM PC. Patrząc na działanie Syndicate na 040 można wątpić w znajomość możliwośći Amigi w Bullfrogu.
[#4] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@Korni, post #3

OK, więc parę faktów odnośnie Bullfroga (w najnowszym 71 numerze Retrogamera, znalazł się bardzo ciekawy, obszerny wywiad z Peterem Molyneux):

- szef Commodore Europe sam zadzownił do Petera i zaproponował wsparcie pod postacią sprzętu (kilka darmowych Amig) jeśli jego firma (jeszcze nie Bullfrog) zacznie pisać użytkowy soft na Amgę (bazę danych itp.), co też jego firma Taurus wykonała,

- pierwszą grą była konwersja Druid II z C64,

- bardzo chciałby zrobić remake Syndicate,

Wracając do głównego programisty Syndicate (wywiad 2 numery wcześniej):

- Peter po prostu wszedł do collegu IT i poprosił o polecnie mu najlepszego ucznia :)... Sean Cooper miał 16 lat jak rzucił szkołę i dołączył do Bullfroga,

- grę zaczęto pisać na Amidze, najpierw tryb multiplayer (kurczę, tam jest tryb multiplayer?), AI dodano później,

- American Revolt był wypuszczony na szybko, poświęcono mu minimum uwagi, stąd problem z wysokim poziomem trudności,

i na koniec cytat:

"I still use exactly the same code today. The simplicity of it makes it look really complicated".

OK, starczy. :)


Ostatnia edycja: 06.12.09 18:17:06
[#5] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@Deftronic/..., post #4

- grę zaczęto pisać na Amidze, najpierw tryb multiplayer (kurczę, tam jest tryb multiplayer?),


Nie ma.
[#6] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@GumBoy, post #5

Zatem wynika z tego, że był on tylko dla testów (zarówno na Ami jak i na PC) interakcji pomiędzy teamem cyborgów i otoczeniem. Cyt.:

"We started off on the Amiga, ussing the blitter and cooper list to run the engine, then switched to the PC. We had an eight-player network system, and that's how I started:just putting some characters on screen and hooking up a couple players. The AI came a lot later".
[#7] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@Deftronic/..., post #4

(kurczę, tam jest tryb multiplayer?)


Nie... i tak. Patrz artykuł do którego link podano w tymże newsie, strona 3:

"However, the biggest disappointment for the Syndicate team was the enforced removal of its multiplayer mode during the QA process."

Oraz, w kolejnym akapicie:

"Although later reinstated for the American Revolt mission pack, [...]" ;)

Ostatnia edycja: 06.12.09 19:54:15
[#8] Re: Jak powstawała gra Syndicate

@Shoonay, post #7

W amigowej wersji American Revolt nie widziałem trybu multiplayer.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem