Komentowana treść: Oricutron 1.1
[#1] Re: Oricutron 1.1
Czekam na w pełni funkcjonalne porty emulatorów GameCube, Wii, Dreamcast, Xbox i inne normalne cudeńka. G5 pociągnie wszystko co podałem, a tu jakieś śmieszne dziwactwa.....
[#2] Re: Oricutron 1.1
Oric to była ciekawa maszynka. Miała procesor 6502A oraz AY8912 znany z ZX Spectrum 128K, CPC, MSX itp i dla kogoś, kto interesuje się komputerami 'z tamtych czasów', może to być niezła ciekawostka. Jestem ciekawe, czy były jakieś inne komputery z 6502 oraz AY, może ktoś wie?

Zastanawiam się też, dlaczego post #1 nie został oznaczony jako offtop? ;)
[#3] Re: Oricutron 1.1

@tygrys, post #2

Dlatego że post 1 odnosi się do merytorycznej wartości tego emulatora i wskazuje twórcom właściwą drogę aby emulować urządzenia do których maszyny spod znaku motylka mają wystarczającą moc.
Poza tym Oric chyba nie jest jakaś legendą jak choćby zx spectrum 128k....
[#4] Re: Oricutron 1.1

@Voyox, post #1

Z GC i Wii emulacja procesora nie powinna sprawiać problemów ale za to brakuje w MOSie obsługi shaderów więc grafiki nie zaemuluje.

XBox to samo, dodatkowo jest to X86 więc nie ma szans bo to zupełnie inna architektura od PowerPC i do tego jeszcze w innym endianie. Nie ma szans aby G5 zaemulował Petnium 3 733MHz. Poza tym nie ma emulatora XBoxa na nic, nawet dla Windows więc zapomnij na zawsze o emu XBoxa

DreamCast powinno się dać zaemulować

PS2 którego nie wymieniłeś też choć tutaj procesor by już niedomagał aby wyciągnąć jakikolwiek sensowny framerate bo PS2 ma tak naprawdę bardzo mocne bebechy.

Za to do Oricutron moc obliczeniowa maszyn z MOSem i możliwości MOSa są wystarczające
[#5] Re: Oricutron 1.1

@XoR, post #4

1. Ale zapewne można by emulować PSX 1 oraz np. Nintendo 64.

2. Co do emulacji Xbox 1, jest jego emulator na XBOX 360. Mam nawet 3 gry z Xbox 1: Armed and Dangerous, Music Generator 3 oraz Quantum Redshift (taki Wipeout) i działają rewelacyjnie. I obraz jest nawet lepszy niż w oryginale, bo przez HDMI. Więc co za procesor PPC siedzi w Xbox 360, że bez problemu to pentium III i GeForce 3 emuluje ? Oczywiście warunek, aby gry działały muszą być oryginalne. Pirata się nie uruchomi. I jeszcze jedno: nie da się gier zainstalować na dysku twardym.
[#6] Re: Oricutron 1.1

@gilban, post #5

w X360 nie ma emulacji XBoxa tylko to co odpalasz to specjalnie przygotowane EXEki przekompilowane na X360 czyli właściwie natywne gry na X360 działające na DirectX

@admini
Proszę oznaczyć mój post jako offtop. Z góry dziękuję
[#7] Re: Oricutron 1.1

@XoR, post #4

Xbox ma celerona puszczonego na szybszej szynie a nie P 3.
Wikipedia opisuje tak :
CPU: zmodyfikowana wersja Pentium III pracująca z częstotliwością 733 MHz (FSB 133 MHz z obsługą MMX i SSE, slot Micro-PGA2, 180 nm, 32 KB L1 cache, 128 KB L2 cache)

A powinno być tak :
CPU: zmodyfikowana wersja Intel Celeron pracująca z częstotliwością 733 MHz (FSB 133 MHz z obsługą MMX i SSE, slot Micro-PGA2, 180 nm, 32 KB L1 cache, 128 KB L2 cache)

To żywy celeron puszczony na szybszym FSB i nic poza tym.

G5 bez problemu zaemuluje całego Dreamcasta, bo używam na średnim pececie emulator nullDC (gra Rumble rewelka)

Co do Xboxa jest emulator Dxbx, mam go w wersji 0.5 więc jakiś postęp jest...OK


Ostatnia aktualizacja: 11.12.2013 23:44:21 przez Voyox
[#8] Re: Oricutron 1.1

@XoR, post #6

Co Ty za bajki opowiadasz. Te 3 gry co mam, to nie są żadne exeki, tylko oryginalne tłoczone gry do Xbox 1, również w oryginalnych pudełkach. I wkładam taką grę, odpalam i działa.

A tu masz listę gier które działają na Xbox 360: link do Wikipedii. Gdyby to były exe-ki to nikt by nie podawał w jakim systemie gra działa i co działa a co nie, tylko działało by wszystko.

A tu jest druga lista na stronie Microsoftu: link do strony Microsoft.
[#9] Re: Oricutron 1.1

@XoR, post #6

Ale o n nie pisze o żadnych specjalnych execach tylko oryginalnych płytkach z "jedynki"!
[#10] Re: Oricutron 1.1

@gilban, post #8

W odpowiedzi na #6
a ja o czym niby piszę?
M$ udostępnia zestaw łatek kompatybilności na swojej stronie. Czy to całe pliki wykonywalne czy zestaw wytycznych jak ma być kod rekompilowany i ewentualne fixy tego nie wiem. Wiem że tam nie ma 'emulatora' tylko wykonuje się natywny kod PowerPC, w najgorszym wypadku chałupniczo przekompilowany tak jak robi(ła) to Rosetta w OSXach wykonujących kod PowerPC na X86. W Rosetta kod jest rekompilowany przez JIT i zapamiętywany na dysku. M$ mógł zastosować ten sam mechanizm tylko w drugą stronę z X86 na PPC. Zgodność API i w ogóle całego systemu (XBox i X360 mają specjalne wersje Windowsów a gry chodzą w DirectX) pozwala aby taki mechanizm wykorzystano.

Natomiast pewne jest że nie ma tam takiej emulacji jak np. w WinUAE czyli że procesor cały czas mieli na żywca kod bo taki mechanizm, nawet z wykorzystaniem JIT byłby zbyt wolny aby zaemulować Celerona 733MHz na okrojonym PowerPC bo nawet jeśli CPU w X360 jest wysoko taktowany i ma dobrą przepustowość w operacjach SIMD (do tego był tworzony) to jest on In-Order i ma mało cache i słabiutką wydajność w programach.

[quote="Wiki"]Each core of the CPU is capable of simultaneous multithreading and is clocked at 3.2 GHz. However, to reduce CPU die size, complexity, cost, and power demands, the processor uses in-order execution in contrast to the Intel Coppermine 128-based Pentium III used in the original Xbox, which used more complex out of order execution.[/quote]
W emulacji i innych 'normalnych' programach (vs. specjalnie przygotowany kod gry używający głównie powtarzalnych obliczeń na wektorach bez rozgałęzień itp) X360 ma wydajność conajwyżej dwa razy taką jak ten Celeron z XBoxa. No nie dało by się tego zaemulować na tylko 2x szybszym procesorze, nie ma szans

kod wykonywany jest natywny, może słabej jakości z rekompilacji X86->PPC ale natywny a dodatkowo są zgodne systemy operacyjne, zgodne API DirectX więc spokojnie się to wyrabia a dodatkowo lepiej wygląda, ot choćby dlatego że jest HDMI/VGA a poza tym Radeon z X360 ma ładniejszy rendering. Niektóre gry to jakby w wyższej rozdziałce latały ale może mi się wydawało (miałem i XBoxa i X360 więc temat znam)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem