Komentowana treść: Szalter - wersja preview
[#1] Re: Szalter - wersja preview
Jest niezle. Taka drobna rada, zeby nie skupiac sie na ciaglym rozbudowywaniu projektu i wprowadzaniu nowych rzeczy, tylko go ukonczyc a nowe pomysly zrealizowac jako inna gre.
[#2] Re: Szalter - wersja preview
Jakie wymagania będzie miała ta gra?
[#3] Re: Szalter - wersja preview

@xtrend, post #2

Na chwile obecną mieści się w 512 kb chip ramu. Działa dobrze na gołej a500 i kicku 1.3

Benedykt Dziubałtowski
[#4] Re: Szalter - wersja preview

@Benedykt Dziubałtowski, post #3

Ładnie :) Lubie takie łamigłówki. Grafika w dobrym starym stylu, rozumiem, że będzie jeszcze rozbudowana. Trzymam kciuki.
[#5] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#6] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#7] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#8] Re: Szalter - wersja preview
Nice :) wygląda na przyjemną grę logiczną.
[#9] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#10] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#11] Re: Szalter - wersja preview
Działa nawet :)

[#12] Re: Szalter - wersja preview
Przyklad robionej skromnymi silami przez innego Polaka gry "Nurek" pokazal ze w XXI wieku naprawde mozna juz postarac sie robic oprogramowanie dla klasyka zgodnie z wytycznymi Commodore. No a tak to trzeba odpalac UAE, czego robic mi sie nie chce, produktu wiec nie ocenie.
[#13] Re: Szalter - wersja preview
Ja tylko jednego nie rozumiem. Gra jest po polsku, a muzyka jest "on" lub "off".
[#14] Re: Szalter - wersja preview

@Mario, post #13

Może "włącz" i "wyłącz" nie mieściło się na przyciskach, a "wł" i "wył" wyglądałoby dziwnie? (szczególnie "OPCJE MUZYKI - WYŁ" :) )
[#15] Re: Szalter - wersja preview

@recedent, post #14

(szczególnie "OPCJE MUZYKI - WYŁ" )

MUZYKA - WŁ/WYŁ też by dziwnie wyglądało?
[#16] Re: Szalter - wersja preview

@recedent, post #14

To może nutka i przekreślona nutka? Ewentualnie "Muzyka", która po wybraniu się "skreśla".
[#17] Re: Szalter - wersja preview
Czy mi się wydaje czy to amos ? :)
[#18] Re: Szalter - wersja preview

@Mufa, post #12

Dziękuję za pozytywną opinię nt. "Nurka" - gry, której jestem współautorem.

Benedykt, jak można było śledzić na forum PPA dopiero co uczył się programowania i wziął się za w sumie naturalny język dla początkujących - AMOS. A, że AMOS korzysta bezpośrednio z asemblera i chipsetu Amigi, nie można jego programów uruchomić natywnie na AmigaOS 4.1. "Szalter" (bardzo fajna, wpadająca w ucho nazwa, nie wiedziałem, że to gwara śląska) jest dowodem na to, że Benedykt zrobił ogromne postępy w krótkim czasie. Myślę, że ma predyspozycje by później nauczyć się języków niższego poziomu. Tak czy inaczej, Benedykt dokonał moim zdaniem właściwego wyboru zaczynając od AMOSa.

Ja obecnie od jakiegoś czasu pracuję tak się złożyło, również nad grą logiczną, grą podobną do Sokobana - klasyka gier logicznych. Piszę ją w C. Miał być Robbo, ale postanowiłem zrobić grę podobną, i o innej nazwie żeby nie być posądzany o plagiat. Już jest naprawdę sporo zrobione (grafika i kod), gra jest o włos od publikacji. Jak wszystko dobrze pójdzie to ten rok chyba będzie najbardziej bogaty w polskie nowe produkcje na Amigę (debiuty lub kolejne produkcje).

Na koniec chciałbym pogratulować Benedyktowi samozaparcia i konsekwencji w nauce! Proponuję też, by rozbudować Szaltera tylko do tego stopnia by gra szybko nie nużyła (dodać parę elementów, by zróżnicować poziomy) oraz trzymać się z góry ustalonego planu. Najlepszą rzeczą jaka istnieje dla gier są moim zdaniem edytory plansz - uatrakcyjniają zabawę i dają dużo więcej radości z gry. Postarajcie się zamieścić edytor razem z Szalterem.

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2013 08:52:44 przez Hextreme-Attic
[#19] Re: Szalter - wersja preview
Heh, jaka muzyczka :)

recedent: albo po prostu "TAK" i "NIE" pomysł

W Polsce prawie każdy wie co znaczy On i Off, a nie w Polsce prawie każdy nie wie co znaczy Wł i Wył, Tak i Nie i .t.p pomysł
[#20] Re: Szalter - wersja preview

@Mufa, post #12

"Przyklad robionej skromnymi silami przez innego Polaka gry "Nurek" pokazal ze w XXI wieku naprawde mozna juz postarac sie robic oprogramowanie dla klasyka zgodnie z wytycznymi Commodore"

Po pierwsze to wcale nie skromnymi silami bo o ile mnie pamiec nie myli, to siedzialo nad nim programista + pomocnik, muzyk i 2 grafikow. Tutaj pracowaly dwie osoby.

A po drugie cale szczescie, ze nie staral sie pisac na sile z "wytycznymi Commodore", bo ta gra powstawala by ze 2 lata a tak powstala w dwa miesiace.

Prawidlowa droga pisania gier na Amige powinna odbywac sie z calkowitym pominieciem jezyka C.
[#21] Re: Szalter - wersja preview

@selur, post #20

Skromnymi, przecież to nie Team17 pomysł
[#22] Re: Szalter - wersja preview

@selur, post #20

A mógłbyś bardziej rozwinąć i podać dokładnie jak taka droga powinna wyglądać. Dziękuje.
[#23] Re: Szalter - wersja preview

@selur, post #20

Prawidlowa droga pisania gier na Amige powinna odbywac sie z calkowitym pominieciem jezyka C.

A co jest nie tak z C? Jest zbyt niskopoziomowy?
[#24] Re: Szalter - wersja preview

@selur, post #20

C jest w porządku do pisania gier, AMOS choć świetnie nadaje się do gier bitmapowych ma trochę ograniczone zastosowanie. Asembler to troszkę hardcore, ale często warto go stosować w pisaniu gier na Amidze, chociaż do niektórych procedur. Ja nie gardzę żadnym językiem w każdym razie, mam (miałem) tylko lekkie problemy z projektowaniem... To się poprawi, daję słowo.
[#25] Re: Szalter - wersja preview

@Hextreme-Attic, post #18

Benedykt, jak można było śledzić na forum PPA dopiero co uczył się programowania i wziął się za w sumie naturalny język dla początkujących - AMOS. A, że AMOS korzysta bezpośrednio z asemblera i chipsetu Amigi, nie można jego programów uruchomić natywnie na AmigaOS 4.1l


No a XAmos? Probowales sie tym bawic, nadaje sie do czegos? Tak sie zastanawiam tylko, wszak w teamie jest tez Czeslaw Mnich, ktory o ile wiem ma tez SAM, moze kompilacja pod AmigaOS4 wcale nie bylaby trudna. Poza tym czy aby na pewno kompilacja w starym Amosie 68k, wyklucza promowanie ekranow?
[#26] Re: Szalter - wersja preview

@MDW, post #23

A co jest nie tak z C? Jest zbyt niskopoziomowy?


raczej nie bardziej od asma 68000 i pewnie dlatego.
[#27] Re: Szalter - wersja preview

@Mufa, post #25

Promowanie ekranu nie wystarczy, bo AMOS korzysta bezpośrednio z rejestrów sprzętowych Amigi, dlatego taki program nie pójdzie pod Petunią, czyli interpreterem 680x0 pod PowerPC. Tak jak napisałeś, program wymaga E-UAE pod AmigaOS4.1.

Co do XAmosa to nie wypowiem się, bo nie wiem.
[#28] Re: Szalter - wersja preview

@Hextreme-Attic, post #27

Moze sie myle bo bylo to juz w 2005r, ale zdaje sie ze jadac na eXec Party z Rolpho, mowil mi ze wszystkie produkcje Deck SiX, byly robione w Amosie, a np. ich gra Kulki Zone uruchamia sie bez zadnego E-UAE na X1000.
[#29] Re: Szalter - wersja preview

@Mufa, post #28

jezeli sa napisane pod OS, a w AMOSie tak tez mozna bez zadnych hackow i dodatkow, to pewnie dziala bez e-uae.
[#30] Re: Szalter - wersja preview
Jeszczenie grałem, ale oglądając wideo - podoba mi się pomysł. Główkowania będzie sporo.
Nie podoba mi się tylko ludzik. Ludzik może być nawet w kilku odcieniach szarości lub można odpowiednio dobrać kolory z samej gry.
Przydałaby się sztuka z Turricana. Ja bym widział ludzika w niebieskim kasku, elektryka :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem