Komentowana treść: Blender 2.5 alpha 1
[#1] Re: Blender 2.5 alpha 1
Niestety Blender nie jest raczej dla posiadaczy miniaków.. U mnie na pełnym ekranie na 64MB VRAMU pojawiają się krzaki i przekłamania z braku pamięci..
[#2] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Sometime the display is trashed: try to press twice the 'z' key. If it doesn't work it may be caused by a low vram situation. Check if you don't have too many others Ambient window on a 3d-enhanced screen or if mplayer/OWB or any vram consuming programs are running.
[#3] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Ciekawe czy się odpali na Efice :)

Łedyta: Z ciekawości sprawdzę,a co mi tam.

Ostatnia edycja: 25.02.10 19:57:58
[#4] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #3

raczej nie ....
[#5] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #3

Poprzednia wersja alpha mi się nie odpalała, brak pamięci. Na Efice trzeba pozostać przy wersji 2.46...
[#6] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Próbowałeś otworzyć na oddzielnym screenie z mniejszą rozdzielczością? Idealnie Blender przy takiej ilości vramu działać nie będzie, ale zawsze można pokombinować, żeby był używalny. :)
[#7] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Tego się obawiałem, dlatego kupiłem PowerMaca i mam nadzieję, że trafię okazję na kartę grafiki lepszą niż 64mb vram. Może Ati 9800 256mb?
[#8] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Heh, ja kiedys probowalem szczescia z blenderem na voodoo z 8MB tzn. myslalem ze ma 16MB :] oj wieszalo

Superancko, ze mamy nowego blendera ! Moze kiedys giganci softwarerowi jednak sie zainteresuja mosem - sprzet jakby jest, mozliwosci jakby sa.

Ostatnia edycja: 25.02.10 20:45:09
[#9] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

Eee nawet na 32 MB vmem dziala już . Więc pewnie przyszalałeś z rozdziałką lub ilością odpalonych programów

Yomgui testował tą wersje na mini 1.5 i bylo oki

Ostatnia edycja: 25.02.10 20:43:35
[#10] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Drako^lM, post #9

|Drako: 1680x1050 to nie aż takie szaleństwo. Ale pobawię się z osobnym ekranem wtedy.
[#11] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #10


niezbedne minimum bym powiedzial :)

Ps. jak juz czlowiek wpakuje sie w LCD to nie ma zmiluj tylko natywna rozdzialka, reszta to mydlo ..
[#12] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #10

Osobny ekran bez potrójnego buforowania i zaawansowanego wyświetlania i przy tej rozdziałce działa na 32mb vramu.
[#13] Re: Blender 2.5 alpha 1

@widelec, post #12

Lame kłeszczon, ale jak to cholerstwo wypromować na osobny ekran? W opcjach się nie dopatrzyłem (albo jestem ślepy :/ )
[#14] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #13

jak to cholerstwo wypromować na osobny ekran?

W readme jest napisane jak to zrobić. No a przynajmniej w wersji 2.46 było napisane. Po prostu w ENV: (więc proponuję i w ENVARC:) musi być pliczek BLENDER_SCREENMODEID, który zawiera liczbę oznaczającą tryb ekranu w jakim ma się odpalić Blender (sprawdzić ją można programikiem GetModeID). U mnie jest to np. 1083310165, czyli 1600x1200 24 bit (Pegasos2 G4 z Radeonem 9250 128MB).

Ostatnia edycja: 25.02.10 21:46:02
[#15] Re: Blender 2.5 alpha 1
Powinienem tradycyjnie piać z zachwytu. Ale jakoś nie mam tym razem ochoty. W oficjalnej gałęzi wersja 2.5x nie jest przewidziana jako stabilna. Dopiero 2.6x ma być ostateczną stabilną wersją ze wszystkimi rewolucyjnymi zmianami.

Niezmiernie mnie cieszy to, że najnowszy Blender wychodzi na MorphOSa. Jednak 2.5x będę traktował tylko jako ciekawostkę. Do czasu pojawienia się 2.6x raczej jako bazę traktuję 2.46.

Jak jest w Pythonem w tej wersji? Powinien być ten który był w 2.46 czy już jakiś nowy (może 3.1)?
[#16] Re: Blender 2.5 alpha 1

@MDW, post #15


Jak jest w Pythonem w tej wersji? Powinien być ten który był w 2.46 czy już jakiś nowy (może 3.1)?


W archiwum jest wersja 3.1
[#17] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #16

Rety, jakich czasów ja dożyłem. Całkiem nowa wersja tak ważnego języka na ami-maszynkę... Niesamowite. :)
[#18] Re: Blender 2.5 alpha 1

@MDW, post #14

Ale wstyd, żeby do readme nie zajrzeć...
[#19] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Grzegorz Kraszewski, post #5

Ta wersja też się nie odpala na Efice. :/
[#20] Re: Blender 2.5 alpha 1

@MDW, post #15

W oficjalnej gałęzi wersja 2.5x nie jest przewidziana jako stabilna. Dopiero 2.6x ma być ostateczną stabilną wersją ze wszystkimi rewolucyjnymi zmianami.

Piać z zachwytu nad alphą wersji niestabilnej nie ma co. Przecież celem Yomguia nie jest poprzestanie na wersji 2.5, przeportował ją wyłącznie po to, żeby później móc szybciej przeportować 2.6...
[#21] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Grzegorz Kraszewski, post #20

Zgadza się. I bardzo dobrze robi. Jak wyjdzie 2.6 to faktycznie migiem ją przgotuje. Wtedy obiecuję, że będę się podniecał podwójnie. :)
[#22] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #1

A na wiadomym portalu już przeczytali Twojego posta i piszą na swoim forum że Mac Mini ma problemy z nowym Blenderem.Permanentna inwigilacja :)

Ostatnia edycja: 26.02.10 11:03:12
[#23] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #22

Gdzie piszą?
[#24] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Grzegorz Kraszewski, post #23

A no TU
Ostatni post,druga linijka od dołu.
[#25] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #24

Cóż, nie ma to jak wyciągać wnioski na podstawie wersji alpha programu. Żeby było ciekawiej, sam właściciel wiadomego portalu napisał, że 32 MB pamięci graficznej nie wystarczy już samemu systemowi AmigaOS 4, o Blenderze nań nawet nie wspominając.
[#26] Re: Blender 2.5 alpha 1

@MDW, post #21

Dodać tylko mogę, że portowanie i udostępnianie gałęzi 2.5 ma jeszcze jedną zaletę - użytkownik do czasu wersji 2.6 może zapoznać się z nowym GUI i nowymi ficzerami. Spokojnie, powoli, bez zbędnego szoku. Cały świat będzie jako standard używał 2.6 i my nie będziemy gorsi. Najważniejsze to nie obudzić się z ręką w nocniku - soft jest, a nie ma nikogo kto by go umiał użyć.
[#27] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Grzegorz Kraszewski, post #25

Zgadza się. Poza tym na 32MB też się pewnie da odpalić. Mniejsza rozdzielczość ekranu (Blender może być na ekranie 16 bitowym), koniecznie wyłączone 3D layers i pewnie pójdzie.
[#28] Re: Blender 2.5 alpha 1

@waldiamiga, post #22

W żopie mam to co piszą. Niech wyciągają wypowiedzi z kontekstu i odwracają na swój użytek. Widać jednak jaki portal jest najbardziej opiniotwórczy.
[#29] Re: Blender 2.5 alpha 1

@pampers, post #28

Łoś miał efikę z licencją, Maca Mini bez licencji i kupi dopiero licencję na PowerMaca, do którego można włożyć szybszą kartę niż ati 9250 np. ati 9800 256 mb/256 bit i co najlepsze jak ją włoży to będzie miał pewność, że system ją obsłuży (wcześniej tego nie zrobi, żeby inne zwierzęta np. hieny, które śmieją się nieustannie z innych zwierząt, nie dziwiły się po co to robi).
[#30] Re: Blender 2.5 alpha 1

@Grzegorz Kraszewski, post #25

Wspominal, ale wspominal rowniez o tym, ze z wlaczona kompozycja byly by problemy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem