Komentowana treść: LZMALoader 1.2
[#1] Re: LZMALoader 1.2
że niby pomoc dla kodujących intra 4k i 64k? :D

Zapewne nie bo teraz chyba są inne trendy przy tworzeniu takich produkcji... ale to chyba specjaliści lepiej wiedzą.
[#2] Re: LZMALoader 1.2

@jimiche, post #1

trendy trendami ale na koncu zawsze jest jakis kompresor:)
[#3] Re: LZMALoader 1.2

@jimiche, post #1

Jeżeli ktoś zrobiłby intro 64k tak spakowane to pewnie zaraz odbyłaby się ostra dyskusja czy produkcja tak spakowana jest intrem 64k w sensie scenowych skoro korzysta z zewnętrznej biblioteki (wspomniane tutaj lzma.library) nie będącej częścią systemu operacyjnego.

Ostatnia edycja: 07.07.10 09:22:36
[#4] Re: LZMALoader 1.2

@MDW, post #3

Nie jestem "sceniarzem" więc pewnie moja wypowiedź będzie nieprofesjonalna:

Ale przecież intra 4k i 64k na PC są odpalane z Windowsa (sam nawet kilka takich demek sobie zapodałem kiedyś) a system Windows jest "nafaszerowany" bibliotekami po uszy.
[#5] Re: LZMALoader 1.2

@MDW, post #3

zaraz odbyłaby się ostra dyskusja czy produkcja tak spakowana jest intrem 64k w sensie scenowych skoro korzysta z zewnętrznej biblioteki

Zawsze można użyć starej, w pełni kompatybilnej wersji loadera, która jest "samonośna", kod rozpakowujący ma w sobie. Co prawda to już ponad 3 kB, a nie 380 bajtów, ale zawsze.
[#6] Re: LZMALoader 1.2

@stachu100, post #4

Ale przecież intra 4k i 64k na PC są odpalane z Windowsa (sam nawet kilka takich demek sobie zapodałem kiedyś) a system Windows jest "nafaszerowany" bibliotekami po uszy.

Masz rację. Jednak jest pewna różnica między bibliotekami zewnętrznymi. No bo taka biblioteka może być częścią standardowego systemu operacyjnego czy albo czymś dołożonym z zewnątrz (np. PowerSDL). Intro 64k musi być jednym plikiem i może korzystać z systemu operacyjnego, czyli wszystkich jego bibliotek. Tak samo jak kiedyś intra na gołej A1200 korzystały z bibliotek znajdujących się w ROMie Amigi. Dzisiaj raczej nie pakuje się już nic do ROMu i wszystko jest na dysku ze względu na aktualizacje. Gdyby lzma.library było oficjalną częścią MorphOS (instalowało się wraz z systemem) to intro spokojnie mogłoby korzystać z tego. Tak jak na przykład może korzystać z TinyGL, bo jest ono częścią systemu. Pod AmigaOS 3.9 mogło korzystać z bibliotek np. Warp3D, bo to była część systemu. Jednak nie mogło korzystać z bibliotek np. StormMESA, bo to już nie była część systemu.

Oczywiście jest jeszcze rozwiązanie, które zapropnował Krashan i pewnie jest to słuszna koncepcja. Wszystko wymaga policzenia. Jeżeli dołożenie 3KB zaprocentuje spakowaniem więcej niż o 3KB to się opłaca. No a raczej zaprocentuje. :)
[#7] Re: LZMALoader 1.2

@MDW, post #6

Teraz mam już jasność w głowie.
Dzięki za wyjaśnienie! OK
[#8] Re: LZMALoader 1.2

@MDW, post #6

lzma.library jest częścią systemu MorphOS 2.5+
[#9] Re: LZMALoader 1.2

@Marek Szyprowski, post #8

Faktycznie jest w MOSSYS:Libs. Człowiek nawet nie wie co ma na dysku. :) No to zmienia postać rzeczy.
Dzięki za zwrócenie uwagi. :)

Ostatnia edycja: 09.07.10 00:05:58
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem