Komentowana treść: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
[#1] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Wygląda dość atrakcyjnie. Ciekawe jak będzie się spisywał.
[#2] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Na portalu Meta-MorphOS Yomgui umieścił jeszcze linka do nowej klasy do
Poseidona : http://www.yomgui.fr/prv/wacom.class :)
[#3] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Miłe :)
[#4] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@Ender, post #1

Szału nie ma, ale zapowiada się ciekawie. Przede wszystkim - brakuje możliwości edycji obrazka (zaznaczanie/wycinanie, obroty itp.), czy prostych narzędzi malarskich (jest tylko pomoc do rysowania linii i elipsy). Za to jest bardzo dużo możliwości konfiguracji pędzla (okienko na pierwszy rzut oka przyprawia o zawrót głowy). Z zainteresowaniem czekam na kolejne wersje.
[#5] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@recedent, post #4

No zresztą sam autor pisze ze programowi jeszcze troszke brakuje . Ale jak narazie ładnie się rozwija ;)
[#6] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@Drako^lM, post #5

Szkoda, ze nie polaczy sil ze Stefkosem w jego Paincie.
[#7] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@AmiChris, post #6

albo ze sie wkoncu wezme za to:)
mam nadzieje ze szybko uda mi sie jakas betke wypuscic..no ale ftp najpierw
[#8] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Przy samej zabawie suwakami w całkiem rozbudowanym edytorze brushy dwa razy mi się program wywalił. Poza tym opcja Quit w menu nie działa. :) Ciekawe narzędzie do rysowania linii prostych i elips. Nigdy czegoś takiego nie widziałem. Bardzo praktyczne moim zdaniem. A generalnie to faktycznie jest dopiero początek programu. Przed autorem bardzo długa droga... nie wiem czy zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo długa i czy naprawdę chce temu poświęcić kilka lat swojego życia, bo tyle to będzie wymagało. W przeciwnym wypadku będzie to tylko ciekawostka.

Ostatnia edycja: 20.02.11 16:54:34
[#9] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@MDW, post #8

Ja bym nie nazwał tych prostych i elips "narzędziami", to są raczej "ułatwiacze". No bo jak niby nazwać coś, co nie wykreśla mi elipsy samo z siebie, tylko pozwala ją ewentualnie narysować linią "dowolną", niekoniecznie po ustalonym obrysie?
[#10] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Szkoda, że autor to napisał w Pythonie.
[#11] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@G. Kraszewski, post #10

Szkoda, że autor to napisał w Pythonie

Dlaczego. Czyżby ten język programowania był taki kulawy. Pytam bo się nie znam.
[#12] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@waldiamiga, post #11

Chyba nie jest uniwersalny tak jak C++ i nie do wszystkiego się nadaje równie dobrze.
[#13] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@stefkos, post #7

Stefkos: zapomniałeś dodać S przed "ftp"

Gribouillis to na razie ciekawostka, może coś ciekawego się z tego wykluje.
[#14] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@waldiamiga, post #11

Czyżby ten język programowania był taki kulawy.

Zastanów się, dlaczego archiwum prostego w gruncie rzeczy programu malarskiego ma 12 MB.
[#15] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@G. Kraszewski, post #14

Krashan, nie dramatyzuj, na coś te megabajty trzeba zużyć. To wstyd, że po odpaleniu MorphOSa i normalnym użyciu zostaje mi ponad 60% pamięci ;)
[#16] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@pampers, post #15

Mi zostaje ponad 90% i co z tego. Ja jestem amigowiec starej daty i lubię programy zwarte, szybkie i efektywne.
[#17] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@G. Kraszewski, post #16

Dziadek? :)
[#18] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@AmiChris, post #6

@ Szkoda, ze nie polaczy sil ze Stefkosem w jego Paincie.

raczej Sketch-u już :)
btw. podoba mi się nowa nazwa. brzmi znacznie lepiej niż paint.
[#19] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@R-Tea, post #18

Paint i Sketch to różne programy. Ten pierwszy miał/ma być bardziej rozbudowany.
[#20] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@recedent, post #19

Taaakie buty... Sketch nazywał się kiedyś MOSPaint i to mnie zmyliło :)
[#21] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@G. Kraszewski, post #10

To jednak trochę pokazuje moc Pythona. Z tego co obserwuję to Yomgui chyba jest zafascynowany Pythonem. Początkowo MOSowy port Pythona był chyba stworzony tylko po to żeby był język skryptowy do pisania pluginów w Blenderze. Ale z czasem Yomgui bardzo się w niego wczuł, mocno go rozwinął (najnowszą wersję) i zapewne teraz chce żeby MorphOSowy port był szerzej wykorzystywany. Ta integracja z MUI, nowa wersja Pythona i teraz ten program graficzny. Tak jakby za wszelką cenę chciał pokazać jaki to Python jest świetny. No i nie powiem... spoko jest. :) Ale jednocześnie zgodzę się z Tobą. Też bardzo lubię jak aplikacja jest napisana bezpośrednio pod system i działa w pełni natywnie, bez pośrednictwa jakichś wirtualnych maszyn czy innych wynalazków nowej ery. Taki natywny soft to dopiero ma moc. :) Oczywiście jako język skryptowy Python czy Lua na pewno świetnie się sprawdzają. Ale nie żeby pisać w tym od razu programy graficzne, czyli coś co zawsze cierpi na niedobór prędkości. :)

Zapewne zaraz znajdzie się ktoś to mi rzuci linkami pokazującymi, że Quake w Javie działa szybciej niż Quake w C. :) Wiem, że w dzisiejszych czasach wirtualne środowiska doszły naprawdę niezłej postaci. Mimo wszystko co natywne to natywne. :)

Ostatnia edycja: 21.02.11 10:48:51
[#22] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Fiuu, no to się Mosisty rozpędziły i duszą Pytonga ile wlezie
Jeszcze trochę i przepiszecie klienta polskiego system RS-Anakonda (ERP na GPLu). Idzie Dżojstik do sklepu, a tu bach fakturka spod MorphOSa odpalonego na struclu... Chyba by towar zwrócił
[#23] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a

@przemysław, post #22

Ja tam wystawiam faktury na MorphOS, z poziomu www ale zawsze ;)
[#24] Re: Gribouillis 2 dla MorphOS-a
Jest już wersja 2.7 :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem