@gilban,
post #8
W odpowiedzi na
#6
a ja o czym niby piszę?
M$ udostępnia zestaw łatek kompatybilności na swojej stronie. Czy to całe pliki wykonywalne czy zestaw wytycznych jak ma być kod rekompilowany i ewentualne fixy tego nie wiem. Wiem że tam nie ma 'emulatora' tylko wykonuje się natywny kod PowerPC, w najgorszym wypadku chałupniczo przekompilowany tak jak robi(ła) to Rosetta w OSXach wykonujących kod PowerPC na X86. W Rosetta kod jest rekompilowany przez JIT i zapamiętywany na dysku. M$ mógł zastosować ten sam mechanizm tylko w drugą stronę z X86 na PPC. Zgodność API i w ogóle całego systemu (XBox i X360 mają specjalne wersje Windowsów a gry chodzą w DirectX) pozwala aby taki mechanizm wykorzystano.
Natomiast pewne jest że nie ma tam takiej emulacji jak np. w WinUAE czyli że procesor cały czas mieli na żywca kod bo taki mechanizm, nawet z wykorzystaniem JIT byłby zbyt wolny aby zaemulować Celerona 733MHz na okrojonym PowerPC bo nawet jeśli CPU w X360 jest wysoko taktowany i ma dobrą przepustowość w operacjach SIMD (do tego był tworzony) to jest on In-Order i ma mało cache i słabiutką wydajność w programach.
[quote="Wiki"]Each core of the CPU is capable of simultaneous multithreading and is clocked at 3.2 GHz. However, to reduce CPU die size, complexity, cost, and power demands, the processor uses in-order execution in contrast to the Intel Coppermine 128-based Pentium III used in the original Xbox, which used more complex out of order execution.[/quote]
W emulacji i innych 'normalnych' programach (vs. specjalnie przygotowany kod gry używający głównie powtarzalnych obliczeń na wektorach bez rozgałęzień itp) X360 ma wydajność conajwyżej dwa razy taką jak ten Celeron z XBoxa. No nie dało by się tego zaemulować na tylko 2x szybszym procesorze, nie ma szans
kod wykonywany jest natywny, może słabej jakości z rekompilacji X86->PPC ale natywny a dodatkowo są zgodne systemy operacyjne, zgodne API DirectX więc spokojnie się to wyrabia a dodatkowo lepiej wygląda, ot choćby dlatego że jest HDMI/VGA a poza tym Radeon z X360 ma ładniejszy rendering. Niektóre gry to jakby w wyższej rozdziałce latały ale może mi się wydawało (miałem i XBoxa i X360 więc temat znam)