[#123]
Re: Nowa, szybka konwersja chunky-to-planar
@Hexmage960,
post #122
Uznawszy, że mapowanie po osi X nie jest wystarczająco naturalne (można polemizować, ponieważ mapowanie po Y jest nawet na liniowych danych) napisałem nową procedurkę, w założeniu ma mieścić się w 256 bajtach.
A teraz własności, które procedura już posiada:
- Liniowe dane chunky
- 1x1
- zapis 32-bitowy do CHIP-RAM
Nie udało mi się takiej procedury zmieścić (jeszcze) w 256 bajtach (choć jest bardzo blisko). Do tego jeszcze ma błędy. Jak naprawię błędy i przetestuję to opublikuję. Może wtedy koledzy poradzą jak zmniejszyć rozmiar.
Jeśli nie uda mi się tego zmieścić to trzeba będzie pójść na kompromis. Rozważam jedną z pięciu opcji (jedna wystarczy by zmieścić już teraz):
- zapis 8- lub 16-bitowy do CHIP RAM
- zapis do FAST
- 2x1
- Nieliniowe dane
- Procedura >256 bajtów
Ciekawy jestem, jaki wpływ ma każdy z tych czynników na szybkość procedury.
Muszę przyznać, że użyte w moich dotychczasowych procedurach nieliniowe ułożenie pikseli jest szalenie wygodne i łatwo się taki c2p pisze. Koszt naprawdę zależy liniowo od szerokości, zaś wyłuskiwanie pozycji X może wyglądać tak:
lea tablica(pc,d0),a0
move.b (a0)+,d0
; zapisujemy kolumnę
move.b (a0)+,d0
; zapisujemy kolumnę
Jak myślicie, zostawić to mapowanie po osi X?

No bo mapowanie po Y występuje, wszak każda bitmapa jest pogrupowana na wiersze o np. 320 pikselach szerokości. No i łatwiej będzie mi pisać takie c2p.
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2015 01:16:52 przez Hexmage960