Arbuz:
Ja też przeszedłem już dawno i aż się chce krzyknąć: ZRÓB WIĘCEJ POZIOMÓW bo nie mam w co grać.
Ciągle nie mogę pojąć dwóch spraw. Po pierwsze, że ktoś faktycznie gra w Fortis na komputerze. Natomiast druga sprawa jest dla mnie bardziej nie do uwierzenia. Jak to możliwe, że ktoś dochodzi w to do końca bez tricków? :) Naprawdę nie jest to łatwe. :)
Zbysiuk:
Jest jednak inny kłopot, otóż co jakiś czas mam kompletne "zaćmienie", brak obrazu, tak jakbym wyłączył komputer.
Tak jest tylko w Fortis czy zauważyłeś to też w innych aplikacjach? Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Dzieje się to zarówno w menu jak i podczas gry? Na jakim sprzęcie? Nie jest to przypadkiem MacMini z 32MB VideoRAM? Jeżeli tak to spróbuj wyłączyć 3D Layers w systemie. Do tego można uruchomić grę w mniejszej rozdzielczości.
...ale tytuł jest zacny i grywam namiętnie
Ja tak nie uważam ale dziękuję bardzo. To budujące. :) Miejmy nadzieję, że ewentualna następna produkcja będzie lepsza.
Brodek:
Czy będzie wersja MacOS X?
Jest osoba, która jasno i kilkakrotnie wyraziła chęć przeportowania gry dla MacOSX. To, że nie ma jeszcze tego portu jest tylko i wyłącznie moją winą ponieważ (pomimo kilkakrotnego przypominania mi) nie przekazałem ciągle źródeł. Najpierw zwlekałem do ukończenia wersji 1.0, potem stwierdziłem, że od razu 1.1 można wypuścić i zwlekałem do 1.1. W tej chwili trudno mi wymyśleć wymówkę oprócz absolutnego braku wolnego czasu. A tak naprawdę to powód tkwi chyba trochę głębiej. Ja się trochę wstydzę własnych źródeł. :) Mam swoje przyzwyczajenia, metody, niektóre rzeczy dosyć prowizoryczne (z powodu braku czasu) i głupio się czuję jak sobie pomyślę, że ktoś kumaty będzie to oglądał. :)
G. Kraszewski:
To ja mam pomysł na nowe poziomy(...)
parallax::
i od czasu do czasu spadający grad meteorytów
To są bardzo ciekawe pomysły. Ja uważam, że dopiero teraz powinno się do gry usiąść i zacząć robić różne bajery i zwiększać grywalność. Niestety wiadomo jak to jest z czasem. Widać to chociażby po tym z jakim opóźnieniem odpisuję na te posty. Jeżeli znajduję chwilę to wolę zrobić coś nowego, bo to daje nadzieje na coś sensowniejszego. Fortis jest doprowadzone do pewnego minimum (bardzo minimum) i niech sobie na razie takie zostanie. Potraktujmy to jako test. :) Sprawiło mi to dużo radochy, a wersja MorphOS pozwoliła odkryć kuuuupę błędów, których nie wyszły w wersjach iOS i Windows.
pekdar:
Czy jest cień szansy że ta gra wyjdzie na klasyka z PPC+3D lub OS4 ?
Jeżeli chodzi o sprawę przekonań to nie mam nic przeciwko. Może mi się nie podobać kilka osób ze środowiska AmigaOS4 ale do samego systemu nic nie mam. Na pewno bardziej chciałbym wersję dla AmigaOS (3 czy 4) niż powiedzmy Windows. Sprzęt niezbędy do odpalenia OS4 mam ale systemu nie mam. Do tego odpalenie środowiska programowania i przeoprtownie gry na pewno zajęłoby trochę czasu, a to jak wiadomo już jest problem. Zgłosił się pewien człowiek mający duże doświadczenie w portowaniu różnych rzeczy (SDLowych zwłaszcza) na AmigaOS4 i wyraził chęć wykonania portu. Sprawa wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku wersji dla MacOSX. Wina leży tylko po mojej stronie. Ale naprawdę w końcu znajdę chwilę i przygotuję te źródła.
Valwit:
to imo jest swietny pomysl. ale chyba najprosciej byloby edytor leveli zrobic po prostu. kazdy moglby dodatkowe robic i skoro sa i tak w jednyum pliku to mozna by sie wymieniac dodakowymi usmiech
Prawdę mówiąc to levele można robić w jakimś arkuszu kalkulacyjnym. :) Jednak format tego jest tak koszmarny, że w tej chwili to już nawet mi trudno byłoby to ogarnąć. Levele są w zwykłych plikach tekstowych ale tych dołączonych do gry modyfikować nic nie można, bo po zmianie choćby jednego znaku level się nie wczyta. Takie moje mini-zabezpiczenie. :)
ps: widzisz MDW? stworzyles potwora :>
Oj wiem wiem... W pewnym momencie jak sobie zdałem sprawę z tego jaki koszmarek z tego wyszedł to normalnie zapłakałem. Format leveli jest tak "błędogenny", że to aż trudno uwierzyć. Tak to jest jak się robi bez planu czy projektowania. Brak jakichkolwiek edytorów, pomocniczych narzędzi. Jak przyszło do robienia leveli to po pierwszej sesji szkolenia ludzi od leveli podjąłem decyzję, że porzucam dalsze prace na tą grą, bo tego się skończyć nie da w ten sposób. Wtedy ku mojemu zaskoczeniu Caro stwierdził, że nie jest to takie tragiczne i jak się mocno uważa to da się zrobić te levele. Przysiedli z Anką (żona Caro) kilka dni i zrobili te levele. Oczywiście mimo wszystko wyszło kilka błędów i miałem kilka bardzo nerwowych dni podczas których próbowałem wyczaić przyczyny tego, że gra się wywala na jakimś problematycznym levelu.
I jeszcze tak przy okazji rzucę małe aktualności odnośnie Fortis.
1. Wersja dla Windows najprawdopodobniej niedługo pojawi się gdzieś w dystrybucji cyfrowej. Gdzie i w jakiej cenie to nie mam pojęcia, bo zajmuje się tym osobna firma, która ma wolną rękę. No ale na pewno będzie do jakiś tani casual game. Wydawca dostał wersję 1.1 dla Windows i w tej chwili trwa dorabianie instalera i zabezpieczeń antypirackich.
2. Sprzedaż wersji 1.0 dla iPhone/iPod była tragiczna i spadła jeszcze niżej sięgając dna (średnio 2-3 sztuki na tydzień). Gdy wrzuciłem wersję 1.1 (tym razem także dla iPad), Apple zrobiło review i ją zaakceptowało to grę zaktualizowało do wersji 1.1 (do wczoraj) 136 osób. Sprzedaż wzrosła do kilku sztuk dziennie i każdego dnia spada. Od kilku dni na review i akceptację Apple czeka wersja Lite (darmowa z dwoma levelami i zachętami do ściągnięcia pełnej wersji). Niezależnie od wszystkiego sprzedaż ciągle jest na takim poziomie, że równie dobrze mógłbym ją wrzucić do AppStore zupełnie za darmo. Pomimo tego, że gra kosztuje $0.99 to z mojego punktu widzenia jest darmowa. :)
Ostatnia edycja: 11.08.10 10:51:23