Komentowana treść: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x
[#1] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x
Yessss! :) Klasyyyykkk! :P
[#2] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x
Super! OK
[#3] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x
OK
[#4] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@Koyot1222, post #1

Fajnie, że to wyszło, choć chyba nic nie zastąpi natywnych Gobliiinsów :)

Hej Koyot, te "rękawiczki", które posiada postać w Twoim awatarze nie są przypadkiem inspirowane Gobliiinsami?
[#5] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@Minniat, post #4

No nie wiem - jak człek spojrzy na wersję VGA to oczy same się cieszą. A całą serię w 256 kolorach dostać można tanio jak barszcz, choćby z GoG.
[#6] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #5

Fakt, kolorowe Gobliiinsy na pececie robią wrażenie, szkoda że nie powstała wersja dla AGA w 256 kolorach, mimo że wersja OCS moim zdaniem nie ma się czego wstydzić. Ale zgodzisz się chyba, że na klasyku wersja natywna na pewno będzie lepiej działać niż na takiej maszynie wirtualnej (VM).

Hej, a ten Woodruff z najnowszego Pisma Amigowego - to działa na AGA? - jeszcze nie czytałem tej recenzji

Ostatnia edycja: 23.04.11 13:17:41
[#7] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #5

No niesamowite!

Day of the tentacle, Broken Sword, THE DIG, Sam&Max Full Throttle na Amidze? Oczywiście to nie wszystkie cuda
I to nawet na praktycznie nierozbudowanej A3000!!!!!!!!!

Toż to najlepszy kawałek softu od dziesięciolecia na klasyka!!!!
Gdyby takie coś było dostępne w 94 na Ami nigdy bym z niej nie zrezygnował :)


Btw. Każdemu polecam zremasterowane Monkey Island 1 i 2, dwie najlepsze gry świata w bajkowej grafice. Dostępne na iOS, PC i oczywiście na 360/PS3 :)
[#8] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@Minniat, post #6

Zależy o jakim klasyku i jakiej wersji mówimy. Na pewno na klasyku z kartą graficzną i przynajmniej 030 bardziej polecam odpalić wersję Goblins 3 pod ScummVM niż oryginalną, dyskietkową :) . Co do Twojego pytania - Woodruff powinien zadziałać. Nie wiem tylko czy dźwięki i samplowana mowa nie będą wymagać co najmniej 040. Ba, mogę to nawet własnoręcznie sprawdzić (mam w końcu klasyka z 030 i AGA), ale dopiero jak wrócę do domu (czytaj: po Świętach). Kiedy pisałem tę recenzję to jeszcze ScummVM pod klasyka nie było, nie miałem więc możliwości przebadania tej kwestii.
[#9] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #8

Aaaah, to Woodruff działa pod ScummVM... A myślałem, że powstała wersja tej gry na Amigę, tak jak Fury of the Furries, w którą mam przyjemność od niedawna grać. No nic, teraz ta przygodówka dzięki NovaCoderowi na klasyku może rzeczywiście zadziałać (jako klasyka mam na myśli komputer bez karty graficznej). I okazuje się, że jesteś autorem recenzji, więc kierowałem przez przypadek pytanie do właściwej osoby :)
[#10] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@michalmarek77, post #7

Szkoda, że około roku 1994 od Amigi odchodziły firmy produkujące komercyjne gry, po prostu już nie zbijało się na Ami kokosów ze sprzedaży. Teraz porty gier, które powstają na nowe systemy, które czerpią z Amigi to zaledwie echo tamtej świetności, nie ma to jak gra w nowym pachnącym opakowaniu. Amiga poszła swoją drogą i mamy w tej chwili to co mamy.

P.S. Ależ jesteś fanem tych konsol, bardzo fajnie, że gra na nich sprawia Ci przyjemność, mnie osobiście remasteringi jednak troszkę rozczarowują, nie ta grywalność i klimat. Zależy oczywiście z jakiej wytwórni one powstały.
[#11] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@Minniat, post #10

No, jest jeszcze "Curse Of The Monkey Island", czyli oficjalna trzecia część serii (żaden tam remastering), ostatnia chodząca na enginie Scumm. Naprawdę jestem ciekaw jak sprawuje się na klasyku. Tylko musiałbym zainwestować w pojemniejszą kartę CF żeby to sprawdzić :). Nie łudzę się jednak, że 030+AGA+Paula wystarczą na bezproblemową rozgrywkę w 640x480 w 8 bit, z włączoną muzyką i mową.
[#12] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@Minniat, post #10

Grałeś ?

Generalnei za remastering odpowiedzialny jest Ron Gilbert, Tim Schafer, ojcowie serii.
Głoś Guybrusha podklada Dominic Armato /ten z curse/ :)
NO i komentarze tworcow o tworzeniu gry.
W przepięknej, ręcznie rysowanej grafice w 1080P.
Ni i furmuje je Lucasarts :)
Minniat, zanim się negatywnie wypowiesz, sprawdź te remake'i :)

[#13] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@michalmarek77, post #12

Nie grałem, moja wypowiedź dotyczyła remasteringów ogólnie.

W przepięknej, ręcznie rysowanej grafice w 1080P.


Ręcznie rysowanej? Zaczyna mnie to interesować :) No i Lucasarts czyli autor oryginału, przemawia to rzeczywiście za tą produkcją.
[#14] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x
Super: zarówno biorąc pod uwagę że to ScummVM jak i to że nadal wychodzi soft pod 3.9 :)
[#15] Re: ScummVM 1.2.1 dla AmigaOS 3.x

@michalmarek77, post #12

pozwolę się nie zgodzić: odświeżona grafika trąci amatorszczyzną, w dodatku tworzoną w pośpiechu - niewiele zostało ze starego klimatu, pozostały karykaturalne postaci wałęsające się nieraz po dziwnie pustych tłach, do których zresztą nie pasują (pseudo-2d/3d).
Jakaś mega krzywda dotknęła Guybrusha - każda próba opisania jego wyglądu, spotkałaby się z interwencją moderatora PPA. Choćby ten pirat: http://is.gd/5wW1NZ - przerażał mnie, gdy byłem dzieckiem, a w HD został z niego maz na miarę ćwierćtalentu w pierwszym tygodniu posiadania tabletu (hmm obrobiłem już 10 PS tutorial na youtube, hura!).

EDIT: Curse of the Monkey Island po 14 latach zjada ten badziew raz dwa.

Ostatnia edycja: 24.04.11 13:22:58
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem