Komentowana treść: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
[#1] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
Szkoda ze tym razem nagrod nie ma :/
[#2] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
hmm czemu to info jest zawsze tak pozno ?
3 tyg na klepanie kodu przygotowanie sampli i moda oraz grafe to troche malo... a prodki pewnie robia jedna osoba
[#3] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@HOŁDYS, post #2

hmm czemu to info jest zawsze tak pozno ?

Dokładnie, IMO zapowiedź takiego turnieju powinna być kilka miechów wcześniej.
[#4] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@waldiamiga, post #3

w 3 tyg to jakis Crap mozna w Amosie splodzic ..nic wiecej
[#5] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@HOŁDYS, post #4

W zeszłym roku czasu było mniej, a kilka produkcji fajnych się trafiło. Kto ma coś stworzyć, stworzy, kto ma nie stworzyć to i pół roku będzie dla niego za mało.
[#6] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@mailman, post #5

Moim zdaniem nie jest do końca tak jak piszesz. Obecny system, zda mi się, promuje te osoby, które są w stanie poświęcić sporo swojego wolnego czasu na napisanie takiej gierki. Ci, którzy dłubaliby "po godzinach" muszą sobie konkurs po prostu odpuścić (albo szykować gierkę "na za rok"). Ot i wszystko.
[#7] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@recedent, post #6

Moim zdaniem to nie ma żadnego wpływu. W zeszłym roku w komentarzach też to argumentowałem. Jeżeli ogłoszą we wrześniu, że trzeba zrobić grę świąteczną, każdy stwierdzi "kupa czasu" i w efekcie i tak będą trzaskać na ostatnią chwilę.

Poza tym dochodzi jeszcze taki aspekt. Dlaczego Ci, którzy rzekomo chcieliby wziąć udział w takim konkursie, normalnie w trakcie roku nic nie tworzą?
[#8] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@mailman, post #7

Może i masz rację... Z drugiej strony niektórzy potrzebują pewnej motywacji (kopniaka), żeby zacząć coś robić, a taki konkurs (jeszcze lepiej gdyby były nagrody) może być takową. No i nie zapominajmy, że są tacy, którzy "w ciągu roku coś robią" i zajmuje im to tyle czasu, że trzytygodniowy termin na grę wydaje się tylko śmieszny. Po co robić jakieś słabo grywalne "pchełki" i jeszcze się pod tym podpisywać? Chyba lepiej faktycznie coś pisać przez kolejny rok, licząc na to, że na następne święta Bożego Narodzenia też zorganizują taki konkurs.
[#9] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@recedent, post #8

Rodzi się jeszcze pytanie czy motywacja w postaci nagród jest naprawdę tak silna? Moim zdaniem nie.
[#10] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@mailman, post #9

Jeśli chodzi o gierki "niskonakładowe", tzn. proste do wykonania to myślę, że tak (w myśl zasady "się nie orobię, a nuż zarobię"). W przypadku bardziej dopracowanych projektów - pewnie zależy od nagrody. W końcu na podobnych zasadach funkcjonują bounty (tylko tam jest pewność - podejmę się i osiągnę cel, to zgarniam kasę).

Ostatnia edycja: 02.12.10 18:41:19
[#11] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@mailman, post #7

Lider znajdzie sposób, nieudacznik znajdzie powód.
[#12] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
swiateczna tematyka, ble, poczekam jak bedzie sportowa:)
[#13] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@HOŁDYS, post #4

zeby tylko w Amosie... W zeszlym roku uczestnicy pokazali, ze jak ktos chce to Crapa moze napisac we wszystkim, w czym sie da w ogole cos napisac ;]

Ogolnie ten turniej powinien sie zwac G.C.C.
"Game Crapp Compo"

OH.. NO MORE CRAPPS PLEASSSE ! OK
[#14] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@Santon, post #11

Zobaczymy ilu liderów ma Amiscena w tym roku?
[#15] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@recedent, post #14

w 3 tygodnie ciężko jest zrobić projekcik na 8 bitach (inny jednak nakłąd na grafę i kody), a co dopiero na AMi.
to takie crazy compo wyjdzie chyba
no chyba, że ktoś coś robił wcześniej i się tylko wstrzeli w termin OK
[#16] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@xeen, post #15

"w 3 tygodnie ciężko jest zrobić projekcik na 8 bitach (inny jednak nakłąd na grafę i kody), a co dopiero na AMi"

Tlumaczylem to organizatorom lopatologicznie na tyle, na ile pozwalala mi znajomosc angola. Efekt byl taki, ze zostalem olany sikiem prostym.
Niestety ale scena amigowa ma wiecej ludzi ulomnych, niz specjalistyczne osrodki, stworzone do ich leczenia.
Jedyne co przyniesie ten turniej w dziedzinie retro, to wstyd amidze, bo na 8-bitowce wychodza o niebo lepsze produkcje. www.żal.com
[#17] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@1989, post #12

swiateczna tematyka, ble, poczekam jak bedzie sportowa

Zrób bieg na czas św. Mikołajów, skoki narciarskie sw. Mikołajów i wyścigi reniferów :P
[#18] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
Jak bez nagród.. to może ogłośmy na PPA taki konkurs ? nic to nie kosztuje. I niech bedzie w temacie.. Wielkanocnym. Wtedy wszyscy będą zadowoleni - szybcy - mają czas do jednych świąt.. wolniejsi - do następnych.
A w międzyczasie się może i jakiś sponsor na nagrody znajdzie...
[#19] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@MaaG^dA, post #18

Myślałem o tym, ale, przykre co napiszę, nie liczę na zbyt duży odzew, o ile jakikolwiek w ogóle... Oczywiście jestem otwarty na propozycje, jeżeli ktoś chciałby to pociągnąć.
[#20] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@mailman, post #19

Może zorganizujcie taki konkurs! Do mojego konkursu na grę tekstową stanęły ostatecznie dwie osoby, ale oprócz tego jedna osoba zgłosiła się do jury, a kilka innych deklarowało chęć uczestnictwa, a jeszcze inne chciały ofiarować dodatkowe nagrody! A pozostałe im kibicowały. Zatem zainteresowanie było całkiem duże! Także przykład mojego konkursu pokazuje, że w Polsce można taki konkurs spokojnie zorgranizować. A zauważcie, że tematyka ograniczała się tylko do gier tekstowych.

A'propos tego konkursu, Selur nie pisz że czasu jest za mało i że powstaną tylko kiepskie produkcje, bo wiekszość osób które przystępuje do konkursu już jakieś zalążki gier miało przygotowane, przecież już rok temu mogłeś wpaść na pomysł gry na tegoroczne Święta. Po prostu postanów sobie i zabierz się do pracy, a na efekty nie przyjdzie długo czekać. Swoją drogą popieram Twój pomysł stworzenia działu forum przeznaczonego tylko dla "klasycznych" programistów. Jeśli masz jakieś pytania wal śmiało w dziale Programowanie póki co OK

Ostatnia edycja: 07.12.10 20:35:32
[#21] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@Minniat, post #20

ta twoja gierka z poprzedniego konkursu byla calkiem calkiem
[#22] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@Minniat, post #20

Mnie juz nie interesuje ten konkurs, staralem sie pomoc organizatorom, ale to jak pomaganie gluchemu w nauce spiewania.
Ide o zaklad, ze powstana tylko kiepskie produkcje.

Poza tym, nie rozumiem dlaczego koniecznie musi byc ta zasr...a tematyka swiat. Pozniej ludziska na sile przerabiaja statki kosmiczne na latajace swiete mikolaje i te 'gry' wygladaja jeszcze bardziej kijowo.

Wiem jak to bedzie, bedzie jak ostatnio. Pojawia sie znowu demowersje sklepane na szybcika, a noz sie uda zgarnac jakas nagrode. 0 (slownie zero) pseudogier, zostalo dokonczonych z tego co prezentowano rok temu. Jesli to ma przyczynic sie do zwiekszenia ilosci nowego softu na ami, to ja moge tylko zaplakac...

Tak mam pytanie, a moje pytanie brzmi:

Po co na sile promuje sie takie shity jak ten konkurs, a tam gdzie tkwi wiekszy potencjal nie ma nawet odrobiny checi ze strony organizatorow?
[#23] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@selur, post #22

Porusz ten temat na forum Amiga.org (bo chyba rozmawiałeś z organizatorami na privie - nie znalazłem Twoich wypowiedzi).
[#24] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier
Jestem ciekaw dlaczego ludzie popisują się portując "jakiegoś tam" Wolfensteina: Enemy Territory w jeden dzień, a nie chcą zrobić jakiejś autorskiej produkcji w kilka tygodni/miesięcy. Ja wiem, że kod źródłowy jest dostępny, a grafika i muzyka jest gotowa... jednak co za problem by zabrać się za coś własnego. Brak czasu? Naprawdę, czy amigowi programiści mają tylko jeden dzień wolnego na kilka miesięcy?

Tu chodzi o zabawę, przecież Cammy na wstępie mówi, że grę można pisać nawet w Backbone. Jeśli ktoś widział Backbone to wie jakie gry można w tym systemie pisać, platformówki z widokiem z boku lub z góry. A sam pakiet powstał w AMOSie... Podobnie z pakietami SEUCK itp. W takim pakiecie można napisać grę w kilka dni - daję słowo. A poza tym chyba każdy programista ma jakąś swoją biblioteczkę z gotowymi procedurami do tworzenia gier - nie zabiera się chyba za każdą produkcję kompletnie od początku.

No ale Selur ma rację, "crapy" odstraszają ludzi, z tego też pewnie względu autorzy portów błyskawicznych nie przysiądą nad jakąś własną produkcją... "bo powstanie z tego crap". W jednym z komentarzy do portu gry z Pygame na OS4Depot widziałem jak krytykowali człowieka, który portował grę kiepską bez muzyki, dźwięku itp. To jest powód dla którego nie uświadczymy jakiejś produkcji retro od programistów, którzy już przywiązali się do MorphOSa, AROSa bądź AmigaOS4.

No ale ten konkurs jest dla ludzi, którzy naprawdę to lubią (to jest tworzyć w Backbone, SEUCK itp.).
[#25] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@Minniat, post #24

Jestem ciekaw dlaczego ludzie popisują się portując "jakiegoś tam" Wolfensteina: Enemy Territory w jeden dzień, a nie chcą zrobić jakiejś autorskiej produkcji w kilka tygodni/miesięcy. Ja wiem, że kod źródłowy jest dostępny, a grafika i muzyka jest gotowa... jednak co za problem by zabrać się za coś własnego. Brak czasu? Naprawdę, czy amigowi programiści mają tylko jeden dzień wolnego na kilka miesięcy?


nie, ale mają 20 projektów, które realizują jednocześnie?
mają z nich zrezygnować?
[#26] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@rzookol, post #25

Ja sam mam wiele projektów, które czekają abym się nimi zajął (leżą sobie na twardym dysku i czekają na lepsze czasy). Np. edytor do Benefactora w wersji 2.0. Napisałem praktycznie całość, teraz tylko pozostało poszerzanie bazy danych o grafikę. Polega to w zasadzie na wykonywaniu programu konwertującego i scalającego obrazki, który automatyzuje pracę, jednak pewne dane o obiektach trzeba wpisywać ręcznie. Nastepnie odpowiednie pliki wystarczy podpiąć do programu i ten od razu je obsłuży (taki system plug-in'ów). Od dzisiaj mam wolne (hurra) i chyba się tym zajmę w wolnym czasie. W końcu to tylko poszerzanie bazy danych. Kod programu jest w praktyce ukończony i znacznie zmodernizowany w stosunku do wersji 1.0.

Jeszcze mam ten edytor ikon, który jest już zaprojektowany, trzeba tylko się zabrać do klepania kodu. I na ten program na pewno spożytkuję czas wolny.

A będąc w temacie newsa zdradzę, że prawdopodobnie wraz z moim amigowym klubem RNS wezmę udział w tym konkursie! Produkcja jest już niemalże gotowa, bo bazuje na silniku który już wcześniej napisałem.
[#27] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@Minniat, post #24

kiedy ja wole pobiegac blaskowitzem w 3d i grzac do ubermenschow niz smigac 2 kolorowa sprezynka w lewo
[#28] Re: Drugi Turniej Twórców Amigowych Gier

@fazior, post #27

Każdy ma swoje preferencje.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem