Komentowana treść: Blender 248.4
[#1] Re: Blender 248.4
Jak mam rozumieć wersję tego Blendera? Raczej nie jest to zgodne z oficjalną numeracją wersji Blendera. Mam rozumieć, że ta wersja 248.4 ma być portem Blendera 2.48?
[#2] Re: Blender 248.4

@MDW, post #1

MDW z calym szacunkiem stary, ale to jest wersja dla OS4.1. Uzywasz tego wogole ?
[#3] Re: Blender 248.4

@cactoos, post #2

Wersji dla AmigaOS 4 nie używam, bo nie mam tego systemu. Ale ciekawy jestem na jakiej wersji jest amigowy Blender. MorphOSowa wersja zatrzymała się chyba na 2.62 i na razie jest przerwa. Z tego co się dowiedziałem to Yomgui się przeprowadził na inny kontynent (francuska Kanada) i od dłuższego już czasu komputery ma spakowane w pudłach. Jak skończy remontować nowy dom to znów ruszy z robotą i pewnie będzie nowsza wersja Blendera (oraz mam nadzieję, że poprawka błędu). Ucieszyłoby mnie to, bo akurat w następnej wersji Blendera wprowadzono pewne zmiany w pythonowym API przez które skrypty, które tam sobie napisałem nie działają na 2.62. Mógłbym to załatać jakimiś "chamskimi ifami" ale wolałbym jednak żeby wyszła 2.63 i wszystko zadziałałoby bez brzydkich łatek. :)

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2013 08:04:33 przez MDW
[#4] Re: Blender 248.4

@MDW, post #3

Ja też się nad tym zastanawiałem. Zważywszy na fakt, że dwie poprzednie kompilacje Blendera z OS4 tego dewelopera były w wersjach 2.48, to na 99% ta też jest 2.48 (z uwagi na "dziwną" zbieżność nazewniczą z 248.4). Wygląda na to, że to kolejne bug-release.
[#5] Re: Blender 248.4

@wali7, post #4

Idę o zakład, że kompilacja powinna nazywać się 2.48.4, tylko ktoś sypnął się z kropką.
[#6] Re: Blender 248.4

@MDW, post #1

To jest wersja 2.48. Pytanie o nowszą kończy się kontrpytaniem. A czego brakuje Ci w tej wersji? No i 99% wymięka bo tak naprawdę niewiele osób używa a już o znajomości tegoż programu może mówić pewnie kilka osób Autor skupił się na rozwoju SketchBlocka, który zaczyna być coaz bardziej rozbudowany. W sumie chyba to lepiej...
[#7] Re: Blender 248.4

@pini, post #6

To jest wersja 2.48. Pytanie o nowszą kończy się kontrpytaniem. A czego brakuje Ci w tej wersji?


To ja mam kolejne kontrpytanie - dlaczego nie przeczytałeś postu #3? :P
[#8] Re: Blender 248.4

@KJB, post #7

Uściślę...chodzi o pytania użytkowników do autora portu. On nie widzi potrzeby...

...no i co mają potrzeby MDW do wersji na AmigaOS skoro nikt nie zgłaszał takowych w stosunku do wersji dla AOS4.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2013 14:56:01 przez pini
[#9] Re: Blender 248.4

@pini, post #6

A czego brakuje Ci w tej wersji?

w 2.48 rendering jest koszmarnie powolny w porównaniu do nowszych wersji
[#10] Re: Blender 248.4

@XoR, post #9

No i to byłby argument w negocjacjach z autorem tylko to trzeba wiedzieć Kiedyś chciałem nauczyć się Blendera ale życie zweryfikowało moje plany na czas wolny i teraz nawet nie miałbym sumienia pytać o nowszą wersję...a że nikt inny nie naciska. Moim zdaniem mało kto używa. Dla 99% byłby to tylko fetysz numerka...
[#11] Re: Blender 248.4

@pini, post #8

no i co mają potrzeby MDW do wersji na AmigaOS


Jeśli nic to dlaczego pytasz czego mu brakuje w obecnej wersji? Mimo iż napisał czego mu brakuje i dlaczego czeka na nowszą :P

Anyway, pytanie było tylko nt numeracji wersji, a tu już doszukiwanie się drugiego dna :P
[#12] Re: Blender 248.4

@KJB, post #11

Z wielkim wysiłkiem napiszę jeszcze raz. To autor portu dla AOS pyta czego ludziom, użytkownikom Blendera dla AOS, brakuje w starszej wersji. A że oni sie nie znają to nikt nie podejmuje tematu...zrozumiałeś?
[#13] Re: Blender 248.4

@pini, post #12

Zrozumiałem, dzięki za powtórzenie :)
Czy lepiej mieć nowsze wersje od razu bez pytania, czy za potwierdzeniem takiej potrzeby? Nie wiem, też próbowałem coś zacząć w blenderze i się zniechęciłem.
[#14] Re: Blender 248.4

@pini, post #12

Dziwne, z jednej strony piszesz, że MDW jako nie zainteresowany portem Blendera dla OS4 nie powinien pytać, a z drugiej deklarujesz, że Blendera nie używasz (skoro chciałeś się nauczyć, a jednak tego nie zrobiłeś). Więc też nie powinieneś zabierać głosu.
Akurat MDW nie jest jakimś tam zaślepionym fanatykiem, a Blendera używa. Więc jako jeden z niewielu tutaj orientuje się jakie są róznice między wersjami 2.48 a 2.62, i potrafi powiedzieć (co zresztą napisał) czego mu brakuje w wersji 2.62, czy w starszych wersjach (np. 2.48 z OS4). Zamiast więc zadawać bezsensowne pytania, warto posłuchać MDW, bo jego intencją na pewno nie był atak na "jedynie prawdziwy amigowy system", za to czegoś nowego można się dowiedzieć.
[#15] Re: Blender 248.4

@wali7, post #14

Przepraszam czy Ty przeczytałeś cały wątek? Wskaż proszę gdzie napisałem, że MDW nie powinien pytać? Które moje pytanie jest bezsensowne?
TO ANDY BROAD PYTA czego chcą użytkownicy tego portu dla AOS a oni z racji nikłej wiedzy (tak, tak, ja też mam nikłą wiedzę) nie potrafią przedstawić argumentu za nowszą wersją...

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2013 16:47:53 przez pini
[#16] Re: Blender 248.4

@pini, post #10

Kiedyś chciałem nauczyć się Blendera ale życie zweryfikowało moje plany


To jest właśnie jakiś tam argument za. Oczywiście zawsze lepiej jest mieć nowszą wersję niż starszą i ten argument przeważa. Z drugiej strony jeśli szukać jakiś plusów to takich że Ci którzy uczyli się trochę na 2.48 musieliby od nowa uczyć się na wersji 2.6 gdzie trochę pewne rzeczy się pozmieniały. Oczywiście nie jest to do problem nie do przeskoczenia, ale wiem sam po sobie że robiąc pewne rzeczy poza domem na PC, gdy chciałem je potem powtórzyć u siebie na Amidze, musiałem się trochę naszukać gdzie co jest.
[#17] Re: Blender 248.4

@pini, post #6

Serio jest takie pytanie? Ojjj... akurat w 2.60 zrobiono całkiem sporą rewolucję. Program bardzo się zmienił zarówno z zewnątrz jak i od środka. No a jak ktoś pisze pluginy/skrypty to właściwie może sobie stare skrypty (działające na 2.4x) wyrzucić do kosza, bo tam się prawie wszystko zmieniło nie ma szans żeby ruszyły na aktualnych wersjach Blendera. Cały wzorzec tworzenia typowego skryptu, tworzenia jego GUI, instalacji go w Blenderze. To się zmieniło w 100% i nawet nie przypomina tego co było w wersjach starszych niż 2.60. Nie wiem jak było w wersjach 2.5x, bo tych na MoprhOSa nie było i do nich nie zglądałem. Poza tym gdzieś mi się obiło o uszy, że wszystkie 2.5x trzeba było traktować jako bety i dopiero 2.6x to kolejna pełna wersja.
[#18] Re: Blender 248.4

@MDW, post #17

Taki argument padal wczesniej, przed wer. 2.6. Teraz autor pisze skrypty i wykorzystuje je w SketchBlocku. Watek z tym co dokladnie robi skasowano ale z racji tego 2.48 moze zupelnie mu wystarczac a ja nie mam odwagi go zapytac
Niech ci co sie znaja molestuja w tym temacie...
[#19] Re: Blender 248.4

@MDW, post #17

Nie wiem jak było w wersjach 2.5x, bo tych na MoprhOSa nie było

Były, były. TU masz jedną z nich, ale jak sam napisałeś wersje 2.5x były czymś w rodzaju bety.
[#20] Re: Blender 248.4

@waldiamiga, post #19

Faktycznie masz rację. I to juz w 2.5x był początek rewolucji. Moje pluginy przestały na nich działać, nie miałem czasu (ani ochoty) żeby je napisać od początku po nowemu i dlatego używałem ciągle 2.4x. No ale wreszcie się zmusiłem.
Dzięki za sprostowanie.
[#21] Re: Blender 248.4

@MDW, post #20

A mnie ciekawi sens używania Blendera na bardzo slabym hardware ? Zabawa ? W pracy nad 3d liczy sie tylko horse power.
[#22] Re: Blender 248.4

@Aniol, post #21

Wszyscy jesteśmy zahartowani, bo na klasycznych amigach rendering trwał dłużej niż teraz na "słusznym" sprzęcie :) Ja Blendera uczę się waśnie dzięki temu że powstał pod MOS :)
[#23] Re: Blender 248.4

@Aniol, post #21

Nie przesadzajmy. Taki nasz typowy PowerPC G4 1GHz to może nie jest demon prędkości jak na dzisiejsze standardy ale jednak nie jest to też 68040 40MHz. Nie miejmy w pamięci tego co się kiedyś działo na LightWave, Cinemie czy innym Realu. :) Na takiem G4 i jakimś słabszym Radeonie Blender działa bardzo fajnie. Nadaje się spokojnie - zwłaszcza do nauki. To że na jakimś tam dzisiejszym PC czy Mac renderowałoby się szybciej to fakt ale akurat robota w 3D to jednak w 95% nie jest renderowanie tylko modelowanie, ustawianie wszystkiego, animowanie. Renderowanie to etap końcowy. No i to też przecież da się robić. Jest wolniej ale to na pewno mieści się w akceptowalnych ramach. Poza tym tworzenie 3D nie zawsze musi kończyć się renderingiem. Obiekty/sceny można tworzyć z myślą o "realtime" (do gier, dem, prezentacji). Bez problemu można to robić na G4 i prawie wcale nie odczuwać jakiegokolwiek dyskomfortu. Zwłaszcza podczas nauki.
[#24] Re: Blender 248.4

@MDW, post #23

Przecież nie mówię że mi źle ;)
[#25] Re: Blender 248.4

@Mayolika, post #24

Oczywiście, że nie. Ja odpowiadałem na wypowiedź #21, czyli Aniola. :)
[#26] Re: Blender 248.4

@MDW, post #23

W porównaniu z dzisiejszymi standardami to jest nadal Lightwave na 68040.
[#27] Re: Blender 248.4

@Pinto, post #26

Standardami w swiecie amatorskim? :P
[#28] Re: Blender 248.4

@KJB, post #27

Również.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem