Komentowana treść: Prehistorik - recenzja
[#1] Re: Prehistorik - recenzja
Klasyka
W wersji na amige cdtv ta gra posiada ścieżkę audio

http://hol.abime.net/4859/diskscan


:P
[#2] Re: Prehistorik - recenzja
"Utworów jest kilkanaście" - a unexotica podaje 9. Więc jak jest?
[#3] Re: Prehistorik - recenzja

@Dorian3d, post #1

Szkoda, że o tym nie wiedzialem kiedy mialem Amige.
[#4] Re: Prehistorik - recenzja
Uwielbiam to określenie "miodna" SS lubiał tego używać.
[#5] Re: Prehistorik - recenzja

@parallax, post #4

dokładnie tak :D mam numery od 1-88 około i bardzo często Ci z Secretu używali tego pojęcia ;)))
[#6] Re: Prehistorik - recenzja
Bardzo dobra gra i dobra recenzja :)
Aż sobie zagram w ramach piątkowego relaksu :)
[#7] Re: Prehistorik - recenzja

@Logan, post #6

Na chu... się powtarzasz? :)
W ramach piątkowego relaksu, zawsze polecałem i będę polecał Super Froga.
[#8] Re: Prehistorik - recenzja
Pamiętam jak grałem w tę grę na PC 386DX z VGA w grudniu 1992. Wyglądała tak samo jak na tych zdjęciach. Fajna gierka. Na Ami nigdy jej już nie odpaliłem.
[#9] Re: Prehistorik - recenzja

@Deftronic/..., post #8

To sobie odpal na Amidze a zobaczysz różnice.
[#10] Re: Prehistorik - recenzja

@Dorian3d, post #1

Dobra, ja grałem w Prehistoryka, ale innego jakiegoś. Na końcu planszy zawsze był boss do pokonania.
[#11] Re: Prehistorik - recenzja

@Hubez, post #10

No to rzeczywiscie innego :) bo u mnie tez byl zawsze straznik w postaci olbrzyma :) gra na amidze ma lepszy dzwiek i nie ma az takich pixeli. Gra na ST jest w 16 kolorach wiec widac roznice ..Gra na Amstradzie jest ladna (podrasowana grafa) ale pixelki dobijaja. (jak to na 8bitach) Wersja Amigowa jest najladniejsza i de facto zajmuje najwiecej :D cos ok 820 kb
[#12] Re: Prehistorik - recenzja
Bardzo przyjemna i luźna platformóweczka.
Co prawda odrobinę za krótka, jak już wyuczymy się gdzie wskoczyć by znaleźć żarło, z której strony wejść na następną planszę by szybko wpierdzielić "dziadkowi", czy obadamy wszelkie dziwne ataki bossów.
Ukończenie gry daje radochę, a zbieranie żarła w każdym poziomie to jest to!
Nigdy mi się nie podobał modułek tytułowy, jakoś mi tak dziwnie brzmi z tym samplem "połykania żarła" jako motywem przewodnim.

@Hołdys: może powrzucasz wszystkie muzyczki z gry na modules.pl?
[#13] Re: Prehistorik - recenzja

@Shoonay, post #12

Mi się motyw przewodni podoba.
[#14] Re: Prehistorik - recenzja

@parallax, post #9

Wątpię. Jeśli idzie o pixele to na PC wynikało to zawsze z lepszych monitorów (przeważnie - dedykowane Ami monitory o ile pamietam miały plamkę rozmiaru 40). Co do dżwięku z SB to nie pamietam powiem szczerze (ale musiał być typowy jeśli idzie o brzemienie dla tamtych czasów, czyli specyficzny)
[#15] Re: Prehistorik - recenzja

@Deftronic/..., post #14

Poza tym większość grała na Amidze podłączonej do TV, a ten posiadał "sprzętowy motion blur".
[#16] Re: Prehistorik - recenzja

@Deftronic/..., post #14

a co powiesz na wyzsza rozdzielczosc pionowa ? (PC VGA 320x200 , Amiga OCS 320x256 ) ? sprzetowy motione blure w TV.. to prawda :D :D :D

kazda gra na Pc w LOWRESIE jest po prostu brzydka ..Mortal tez ladniej wyglada na amidze !
[#17] Re: Prehistorik - recenzja

@parallax, post #7

Parallax, przywołuję Cię do porządku. Licz się trochę ze słowami.
[#18] Re: Prehistorik - recenzja

@HOŁDYS, post #16

Amiga ECS w wersji PAL, w wersji NTSC to 320x240.

Poza tym jeśli chodzi o Prehistoryka, to akurat mamy czarny pasek
na dole, więc wygląda na to, że jest pixel-to-pixel identyczny z wersją pecetową.
[#19] Re: Prehistorik - recenzja

@zyga64, post #18

Dokładnie. W wielu amigowych grach występował niestety ten "czarny pasek" na dole ekranu. Na zrzutach ekranu gra wygląda właściwie identycznie. Tylko efekt rozmycia powodowany przez gorsze amigowe monitory oraz wyświetlanie obrazu na ekranie telewizora powodował, że gra w wesji na AMi mogła wydawać się lepsza graficznie.
[#20] Re: Prehistorik - recenzja
Hołdys
Trzeźwy byłeś pisząc tą recke ? :>
[#21] Re: Prehistorik - recenzja

@waldiamiga, post #20

Hołdys
Trzeźwy byłeś pisząc tą recke ? :>


pisalem ja w robocie :D wiec raczej tak

a co do gier i czarnego paska ..to proste developerzy robili uniwersalny produkt na rynek europejski (PAL) jak i USA (NTSC)
stad czarny pasek
[#22] Re: Prehistorik - recenzja

@HOŁDYS, post #16

"Kazda gra na Pc w LOWRESIE jest po prostu brzydka ..Mortal tez ladniej wyglada na amidze !"

Proponuję byś jeszcze raz zerknął na Mortal Kombat z PC. Wygląda zdecydowanie lepiej (prawie jak wersja arcade) za sprawą 256 kolorów (ale nie tylko - tło ma więcej niż 1 plan jak na Ami), gdzie wersja amigowa wygląda jak ubogi krewny z obciętymi kolorami (tyczy się MK i MK2). Wyższa rozdzielczość nic tu nie zmienia (notabene w tej grze na PC to raczej 320x240 a nie 320x200). Amigowa wersja MK1 za to ma GENIALNĄ muzykę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem