Wywiad interesujący, jak chyba wszystkie przeprowadzone przez Benedykta. Niemniej ostatni akapit, mówiący o zmianie pokoleniowej, wywołał we mnie bardzo mieszane uczucia i chciałbym go skomentować.
Przy całym szacunku dla ACC i ludzi, którzy tworzyli wówczas amigowy świat w Polsce, ich wpływ na to, co obecnie w naszym kraju dzieje się na amigowym poletku, jest zwyczajnie żaden. Przyczyna tego jest prozaiczna - zdecydowana większość tamtych ludzi od Amigi zwyczajnie odeszła, przykładem jest sam pan Hyla. Nikt nie oczekiwał od niego rzecz jasna, że będzie kontynuował biznes związany z Amigą, ale hobbystycznie mógł przecież w tym kręgu pozostać. ACC jest amigową historią, natomiast ludzie skupieni wokół PPA zajmują się amigową (tak wiem, Pegasos to nie Amiga

) teraźniejszością. Ja wszedłem w Amigowy świat w 1992 roku (a więc też nie jestem nowicjuszem), ale z ACC już się nie zetnknąłem, skąd mam więc pamiętać ludzi, którzy go tworzyli? Owszem, nazwiska Marka Pampucha, czy Tomasza Kokoszczyńskiego nie są mi obce, ale to z racji Magazynu Amiga i Amigowca.
Mam takie dziwne wrażenie, że między wierszami pan Hyla troszeczkę zazdrości tego, że jak to, on i inni wielcy odeszli, a mimo tego, ten amigowy świat (fakt, że skurczony do kilkuset osób) radzi sobie bez nich. Ale przecież to nie było tak, że zostali odrzuceni, sami podjęli decyzję o zerwaniu kontaktów.
Co do "dziwnych" wymagań stawianych programom w recenzjach. Te recenzje panie Marku nie są pisane dla użytkowników Amigi z 1988 roku. One są pisane dla użytkowników współczesnych. A dla nich niemożność zainstalowania programu na twardym dysku
jest wadą, podobnie jak wadą może być brak zapisu do formatu MP3 w DigiBoosterze. Nikt nie oskarża o te braki autorów, po prostu stwierdzane są fakty.