Komentowana treść: PowerSDL 15.3
[#1] Re: PowerSDL 15.3
No ładnie, nasza kochana biblioteka się rozwija. Ale to wrzucenie do archiwum wersji 14 w razie czego nie wróży nic dobrego. :) To znaczy, że problemy z nową wersją są bardzo prawdopodobne. :)
[#2] Re: PowerSDL 15.3

@MDW, post #1

Nie jestem przeciwnikiem samego SDL, ale przenoszenia go na AmigaOS vel. MorphOS. Nasze systemy to nie są Windows/Linux i pracują w troszkę inny sposób, warto mieć to na uwadze (mimo, że nowe sprzęty pod AmigaOS czy MorphOS mają dużo mocy, należy jej oszczędzać).
[#3] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #2

PowerSDL zrobione jest po amigowemu jako .library. Nowe sprzęty pod MorphOSa nie istnieją, a stare nie mają dużo mocy. Oszczędzać, albo raczej optymalizować trzeba bez względu na posiadaną "moc" :).
[#4] Re: PowerSDL 15.3

@Korni, post #3

Troszkę źle mnie zrozumiałeś: Więc dobrze, że PowerSDL jest jako .library, ale ja miałem na myśli to, że SDL korzysta z zasobów sprzętowych i programowych maszyny w sposób bliski Windowsowi i Linuxowi. Po drugie nowe sprzęty dla MorphOSa to np. PowerBooki. A po trzecie, co jest zresztą podsumowaniem tych dwóch punktów, na Amidze powinna powstać taka implementacja SDL która:

1. efektywnie korzysta z zasobów Amigi zgodnie z zaleceniami twórców Amigi ew. AmigaOS/MorphOS,
2. nie pobiera zbyt dużo mocy procesora.

Grzegorz Kraszewski pisał niegdyś, że pętla główna programu w SDL pobiera 100% mocy procesora, co jest ewidentną wadą. Konkludując SDL z Amigą się trochę gryzie.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2012 21:21:19 przez Minniat
[#5] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #4

To czym zastąpisz SDL-a na systemach NG? Ta biblioteka to chyba zło konieczne. Przykra prawda jest taka, że po upadku C= standardy amigowe się zdeaktualizowały, szczególnie jeśli chodzi o sprzęt PPC, który nie jest kompatybilny z klasykiem. Chcąc nie chcąc trzeba było wprowadzić coś co pozwoli działać na tym sprzęcie (wiem, że mocno to upraszczam). Kto miałby dzisiaj przy posiadanych zasobach ludzkich, czasie i obecnych kosztach zrobić coś niepowtarzalnego oryginalnego na miarę pomysłów z dawnej Amigi? Mamy to co mamy, cieszmy się.
[#6] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #4

Nie znam się na wnętrznościach SDLa, powinien w taki sam jak dla innych systemów - bliski sposób korzystać z zasobów. Z CGXem będzie szybciej, podobnie jak pod samym Linuksem, szybszy będzie xorg. Jak ktoś ma obok MorphOSa Linuksa może sobie sprawdzić ile szybszy jest CGX od xorga (kilkanaście %). Taki program można napisać nie tylko w SDL, pod Linuksem też będzie zabierał 100% CPU. Wesnoth nie zajmuje 100% CPU i nie jest to wyjątek.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2012 22:21:25 przez Korni
[#7] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #2

To wszystko zależy jak się korzysta z SDL. Póki nie dotkniesz rysowania w 2D to SDL nie zabiera ani grama więcej mocy procesora.
[#8] Re: PowerSDL 15.3

@MDW, post #7

Póki nie dotkniesz rysowania w 2D to SDL nie zabiera ani grama więcej mocy procesora.

To jest wrapper czy SDL ma więcej funkcji i trzeba było zostawić jak jest i obsługiwać je za pomocą CPU?
[#9] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #2

każda biblioteka dostępu do hardware która używa systemowych api działa tak samo. Amiga klasyczna to głównie jazda po rejestrach ale już Aos4/Mos/Aros to dostęp przez API i sterowniki więc w zasadzie to już działa jak win/lin

SDL to tylko kolejna warstwa abstrakcji. Dobra implementacja może być bardzo szybka i raczej trzeba wspierać takie projekty a nie je ganić
[#10] Re: PowerSDL 15.3

@Minniat, post #4

Grzegorz Kraszewski pisał niegdyś, że pętla główna programu w SDL pobiera 100% mocy procesora, co jest ewidentną wadą.
Nie ma to jak wyrwać cytat z kontekstu i przekręcić jego sens... Pisałem, że większość gier w SDL jest napisana w taki sposób. Z konstrukcji samego SDL-a to nie wynika, przynajmniej nie bezpośrednio. Może dostępne przykłady sugerują takie rozwiązanie i początkujący programiści je bezrefleksyjnie powielają. Można w SDL napisać grę nie posiadającą takiej amatorskiej pętli głównej. Z drugiej strony korzystając z amigowego API również można popełnić grę z busyloopem. Więc to raczej zależy od doświadczenia programisty niż od użytej biblioteki.
[#11] Re: PowerSDL 15.3

@Ender, post #5

Dlaczego zlo konieczne? W systemach "NG" masz normalne api systemowe które pozwala na otwarcie ekranu (CGX) i rysowanie po nim (OpenGL). Zgadzam się z tym co napisał MDW. O ile SDL używa się tylko do otwarcia ekranu i obsługi myszy/klawiatury to nie jest to zle rozwiązanie. Ale pisanie, że zło konieczne to lekka przesada. Bardziej lenistwo/wygoda
[#12] Re: PowerSDL 15.3

@MDW, post #1

By the way, pamietam, ze miales podobny problem w Fortis i pierwotnie gra grzala procesor az milo. Jak to sie stalo i co zmieniles, ze ostatnia wersja dziala b. przyzwoicie i nie zabiera tyle czasu procka, chyba Kraszan w zwiazku z jakas dyskusja o SDL dal impuls do zmian, jesli dobrze kojarze?
[#13] Re: PowerSDL 15.3

@Skotos, post #8

To jest wrapper czy SDL ma więcej funkcji i trzeba było zostawić jak jest i obsługiwać je za pomocą CPU?

A ja nie wiem. Nigdy jednego pixela nie narysowałem funkcjami SDL. Jeżeli potrzebuję jakieś elementy 2D to używam OpenGL do tego także. :) Fakt, że narobić się trzeba więcej i traci się powiedzmy dostęp do pojedynczych pixeli. No ale ma się dziesiątki razy większa prędkość i takie rzeczy jak skalowanie, obracanie, modyfikacja kolorów, przezroczystości ma się niemal za darmo. Jak widzę jak te gry 2D w SDL czasem przymulają i jakby mogły działać gdyby były jakimś GLem rysowane to aż mi smutno.

Generalnie lameriada taka jak ja żeby użyć OpenGL potrzebuje jakoś łatwo otworzyć okno/ekran, obsłużyć klawiaturę, mysz. Zwykle tacy używali do tego funkcji biblioteki GLUT. No ale ta nie jest rozwijana już od wielu lat na żadną platformę. I jej miejsce w takich wypadkach zastąpiło właśnie SDL. Możliwości znacznie większe, dostaje się dodatkowo obsługę dźwięku, joysticka i jeszcze kilka bajer. I ja ją tak właśnie poznałem. Po prostu szukałem multiplatformowego zamiennika GLUT.
[#14] Re: PowerSDL 15.3
My tu gadu gadu a tu wyszła nowa wersja z małym fixem OK
[#15] Re: PowerSDL 15.3
Autor ukończył właśnie wersję 15.6 (powinna być wkrótce dostepna na Aminecie). Trwają dalsze prace (w kilku grach występują przekłamania graficzne).

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2012 14:58:54 przez recedent
[#16] Re: PowerSDL 15.3

@recedent, post #15

Autor ukończył właśnie wersję 15.6

Jezuu...Nie nadążam instalować nowych wersji, teraz jadę na 15.4 i wydaję się że jest OK
[#17] Re: PowerSDL 15.3

@waldiamiga, post #16

Przy tak częstych aktualizacjach chyba warto oddać Grunchowi kontrolę nad instalacją i aktualizacjami PowerSDL.
[#18] Re: PowerSDL 15.3
15.6 leży już na aminecie :)
[#19] Re: PowerSDL 15.3

@MDW, post #17

Oczywiście, ale PowerBook nie jest podłączony (jeszcze) do internetu a z racji tego iż posiadam Areo2 na modemie Huawei E169 którego raczej (?) MorphOS nie obsługuję.
[#20] Re: PowerSDL 15.3

@waldiamiga, post #19

Areo2 na modemie Huawei E169 którego raczej (?) MorphOS nie obsługuję


Możliwe, że Poseidon obsługuje, jednak nie łatwo będzie zestawić połączenie. Ja próbowałem szczęścia z Nokia E90 i MiamiDx i owszem cos tam zaczynalo gadac nawet (ikonka połączenia w telefonie wskazywała na to równiweż) jednak, poległem, zbyt mało konkretnych danych w temacie albo może to co znalazłem w necie dotyczyło tylko połączenia GPRS albo nie wiem :] poległem w temacie. Podobno Jaca przenosił jakieś komponenty z AROS-a ale przyjdzie nam poczekać jeszcze zdaje się.


Ostatnia aktualizacja: 14.10.2012 17:15:20 przez ede
[#21] Re: PowerSDL 15.3

@waldiamiga, post #19

u mnie działa pod morphosem na huawei 3765-hv, jak znajde chwile czasu to dopisze obslugę plików konfiguracyjnych z usb_modeswitch do cdcamc.class, ale przełącznie modemu w tryb modemu to jedno a tworzenie połączenia ppp to drugie, więc męczcie Jace to może będzie w 3.2 :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem