Komentowana treść: Quake III Arena dla AROS-a
[#1] Re: Quake III Arena dla AROS-a
jest wogole sens ? uruchamiac to na pececie ?
przeciez pod win95 smiga :D maslo maslane
[#2] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #1

No ale win95 nie ma tej amigowej duszy co AROS ;)
Więc jest sens odpalania

OK
[#3] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@Drako^lM, post #2

a Aros ma ? :) to moze mi powiesz ze UAE tez ma dusze Amigowa :)))
[#4] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #3

AROS a uae to zupelnie inny temat.
[#5] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@AmiChris, post #4

Czyli AROS procentowo ma wiecej duszy?
[#6] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@reactor, post #5

Jeżeli się rozchodzi o procenty, to najzdrowsze i najbardziej z duszą jest piwo. :P
[#7] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@reactor, post #5

Jedna rzecz to system napisany od poczatku, zgodny z api amigowym.
Co innego zwykly emulator programowy taki jak uae.
Moim zdaniem ma wiecej duszy niz uae.
[#8] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@reactor, post #5

Moim zdaniem najwięcej duszy to ma żelazko. :P

Ostatnia edycja: 02.08.10 19:51:26
[#9] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@AmiChris, post #7

A gdy AROS będzie działał na Natami, to dopiero będzie miał duszę. A gdy będzie potrafił odpalać programy 68k z AOS3 i to bez UAE, to będzie już całowicie duszasty. :)
[#10] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@Andrzej Drozd, post #9

Dokladnie tak. Wiesz Andrzej, ze jest juz taki system ktory to potrafi, a nawet dwa ;)
[#11] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #1

Jeśli ktoś używa AROSa, to teraz ma możliwość popykać w q3 arena! Bez konieczności instalacji win95 :]
[#12] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@AmiChris, post #7

Skoro bawimy się w aptekę...
Nie zgodzę się z tobą. AROS jest jedynie "zgodny" (choć moim zdaniem to zbyt mocne słowo) z API Amigi - pod UAE uruchamia się AmigaOS z całym dobrodziejstwem inwentarza (czysto amigowe API a nie podróbka). Dodatkowo, pełną zgodność AROSOWEGO API z API Amigi można uzyskać jedynie za pomocą wbudowanego w AROSA UAE (chodzi mi m.in. o Big endian Motoroli vs. Little endian x86 i wynikające z tego implikacje dla API AROSA).
Zdaję sobie sprawę, że istnieją porty AROSA na procesory PowerPC, ale tym procesorom wszystko jedno czy pracują jako Big- czy Little endian. Porty pochodzą z najlepiej rozwiniętej gałęzi - czyli z platformy x86. Wydaje się więc logiczne, że żeby zaoszczędzić sobie czasu osoba portująca wybrałaby Little endian, ale o tym to już nasi koledzy bliżej związani z AROSEM powinni się wypowiedzieć a nie ja.
[#13] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@AmiChris, post #10

Wiem, ale AROS będzie pracował natywnie na 68k. :)
[#14] Re: Quake III Arena dla AROS-a
W rozdzielczości 1024 x 768

Mój Athlon X2 4200 9600 GT XP HE - 293,3 fps

Mój mini 1.25 GHz G4 z morphosem 2.5 - 44,6 fps

AROS na Athlon64 X2 5200+ Geforce GTS 250 1 GB - 87,9 fps

(nie mój a sympatyka tego "systemu" http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=32158&forum=28 )

Po prostu porażka.

AROS na dużo lepszym procesorze i ponad dwa razy szybszej karcie osiąga trzy razy mniej fps niż na moim mocno przeciętnym pc.

AROS na wypasionej karcie graficznej nie jest w stanie nawet wymęczyć dwa razy więcej fps niż mój stary mac mini.

To naprawdę nie ma sensu.

System który nie jest binarnie kompatybilny z amiga os, i jest tak daremny.






Ostatnia edycja: 02.08.10 21:11:04
[#15] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@qwerty40001, post #14

E tam, wystarczy zoptymalizować port :)
Link nie działa, bo trzeba sie lognąć?

Ostatnia edycja: 02.08.10 20:44:50
[#16] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@Andrzej Drozd, post #15

Potrzebna jest lepsza akceleracja 3D. E tam, port pod AmigaOS-68k :P.
[#17] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@Andrzej Drozd, post #15

Musi być 8 na końcu - coś wcięło - podaję jeszcze raz

http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=32158&forum=28

Ostatnia edycja: 02.08.10 21:11:40
[#18] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@APC74, post #12

Oczywiscie, masz prawo uwazac inaczej. Do mnie jednak nie przemawia uae. Wiechliwe i polatene, chociaz amikit daje rade. Jednakze to nadal starutki os3.x. Coz, w temacie rozwoju to kazdy wie jak jest. Na chwile obecna jest duzo starego softu ktory lata ogolnie dziury. Jednakze z czasem to juz bedzie ultra retro.

Ps.
Jako narzedzie do uruchamiania gierek, jest super. Jako narzedzie uzytkowe to dla mnie kiszka.
[#19] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@qwerty40001, post #14

Zaskakujace, że nikt z Was szanowni oponenci AROS-a nie wpadł na to, że ktoś, kto chce używać jakiegoś systemu nie musi być specjalnie zainteresowany porównaniami. Po prostu używa to, co lubi a poziomu jego zadowolenia nie da się zmierzyć żadnym benchmarkiem.
Używając Twojej logiki powinieneś zauważyć, że używanie przez Ciebie portu Quake III na MorphOS-ie to idiotyzm, skoro posiadasz peceta z lepszą kartą i systemem obsługi akceleracji 3D...
[#20] Re: Quake III Arena dla AROS-a
Nie no, ten gościu jest po prostu niesamowity. Wcześniej czytałem o porcie Gallium3d, a teraz jeszcze Quake :]
Gratulacje :D
[#21] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@Camelek, post #20

No fakt, zapomniałem o podziękowaniu za pracę Krzysztofa...
OK
[#22] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #1

Jest sens. Okres wsparcia dla Windows 95 się już zakończył, tymczasem AROS jest wciąż rozwijany ;)
[#23] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #3

a Aros ma ?

Tak, gdybyś zainstalował Icarosa i chwilę się nim pobawił bez trudu byś to zauważył.
[#24] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@FOrest, post #23

moim skromnym zdaniem takie rozdrobnienie temow na Arosa , Morphosa m AmigOSa..niczemu dobremu nie sluzy .. grupy projektowe sa mikroskopijne a prace nad 3 niezaleznymi wersjami np przegladarki wydluza sie..

ale ok mamy demokracje szanuje twoje zdanie i to ze lubisz peceta

Ps.Oddajmy Cezarowi to co nalezy do cezara.. a Amidze to co nalezy sie Amidze ;-]
[#25] Re: Quake III Arena dla AROS-a
A kiedy Doom 3 ? Już dwa lata temu ID Software miało uwolnić kod źródłowy do trzeciej cześci Dooma
http://gry.ubuntu.pl/index.php?q=wpis/open-doom3

[#26] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #24

takie rozdrobnienie temow na Arosa , Morphosa m AmigOSa..niczemu dobremu nie sluzy ..

AROS od swojego zarania szedł swoją scieżką. Daje alternatywę dla tych, których nie stać na drogi sprzęt PPC i którzy lubią ideę Open Source.
Bardziej "szkodliwy" jest podział środowiska PPC. Istnienie w tej niszy dwóch komercyjnych systemów może się wydawać niepotrzebne ale nie mamy już na to wpływu więc i szkoda się nad tym rozgadywać..

szanuje twoje zdanie i to ze lubisz peceta

Nie mam osobistego stosunku do tej kupki krzemu. Zepsuje się pc to kupię innego. Amigowy klimat daje mi system i dlatego używam AROS-a a nie win95.
[#27] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #24

akurat aros i morphos współdzielą część kodu w OWB bo są napisane w mui, tylko os4 jak zawsze odstaje, podobnie jak mplayer, który gui w arosie ma wzięte z morphosa, żeby tylko ZUNE było lepsze ...
[#28] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@cacodemon666, post #25

kod źródłowy doom3 zawiera kod firm trzecich i dlatego są z nim problemy jesli chodzi o udostepnienie
[#29] Re: Quake III Arena dla AROS-a

@HOŁDYS, post #24

Jaki AmigaOs? Co najwyzej so os, amiga ciagnij sie /cygnix/ os albo boing os, bo z amiga to niewiele ma wspolnego.
[#30] Re: Quake III Arena dla AROS-a
Dzięki Deadwood. Chętnie przetestuje gdy ogarne się z robotą.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem