Komentowana treść: Pushover 0.0.3
[#1] Re: Pushover 0.0.3
niesamowite ..ile trzeba giga ramu i gigahercow zeby PONG poszedl ?
smiechu warte.. super frog na MOSie pewnie 4 GB RAM by wymagal i 2 Ghz G4 ..a zeby gradient w deluxie zrobic drugie 4 GB RAM ...

Ostatnia edycja: 20.05.11 12:22:45
[#2] Re: Pushover 0.0.3

@HOŁDYS, post #1

a to ta gra ma jakies wymagania ?
[#3] Re: Pushover 0.0.3

@HOŁDYS, post #1

Szalony świat dzisiejszych PC-programistów z pięćdziesięcioma certyfikatami. :) Diabli wiedzą jakich kwiatków tam gość nawstawiał.
A tak na serio to po prostu użyto niewłaściwej technologii. Prosta gra 2D będzie przymulała, a na znacznie bardziej rozbudowana będzie chodziła z zapasem prędkości. Nikt gościowi nie nakazuje klepać w assemblerze (bo za 5 lat byśmy tego nie odpalili bez DOSBoxa) ale jednak nawet używając multiplatformowych standardów można to zrobić w miarę normalnie.
[#4] Re: Pushover 0.0.3

@HOŁDYS, post #1

podobnie jak na pececie ta wersja gry
[#5] Re: Pushover 0.0.3

@MDW, post #3

z tego co kiero mówił, dla 2d i dużych rozdziałek jedynym wyjściem jest użycie opengl bo sdl zawsze bedzie muliło
[#6] Re: Pushover 0.0.3

@rzookol, post #5

A nie wpadł jeszcze nikt na to, żeby zrobić specjalną wersję SDL-a na MOS-a/AmiOS, która do rysowania 2D zawsze by używała GL-a? Wystarczyłoby surface'y ładować do tekstur i rysować po 2 trójkąty w orto na każdą rysowaną grafikę. Wreszcie amigowi maruderzy "jaki to SDL jest wolny" by nie narzekali...

Byłyby pewne problemy i większa zajętość pamięci (niekwadratowych tekstur to raczej TinyGL/MiniGL nie obsługują?), ale nie jest to przecież trudne. SDL ma bodajże tylko jedną funkcję do rysowania bitmap... Na 100% to nie wiem, bo SDL-a zawsze w parze OpenGL-em używam...

Oczywiście nie sprawi to, że gierki nagle zaczną fajnie chodzić na AGA (w zasadzie to w ogóle ;P ), ale na Efice owszem...

Ostatnia edycja: 20.05.11 14:43:58
[#7] Re: Pushover 0.0.3

@MDW, post #3

i dlatego wole kunszt sztuki wyciskanie ze starego sprzetu siodmych potow a przy tym kod minimalistyczny szybki i nie opasly..to da tylko ASM....na amidze ta gra zajmuej 2 dyskietki i uruchamia sie na 512 kb RAM !!!

AMIGA RULEZ !!! Reszta to kpiny

Ostatnia edycja: 20.05.11 15:17:46
[#8] Re: Pushover 0.0.3

@Masta Krishna, post #6

Ja wpadłem na to (chociaż spacjalnego SDL nie zorobiłem bom za głupi, hehe). Po erze AMOS-a i BlitzBasic-a nigdy nie postawiłem na ekranie pixela 2D bez użycia OpenGL. Nawet bym nie potrafił bez douczenia się. :) U mnie każda literka na ekranie to są dwa trójkąty z teksturą (i ewentualnie gradientem). To jest koszmarnie dużo roboty ale możliwości ma się prawie nieograniczone w porównaniu z tym co oferuje zwykłe rysowanie 2D. No i prędkość jest normalna. :) Chociaż i tak chciałbym to wszystko przepisać, bo bajzel się porobił i to wszystko w niektórych miejscach jest takie, że wstyd pokazać. Chociaż działa i nie śmieci w pamięci. :)
[#9] Re: Pushover 0.0.3

@MDW, post #8

Tylko mi nie chodziło o wykorzystanie tego w konkretnej produkcji, ale napisanie wrappera do podstawowych funkcji rysujących SDL-a 2D jak np. SDL_BlitSurface plus przerobienie funkcji w stylu SDL_LoadBMP i wrzucenie tego wszystko do biblioteki...
Tym sposobem wszystkie programy korzystające domyślnie z tych wolnych funkcji korzystałyby i tak z GL-a po podpięciu odpowiedniej biblioteki.

Ostatnia edycja: 20.05.11 15:23:53
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem