Komentowana treść: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
[#1] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
Warto również zauważyć, że do konkursu stanął Robert "Minniat" Szacki.
[#2] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
Moje przeoczenie. Już poprawiłem. Przepraszam zainteresowanego.
[#3] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
Jakie są Wasze typy?
[#4] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@mailman, post #3

Póki co grałem tylko w cztery gry (X-Mas Disaster; Cornelius Saves Christmas; Dwarves in the Iceland; X-Mas Syman). Najwyżej oceniłem X-Mas Disaster, mimo monotonii najlepsze wykonanie. Następnie Dwarves in the Iceland (jednak nie tak bardzo lemmingowate jak myślałem) które trochę błędów, ale i tak wypada lepiej niż X-Mas Syman które mimo bardzo fajnego wykonania jest strasznie monotonne. Cornelius Saves Christmas oceniłem najniżej ze wszystkich na które głosowałem.

Mam mały błąd z grą Phibrizza, jeżeli odpalę z systemu - mam szare tło i niebieski kursor, nic pozatym, po odpaleniu bez s-s komunikat o błędzie z datatypes.library 36+ mimo iż mam wersję 45 chyba.
[#5] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@Logan, post #4

jak odpalasz bez s-s to musisz wpisac adddatatypes refresh zeby dt dzialaly
[#6] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@kiero, post #5

Dzięki OK

Teraz mam inny komunikat :D "Can't open screen"

[#7] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@Logan, post #6

Faktem jest ze jest jakis maly blad ktory nie uzmoliwia gry na wlasnym ekranie.
Nie moge go wyczaic narazie. Jednak jest na to rada. Gra oznaczona w katalogu jako GFX odpala sie normalnie z WB rowniez na AGA i ECS.
[#8] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@mailman, post #3

X-Mas Disaster
Grafika: 55/100
Dźwięk: 50/100
Grywalność: 35/100
Uwagi: Grając w grę, odniosłem wrażenie, że autorzy opacznie zrozumieli pojęcie odtwarzania muzyki na przerwaniach. ;) Przynajmniej wydaje mi się, że całe te "przerwania" nie polegają na tym, żeby przerywać odtwarzanie animacji na czas odtworzenia kilku nut muzyki, a następnie przerywać odtwarzanie muzyki, żeby wyświetlić kilka klatek animacji i tak w kółko. Za to największy minus dla gry.

Cornelius Saves Christmas
Grafika: 60/100
Dźwięk: 55/100
Grywalność: 25/100
Uwagi: Człowiek, który stworzył domyślny model sterowania postacią w Amosie, powinien za karę, po śmierci, tworzyć programy w basicu, w podstawowej, nierozszerzonej wersji MS Visual Studio 2005, pod kontrolą Windows'98. Próbowałem sterować za pomocą joysticka analogowego, joysticka "cyfrowego" (znaczy się zwykłego), za pomocą pada a nawet klawiatury - za każdym razem w połowie pierwszego levelu odechciewało mi się grać.

Santa Montana
Grafika: 65/100
Dźwięk: 55/100
Grywalność: 50/100
Uwagi: Gra dostałaby więcej punktów za grafikę, gdyby udało mi się uruchomić ją tak, żeby pokazywała sanie z Mikołajem i reniferami. U mnie zawsze po niebie przesuwa się sam prezent.

Dwarves in the Iceland
Grafika: 45/100
Dźwięk: 40/100
Grywalność: 55/100
Uwagi: "Pokurcze w świecie lodu" ;) to było największe zaskoczenie - załapałem się na newsa w "wersji" gdzie był wymieniony wyłącznie Phibrizzo i w trakcie gry cały czas chodziło mi po głowie "Kurcze, ktoś Miniata podrabia" :) Tak, wiem - trzeba było zajrzeć do readme, ale kto by to czytał... :D Ogólnie gra bardzo fajna i przyjemnie się w nią gra i to jest mój typ w tym konkursie. "Lemingi" wiecznie żywe!

X-Mas Syman
Grafika: 50/100
Dźwięk: 30/100
Grywalność: 40/100
Uwagi: Kur-cze, czy te kółko musi być pod kątem, skoro steruje się dżojem?

X-Mas Glass Ball Factory
Grafika: 40/100
Dźwięk: -
Grywalność: 40/100
Uwagi: Bombki za długo trzymają się "przerzutek", przez co, gdy bombki lecą jedna za drugą, nie da się grać.

Sam and Max
Grafika: -
Dźwięk: -
Grywalność: -
Uwagi: Gry nie udało mi się uruchomić. W readme stoi, że wystarczy dwuklik na ikonie - niestety próby uruchamiania gry pod ECS/AGA/GFX kończą się komunikatem: "Screen not opened"
[#9] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@APC74, post #8

No niestety, ale ja wiem ze wygra X-Mas Syman.
Dlaczego ? bO KOLEDZY NERDA H.H. juz glosuja -> http://www.ultimateamiga.com/

---
do dupy to glosowanie
[#10] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@APC74, post #8


Cornelius Saves Christmas


Autorem jest Alkis Polyrakis. W grze wcielamy się w postać małego chłopca o imieniu Cornelius, który musi uratować Święta przed zły A.C. Contantem. Ów osobnik zmusza wszystkich przedsiębiorców do zbojkotowania świąt i nie sprzedawania żadnych zabawek ani choinek. Cornelius postanawia zmienić ten stan rzeczy.

Gra jest typową platformówką. Cornelius przemieszcza się po platformach, na których znajdują się rozrzucone słodycze. Należy je zbierać w celu zwiększenia dorobku punktowego. Przeszkadzają w tym strażnicy, których należy unicestwiać śnieżnymi kulkami. Cornelius wędruje po lodowych blokach, które czasami mają różne funkcje. Zakończenie etapu następuje w momencie, gdy po zniszczeniu wszystkich przeciwników dotrzemy do choinki. Do przejścia jest 30 etapów.

Gra została napisana w Backbone (czyli w AMOS-ie). To niestety widać aż za bardzo, głównie w animacji głównego bohatera. Jest nieco "chybotliwa i drętwa". Wykonywane skoki są mało precyzyjne. Pomijając ten element, gra wykonana jest całkiem znośnie. Okraszona masą efektów dźwiękowych, muzyki, ekranów przerywnikowych. Jak na grę wykonaną w dwa tygodnie, nie należy się jej wstydzić, choć warto popracować nieco nad animacją postaci.

Ocena: 3/5.


Dwarves in the Iceland


Propozycja przygotowana przez Roberta Szackiego, którego powinniśmy kojarzyć jako autora edytora do gry Benefactor oraz amigowej wersji gry Robbo. Gra powstała najprawdopodbniej w wyniku inspiracji popularną serią "Lemmings" (a konkretniej "All New World of Lemmings"). Z czerwonej bramy wychodzimy pewna liczba krasnali, których należy doprowadzić do niebieskiego wyjścia. Krasnale niczym lemingi brną na oślep, chyba że na ich drodze stanie przeszkoda - wówczas odbijają się od niej, zmieniając kierunek wędrówki. Po drodze znajdują zestawy czynności, które pozwalają im na kopanie w dół (dzięki czemu mogą zejść na platformę niżej), postawienie sprężyny (dzięki czemu mogą wejść na platformę wyżej), postawienie kuli lodowej (która działa jak przeszkoda, od której się odbijają). Przygotowana wersja posiada 7 etapów.

Ogólnie gra przedstawia się najsensowniej ze wszystkich proponowanych. Nie jest głupią, rozdygotaną platformówką, czy bezsensowną, niekończącą się strzelaniną. Z drugiej jednak strony, nie każdy musi lubić zabawy logiczne... Graficznie niestety wymaga dopracowania. Przydało by się namalować ładne tła, popracować nad elementami istotnymi w rozgrywce. Nie podoba mi się również to, że jedynym elementem mówiącym o tym, że krasnal coś niesie jest kolor czapki. Moim zdaniem, dodatkowo, przydałaby się jakaś ikonka to symbolizująca, gdy wskaźnikiem najedziemy na krasnala. Brakuje również upływającego czasu, jakiegoś ekranu podsumowującego, czy przygotowującego do etapu. Domyślam się jednak, że te braki są tylko z uwagi na bardzo wczesną wersję gry.

Gra posiada spory potencjał i warto, aby dopracować w niej wspomniane elementy. Liczę na to, że autor nie przerwie pracy nad grą i pojawią się w niej nowe czynności, nowe etapy oraz być może system skórek, dzięki któremu będzie można kierować poczynaniami nie tylko krasnali, ale także innych postaci (w zależności od tematu graficznego). Za ten właśnie drzemiący w tytule potencjał, oceniam tę pozycję najlepiej.

Ocena: 5/5


Sam 'n Max


Niestety nie udało mi się uruchomić tej gry.


Santa Montana


Tytuł przygotowany przez scenową grupę Depth. Prosta, niewiele wymagająca gra zręcznościowa. Zadaniem gracza jest sterowanie zaprzęgiem Świętego Mikołaja i wrzucanie prezentów do kominów domów w określonym czasie. Trudność polega na tym, że prezent musi wpaść dokładnie do komina. Liczba zrzucanych prezentów jest nieograniczona.

Gra prosta, choć przygotowana całkiem ładnie. Żadnej prowizorki, ale jest nużąca. Nie występują żadne przeszkadzajki. Nie potrafię również dorobić do niej żadnej ideologii, która pozwoliłaby na to, aby tytuł się nieco rozbudował. Typowo na raz, typowo na Święta. Zagraj i zapomnij.

Ocena: 2/5.

Drobna uwaga - przed uruchomieniem należy wyłączyć chipset AGA oraz cache.


X-Mas Disaster


Gra przygotowana przez grupę GUS Entertainment. Jest to strzelanina, w której jesteśmy przedstawicielem obcej rasy, która chce zniszczyć ludzkość. Jedynym ratunkiem jest Święty Mikołaj i jego zastępcy, którzy staną na naszej drodze. Musimy ich wyeliminować, aby zrezalizować swój cel.

Cóż, fabuła nie jest idealnie pasująca do świątecznego nastroju. Autorzy, jak widać, mają w planach grę, lecz tematyka świąteczna sprowadziła się w niej wyłącznie do postaci podmiany kilku obiektów przeciwników oraz tła. Nie do końca to wszystko się klei, jest powtarzalne i trochę nudne. Występują tylko trzy rodzaje przeciwników, nie ma żadnych gadżetów wpływających na rozgrywkę. Wolałbym, aby zmienić pojazd gracza w zaprzęg reniferów i strzelać na przykład do wybuchowych prezentów niż do samego "Gwiazdora".

Gdyby jednak oceniać całość z innego punktu widzenia, to silnik gry prezentuje się całkiem ciekawie. Animacja nie kuleje, grafika jest ładnie wykonana, podobnie jak i muzyka. Czekam z niecierpliwością na kolejne odsłony tego tytułu, lecz już nie w konwencji świątecznej.

Za wykonanie i drzemiący potencał powinna należeć się "piątka", lecz z racji tego, że turniej dotyczył świąt, tytuł ten wypada znacznie słabiej.

Ocena: 4/5


XMAS Glass Ball Factory


Propozycja Roberta Krajcarza. Bardzo prosta gra, w której zadaniem gracza jest odpowiednie sterowanie trzema przekładniami, aby toczące się kolorowe bombki trafiały do właściwych pojemników. Gra oferuje rozgrywkę na trzech poziomach trudności.

Więcej o grze na razie nie można napisać. Jest to bardzo wczesna wersja i trudno domniemywać, czego więcej można się będzie spodziewać. W stosunku do konkurencji wypada średnio i jest nieco nużąca. Denerwuje także zbyt długie "trzymanie się" przekładni przez bombki. Na plus zasługuje fakt, że autor przygotował trzy wersje gry: dla Amig z chipsetem ECS, AGA oraz kartą graficzną (ta ostatnia uruchamia się w okienku, także na Amigach z chipsetem AGA).

Ocena: 2/5


XMAS Syman


Gra napisana przez Hungry Horace z pomocy Mihcaela w AMOS-ie. Jest grą logiczną, adaptacją rodzinnej zabawy. Może brać w niej udział do czterech osób. Zadaniem graczy jest obserwowanie kolejności odgrywania tonów lub zestawu układów dźwiękowych i ich powtarzanie. Rozgrywka możliwa jest w kilku trybach. Sterowanie odbywa się przy użyciu joysticka. Odpowiednie wywołanie tonów
uzyskujemy przez wychył "manipulatora" w odpowiednim kierunku: czerwony (od siebie), niebieski (w prawo), zielony (do siebie), żółty (w lewo).

Motyw świąteczny w grze występuje w postaci grafiki tła oraz, na siłę, charakteru gry (rodzinna zabawa, w którą można właśnie bawić się w święta). Całość wygląda ładnie, nie kłuje z kilometra AMOS-em, choć ogólnie nie jest niczym nadzwyczajnym. Na dłuższą metę jest to nieco nudne i wydaje mi się, że więcej rozrywki mieli autorzy ją tworząc niż ja grając. Nie ma jednak powodu do wstydu - grę można uruchomić swoim pociechom, aby trochę potrenowały pamięć.

Ocena: 4/5
[#11] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@mailman, post #2

Ja nie zauwazylem poprawki, a wlasciwie pierwszy raz odpalilem PPA z newsami z 2 stycznia. Na pececie jest tak samo.
Co do gier, to jeszcze nie wiem. Odpale druga Ami i sprawdze. :)

Dodane: Chyba zle zinterpretowalem tekst Krashana. Pewnie wczesniej Minniat byl w ogole pominiety, a ja zasugerowalem sie tym, ze brakuje jego ksywki... :)

Ostatnia edycja: 02.01.10 23:09:18
[#12] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie

@selur, post #9

do dupy to glosowanie

W takim razie trzeba brac pod uwage tylko zalogowanych/zarejestrowanych uzytkownikow PPA. Od teraz. I w takim razie beda dwie wytypowane opinie. Gdzies tam i Tutaj. :)
[#13] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
Hej. Chciałem zrobić krótką recenzję gry wpsółuczestnika zawodów Roberta Krajcarza pt. "XMas Glass Ball Factory" (w tłumaczeniu fabryka bombek choinkowych). W grę zagrałem dopiero niedawno. Udało mi się ją uruchomić bez problemów, zarówno wersję ekranową jak i okienkową. Muszę przyznać, że byłem bardzo mile zaskoczony. Gra okazała się bardzo pomysłowa, wciągająca i grywalna. Jest to gra logiczna, w której trzeba doprowadzić toczące się na taśmie bombki do odpowiadajacych ich kolorom pojemników. Na drodze są przekładnie, które zmieniają ich kierunek ruchu. Kierunek przekładni można zmieniać za pomocą myszy. Gra bardzo mi się spodobała, głównie ze względu na wyjątkowy pomysł. Grafika jest prosta, ale bardzo czytelna (w grach logicznych czytelność grafiki jest bardzo ważna). Gra też bardzo przypadła mi do gustu, bo lubię tego typu łamigłówki. A w tej grze liczy się nie tylko myślenie ale i refleks. Grywalność też stoi na wysokim poziomie - gra potrafi wciągnąć.

W innych recenzjach zwrócono uwagę, że bombki za długo trzymają się przekładni. Według mnie działa to na korzyść, dlatego że na poziomie "Hard" ma się więcej czasu na podjęcie decyzji o zmianie kierunku ruchu bombki! Także według mnie jest to plus. Poza tym gra jest już w takiej wersji, że można już swobodnie grać.

Bez problemu przyznaję tej grze ocenę 5/5.
[#14] Re: Pierwszy Turniej Twórców Amigowych Gier - głosowanie
Dzisiaj ogłoszono listę zwycięzców :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem