Komentowana treść: Freeserf dla AmigaOS 4.x
[#1] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x
Port Settlersów na PLUS, pliki MS-DOS na MINUS :)
[#2] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x
A ta gra w ogole jest grywalna? kiedys myslalem by sportowac ale wtedy to mozna bylo sobie drozki tylko robic:)
[#3] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@stefkos, post #2

Chodzi Ci o The Settlers w ogóle, czy ten konkretny port?
[#4] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@stefkos, post #2

widelec sportowal na mosa ale nie bylo grywalne
[#5] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@michal_zukowski, post #4

Dokladnie o to mi chodzilo. Po co brac sie za gry ktore sie do niczego nie nadaja.
[#6] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@mccnex, post #1

Zgadza się, po co pecetowe pliki ? Czy amigowa wersja The Settlers była konwersją z PC ? Czy może BlueByte napisał tę grę najpierw pod Amigę ?
Dziwne..

Znalazłem : link

Pierwotnie gra była przeznaczona na komputer Amiga, później została przeniesiona na komputery PC

Więc wolałbym aby potrzebne były pliki z Amigi...OK

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2013 13:59:07 przez Voyox
[#7] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@Voyox, post #6

A na OS4.x nie można odpalić oryginalnej gry w ramach jakiegoś UAE, jak na MOS'ie?
[#8] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@mccnex, post #7

Na pewno można... ;)
[#9] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x
Szkoda czasu, ot - taka ciekawostka.
[#10] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@Lokaty, post #8

No to dziwne, chwała autorowi i w ogóle, ale jak już z peceta pliki są potrzebne, to fajnie by było użytkownikom AOS4 zapewnić port drugiej części Settlersów :)
[#11] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@vimothep, post #9

DokładnieOK
Ale jak to mówią: lepiej mieć, jak nie mieć pomysł Może po za parkinsonem, bo ciężko by było zapanować nad kursorem pomysł
[#12] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@michal_zukowski, post #4

Skad moge pobrac ten port dla MorphOSa?
[#13] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@waldiamiga, post #12

Wybacz, że dopiero teraz reaguję. Nie zaglądam w komentarze o OS4, są raczej nudne. Dopiero dzisiaj dowiedziałem się od stefkosa, że coś się tutaj dzieje.

Skad moge pobrac ten port dla MorphOSa?

Tamtego "portu" nie ma, wyrzuciłem. Uznałem za bezużyteczny, prawdopodobnie. (Nawet nie pamiętałem, że coś takiego robiłem...) Jednak skoro chcesz sprawdzić to skompilowałem aktualne (chyba) źródła (z githuba). Odpala się, coś można poklikać, więcej nie sprawdzałem. (5 minut na kompilację, 2 minuty na testy, więcej czasu bez pewności czy warto po prostu nie chce mi się poświęcać) Wyłączyłem tylko muzykę z midi (ten sam powód). Skoro chcesz to sprawdź, jak będzie się to do czegoś nadawało, to daj znać, spróbuję włączyć midi i trochę w tym pogrzebać.

link

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2013 21:00:24 przez widelec
[#14] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@stefkos, post #5

Moze na MOSa to nie bylo grywalne ale na AOS4 smiga. Na jednym z portali gosc przeszedl 3 mapy a ja bawie sie pierwsza :P

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2013 23:58:29 przez pini
[#15] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@pini, post #14

Grywalne niby jest, tylko jakoś się nie mogę doczekać na start komputerowego gracza. Co więcej - nie działają dobrze znane z Settlers skróty 2xLPM, LPM+PPM, nie da się wyświetlić informacji gdzie co można budować, nie da się zapisać gry... lipa trochę.
[#16] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@pini, post #14

Może i nie było grywalne... a czy teraz jest? Czy gra bez przeciwnika to nadal gra?
Tak czy inaczej, po 7 minutach ciężkiej pracy widelca (według jego opisu - powyżej) powstał dla Morphosa port najnowszej wersji. Pewnie tej samej co dla OS4, albo i nowszej :)
Ciekawe czy autor portu dla OS4 zrobił go w 7 minut, czy jednak w 15 :)


Ostatnia aktualizacja: 21.11.2013 00:56:22 przez wali7
[#17] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@widelec, post #13

Dzieki, wieczorem potestuje.
[#18] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@wali7, post #16

Prawdopodobnie w minutęOK
[#19] Re: Freeserf dla AmigaOS 4.x

@parallax, post #18

Prawdopodobnie nie, myślę, że dużo więcej. Janne przygotował prawdziwy port, zrobił co trzeba. Wrzucił ikonę, napisał readme, dodał do archiwum wszystko co niezbędne, żeby midi działało (nie wiem czy działa - nie mam jak uruchomić). Nawet napisał skrypt, który pozwala w "znośny" sposób załadować grę (@recedent - grę da się zapisać wciskając CTRL-Z, ładowanie jest z linii poleceń).
Ja tego wszystkiego nie zrobiłem i dlatego nazwałem to "kompilacją", a nie "portem". Moim zdaniem nie ma sensu portować, jeśli nie ma komputerowego przeciwnika (jaki jest sens takiej gry?). Janne uważał inaczej, przeportował. Jeśli mogę wysunąć wnioski tylko po zawartości archiwum (nie mam nic z os4, działania nie sprawdzę) to zrobił to porządnie.
Jak freeserf osiągnie wersję 1.0 to z chęcią spróbuję "pokonkurować" z Janne o to, kto lepiej przygotuje port na swój ulubiony system.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem