Komentowana treść: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
[#1] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Świetny wywiad. :)
[#2] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Deftronic/..., post #1

i gość po tylu latach sypie technikaliami jakby wczoraj skonczyl kodzić te gierki :)
[#3] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@rzookol, post #2

Nadal działa w branży i idzie z duchem czasu :) Ja grałem niedawno w S.W.I.V.'a na Commodore 64 i gra jest bardzo miodna i wciągająca.
[#4] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
"holy cow look at this" :).
[#5] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
At some point we switched to Snasm and Brief, which allowed us to use a PC for writing the software, running the game on an Amiga remotely.

To mnie szczególnie zaciekawiło...
[#6] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
no niezle, SWIV pisal jak mial 30 lat, czyli cos okolo tego jak tutaj dzisiaj wiekszosc z Nas :)
[#7] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Jeden z niewielu programistów, który bardzo starał się przy tworzeniu portów gier z automatów. Przez co w.w. gry to jedne z najlepszych konwersji dostępnych na Amigę.
[#8] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Fajny wywiad. Pięknie opowiedziane o co chodziło w programowaniu Amigi - o zasoby sprzętowe.
Gry Storm Sales Curve były zarówno technicznie jak i grywalnościowo świetne! Rod-Land /obok B.C. KID/ to przykład na prefekcyjną konwersję! Widać prawdziwy kunszt programistyczny nigdy nie ginie - Insomniac to jedno z najlepszych studiów 1-st party SONY. Swoją drogą, tak jak uwielbiałem gry Storm tak mam z produkcjami Insomniac :)
[#9] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Solo Kazuki, post #7

Niesamowity wywiad. Parę nowych rzeczy się dowiedziałem.


@Solo Kazuki

Kogo byś jeszcze wymienił ( chodzi mi o programistów, którzy się starali przy tworzeniu portów gier z automatów ). Dzięki
[#10] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Wielki programista wielki Koder ! .. nakryli mnie w pracy gdyz sie zaczytalem ;-] zamiast robic robote... Fantastyczny wywiad
Sam stwierdzil ze Amiga byla lepszym sprzetem od ST ..w SWIV to nie gralem z 10 lat !!!

inne wywiady tez sa ciekawe

http://www.codetapper.com/amiga/interviews/ian-moran/

Ostatnia edycja: 25.05.11 16:20:02
[#11] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Swiv - 16 kolorów, nawet się nie zastanawiałem nad tym kiedyś. Wywiad daje niezłe pojęcie z jakimi problemami borykali się ówcześni programiści...
[#12] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@grg, post #11

Dzięki możliwościom Amigi - wybrano tryb 16 kolorowy, co nie przeszkadza by na ekranie było ich znacznie więcej .
Only Amiga make it possible :)

But if you look closer, you will see that there are a lot more that sixteen colors in the game. The four bitplane frame buffer uses hardware scrolling. It is not redrawn. There is a fifth bitplane, that is enabled for only eight scan lines, to display the non-scrolling score and status line
.
[#13] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
S.W.I.V - bardzo fajna gra OK a reszty nie znam.
[#14] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@(V)(I)mothe(P), post #13

Warto sprawdzić wszystkie wymienione - świetne gry!
Szczególnie polecam Rod-Land - dla mnie to jedna z najlepszych /najbardziej grywalnych/ gier wszechczasów, niezależnie od platformy! Fakt , że wersja amigowa /wg mnie/ jest lepsza niż Arcade tylko powinno zachęcić do zapoznania się z tym tytułem!
[#15] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@michalmarek77, post #12

mnie zadziwil dzwiek wykorzystujacy programowy syntezator, tego bym sie nie domyslil :)
[#16] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Gość ma pamięć jak IPN. :) Większość "wywiadowanych" ludzi pamięta, że coś tam robiła kiedyś na Amigę ale najczęściej podstawowych szczegółów już nie pamiętają. A ten sypie informacjami na temat każdego szczegółu jak z rękawa.

Zabrakło mi typowego ostatniego pytania. Mianowicie czy ma dzisiaj coś wspólnego z obecnymi amigowymi systemami/sprzętem, czy śledzi nowinki z tego świata albo przynajmniej trochę się orientuje co się dzieje ze światem w którymś kiedyś żył.
[#17] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@MDW, post #16

Amige pewno ma .. kaklasyk wiecznie zywy
[#18] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@HOŁDYS, post #17

Myślę, że gdyby nadal miał swojego "kaklasyka", to materiały i kody źródłowe nie byłyby "
lost in the mists of time
".
[#19] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@asman, post #9

hmm... trudne pytanie, ale spróbuję odpowiedzieć. Nie da się ukryć że Ronald Pieket Weeserik brał udział w tworzeniu chyba największej ilości udanych konwersji. Ale poza nim bym wymienił może jeszcze:

Holger Schmidt - B.C. Kid i R-Type, był też programistą gier Turrican 1 i 2 (to tak nawiasem).

Richard Frankish - Buggy Boy, Ikari Warriors, Ghost'n Goblins, Space Harrier

I to w sumie tyle autorów których pamiętam i którzy zrobili więcej niż jedną dobrą konwersję. Oczywiście są też pojedyńcze przypadki jak np R-Type II (Tim Round), czy Rainbow Islands (Andrew Braybrook, brał udział w tworzeniu wielu gier Graftgold).

Niestety większość konwersji na Amigę to dla mnie totalne gnioty. A szkoda że w.w. programiści nie zajęli się większą ilością konwersji...

Ostatnia edycja: 26.05.11 18:27:54
[#20] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@michalmarek77, post #14

> jest lepsza niż Arcade

kwestia gustu, ale bez przesady. Wersja automatowa jednak wygląda lepiej (większa paleta kolorów) i gra się w nią trochę lepiej. Zresztą wersja arcade jest 2 razy dłuższa niż konwersja na Amigę.
[#21] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Solo Kazuki, post #19

Dzięki za odpowiedzi. i znowu pytanie ( chyba łatwiejsze ). Co według Ciebie jest totalnym gniotem ( mam na myśli najgorszą konwersję z automatu na ami ). Dzięki.
[#22] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@asman, post #21

ja mogę napisać jeden, chociaż było ich wiele, np.: "Double Dragon". Nigdy nie wybacze temu co zrobił wersję: Amiga. Już komodowa lepsza: C64. Oryginał: Arcade
[#23] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem
Kurde gość ma już pięćdziesiątkę na karku... o_O No i faktycznie wygląda jak swoja podobizna w creditsach gry. :)

SWIV to jedna z moich ulubionych gier, i jedna z nielicznych które przeszedłem - do dziś nie wiem jakim cudem tego dokonałem. Pamiętam za to, że w jednym miejscu czasem gra się zacinała - tam, gdzie kończył się przelot nad wodą przestawało scrollować ekran i można było sobie w nieskończoność wisieć. Ciekawe czy to była wina pirata, czy w grze był po prostu taki bug.

Wspomnieć też trzeba o świetnej, charakterystycznej muzyce Andrew Barnabasa. Klasyka.
[#24] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@grg, post #22

Final Fight też rewelacyjną konwersją nie był...a szkoda, bo to moja ulubiona gierka arcade.
[#25] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Ijon_Tichy, post #23

NCC-1701 ? :)
[#26] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@michalmarek77, post #25

NCC-1701 ?

Hah, od tego zaczynałem, ale później takie granie mi się znudziło i ambitniej podszedłem do sprawy. :)
[#27] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Ijon_Tichy, post #26

Szacun. Wielki. Ja nie dałem rady.
Bez star treka oczywiście :)

Swoją drogą, przepięknie zrobiono doczytywanie danych w locie - zero loadingów, zmiany leveli - jedna ciągłość. Niesamowite osiągnięcie!
[#28] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@asman, post #21

Odpowiedzieli ci częściowo inni. Tych tytułów jest naprawdę sporo... w sumie niestety zdecydowana większość. Jest ich więc za dużo do wymieniania. Wystarczy porównać wersję amigową i automaty - polecam ci więc samemu to sprawdzić. Oczywiście wszystko to kwestia gustu, ale pewne rzeczy zauważy chyba każdy. Mam wrażenie że wiele tych gier robione było w pośpiechu, nie skupiając się na grywalności (o cięciach w oprawie A/V nie wspomnę). A przecież dało się zrobić dobre konwersje, co potwierdzają wymienione wcześniej.

Edit: założyłem odpowiedni wątek na forum aby inni pomogli w tej kwestii.

Ostatnia edycja: 28.05.11 13:53:04
[#29] Re: Wywiad z Ronaldem Pieketem Weeserikiem

@Solo Kazuki, post #20

Nie zapominaj też, że wersja amigowa jest o 6 oryginalnych etapów (ekranów) dłuższa niż automatowa. Podobnie zresztą komodorowska, która zawiera poziomy nie do znalezienia w żadnej innej wersji. Nie wiem jak z NES-ową i GB-ową, ale wkrótce sobie w nie zagram dla sprawdzenia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem