[#35]
Re: Konkurs na grafikę 3D
@_arti,
post #8
Malkontenci, no... To źle, tamto źle ;) Tematy amigowe są raz, że nudne a dwa - bardzo ograniczają twórczo. Poza tym, nikt nie broni zrobić pracy o tematyce boing-ballowej.
Ano właśnie, liczy się przede wszystkim dobra zabawa! Co prawda proponowałem inną formułę gdzie liczyłaby się tematyka a nie narzędzie, ale to nie znaczy, że nie popieram tej.
Jak najbardziej podoba mi się pomysł przypomnienia ludziom jak wyglądały amigowe programy 3D i że to Amiga tak naprawdę sprowadziła grafikę 3D "pod strzechy", dlatego screenshoty z programów są może nawet ważniejsze niż rezultaty. Dobrze będzie pokazać dziedzinę w której Amiga królowała na rynku na przełomie lat 80/90, uświadomić innym, że tych programów było całe mnóstwo i była to cała wielka gałąź rynku dekstop video.
Mam nadzieję, że ktoś użyje mojego ulubionego LightWave, przy którym niejedną godzinę spędziłem w amigowych czasach. Jeśli ktoś chciałby się na to porwać, to polecam kurs z Amigowca lub jeśli komuś niestraszny angielski to wystarczy wpisać w google "amiga video toaster manual". Ja właśnie jakieś dwie godziny temu nieopatrznie wpisałem i po prostu wsiąkłem. Odpaliłem LigtWave 3.5 (czyli wersję z 1994 roku, sprzed 20 lat!) i tylko jakieś pół godziny zajęło mi przypomnienie podstaw. LightWave jest tak intuicyjny, że naprawdę nie ma z tym problemu, co więcej, nawet taka antyczna wersja importuje bezpośrednio obiekty z 3D studio, Autocada czy też Alias/Wavefront znanego z SiliconGraphics. Da się też uzyskać w miarę miękkie cienie z użyciem ShadowMap, no i żaden rendering na LW nie jest ważny bez paskudnej lens flary, więc i takową dodałem. Rezultat zabawy: