Komentowana treść: Kod źródłowy Odyssey na GitHub
[#31] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Drako^BB, post #28

Tylko po jego wypowiedziach to czlowiek odnosi wrazenie ze w Teamie srednio sie dzieje, nos na kwinte i malo planow na przyszlosc i realizacji..
[#32] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Agrabowski, post #31

Pomyliłeś teamy, w MTeamie dzieje się wystarczająco dużo.
[#33] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #24

Sama propozycja bounty nic nie znaczy. Należy najpierw znaleźć kogoś kto bounty wykona, a potem je ogłaszać, inaczej wychodzi z tego to co widać - zerowe zainteresowanie i odzew. A najgorsze w tym wszystkim, że znalezienie programisty do wykonania pracy nie oznacza sukcesu.


no chyby sama propozycja bounty ze strony developera cos sugeruje ;) oryginalnie pare tygodni temu krzysztof razem z olafem wpadli na pomysl takich malych szczegolowych bounty glownie zeby poprawic funkcjonalnosc arosa68k, musze przyznac ze bylem skeptyczny i w zasadzie odradzalem im to, przewidujac podobna systuacje jaka zaistniala teraz. mimo wszystko krzysztof sformulowal ze dwie bounty na probe, mozna zajrzec na power2people. pomysdl odyssey endian fix byl oryginalnie czescia bounty do przeportowania odyssey na 68k. znowu, znajac scene wydalo mi sie to malo realne. zeby zuniversalizowac potencjalkne zainteresowanie i przyspieszyc ewentualny realizacje tej czesci zaproponowalem uczynic ze endian fix osobny rozdzial, tak aby korzysc z tego rozwiazania przypadla od razu trzem obozom naraz. jak widac niewiele to dalo, ale oferta byla, i kto z uzytkownikuw bedzie sie teraz skarzyc ze nic sie nie dzieje moze spokojnie spojrzec w lustro.

Chętnych do programowania coraz mniej, obecni developerzy raczej nie młodnieją a nowego narybku coś nie widać. Słabo to wszystko widzę z biegiem czasu.


no mniej wiecej w tym samym czasie krzysztof przekonal mnie by zabrac sie do roboty nad arosowa wersja scalosa i przy jego ogromnej pomocy scalos juz dziala pod arosem 68k. musze przyznac ze uzywa ze mna metody kija i marchewki, bo na poczatku nie spodziewalem sie ze bede musial probowac klecic jakis kod ale trzeba przyznac ze jego metoda jest skuteczna. niestety jest nas coraz mniej i jak sie czegos chce to trzeba to zaczac robic samemu. taka jest prawda.
[#34] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Agrabowski, post #31

Nie jestem rzecznikiem prasowym MorphOS Teamu i wypowiadam się wyłącznie w swoim prywatnym imieniu.
[#35] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #33

dla zainteresowanych propozycjami krzysztofa jeszce link:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=80344&highlight=aros68k+bounty&page=4
ale on sam chyba jest i na tym forum.
[#36] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@michal_zukowski, post #32

czemu zatem tak mało jest mówione co będzie w przyszłości jakie są plany. System to jedno ale oprogramowanie do niego leży..
[#37] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Agrabowski, post #36

Głównym planem jest rozwiniecie sterowników do nowszych kart graficznych, z mojej strony nowe sterowniki do skanerow i ukonczenie systemu druku. Oprocz tego rozwiniecie narzędzi developerskich. Napisz czego potrzebujesz a ja napisze czy to jest realne.
[#38] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Krashan, post #26

Wszystko jakby za toczyło koło. Ja jestem że tak powiem podekscytowany projektem Vampire i architekturą 68k. Mimo że sam nie dam rady przy programowaniu, trzymam ,,duchem,, całą sprawę. Uważam że tu można dogonić świat w tym sensie że można dać Amidze to czego się nie doczekała. Czyli internet, dobre programy użytkowe i lepsze gry (tu mam na myśli ot choćby Heroes 3). OK
[#39] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@michal_zukowski, post #37

Tu chodzi o to ze:
Informacje o przyszlych wersjach, planach powinny byc publikowane czy to na stronie www, jakims ToDo. A co ma byc czlowiek dowiaduje sie z komentarzy
[#40] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #33

Pytanie trywialne ale jak zwykły użytkownik może pomóc w sprawie bounty?
Czy może sam je zaproponować?
Drugie to czemu portale amigowe nie informują o takich inicjatywach? Nie każdy czyta wszystkie fora.

Właściwie sprawa z Odyssey dopiero teraz wychodzi na światło dzienne, właśnie dzięki deadwood, gdyż zamieścił informacje na wszystkich amiportalach.

I koniec w pełni się przychylam do tego, że każdy z zespołów teorzących system NG powinien przedstawić plany i sprawozdanie z wykonanych prac. Szczególnie tyczy się to systemów komercyjnych, bo niestety jest tak, że użytkownik płacący kasę za system nie wie za co płaci ani czego ma się spodziewać.
[#41] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@radzik, post #40

Ten postulat z przedstawianiem planów i sprawozdań jest śmieszny. Nawet Apple i Microsoft czegoś takiego nie robią, a jeżeli przedstawiają jakieś plany, to jest to elementem reklamy. Użytkownik płacący kasę za system wie za co płaci. Płaci za system dokładnie w takim stanie w jakim go kupuje, ni mniej ni więcej. Jeżeli zaś taki stan Ci nie odpowiada, to po co kupujesz?
[#42] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@radzik, post #40

I koniec w pełni się przychylam do tego, że każdy z zespołów teorzących system NG powinien przedstawić plany i sprawozdanie z wykonanych prac. Szczególnie tyczy się to systemów komercyjnych, bo niestety jest tak, że użytkownik płacący kasę za system nie wie za co płaci ani czego ma się spodziewać.


:D Sprawozdania to już w historii były i karmienie obietnicami, chociaż częściowo dalej jest to uprawiane (chociaż nie od strony mosa). Pamięta ktoś jeszcze Executive Updates? :)
Użytkownik, który płaci wie, że płaci za to co jest aktualnie a nie za obietnice, a przynajmniej tak mi się wydaje. Gdybym miał interesować się np. mosem dlatego, że jest abox a może będzie qbox z ochrona pamięci i innymi ficzerami to bym już dawno tego systemu nie używał. Sprawozdania (brzmi to bardzo korporacyjnie:) lub marketingowe, formalne informacje to raczej słaby sposób komunikacji. Raczej ciekawszą formą byłoby pokazywanie nowych ficzerów na zlotach, youtube, jakieś wzmianki na Twitterze itp.
Byle tylko nie karmić się tulko i wyłącznie emocjami i oczekiwaniem bo może dojść do głodu i frustracji :)
[#43] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Krashan, post #41

Niestety nie jest śmieszny, gdyż my jako użytkownicy mamy prawo wiedzieć w jakim kierunku zmierza rozwój danego systemu.
Apple tak robi, a przynajmniej w prezentacji beta wersji pół roku przed oficjalna premierą systemu. Każdy użytkownik mniej więcej wie w jakim kierunku zmierza OS X i iOS.

Poza tym wiele razy było poruszane, że nasze systemy nie są komercja itd. więc czemu nie złamać reguły i jednak nie prezentować planów teamu na temat przyszłych wersji i ulepszeń systemu operacyjnego.
Bez tego ciężko jest poszerzyć bazę użytkowników, chyba, że developerom chodzi o utrzymanie obecnego stanu rzeczy.
[#44] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #33

Nic nie sugeruje, deadwood nie byl zainteresowany podjeciem tego bounty ze startowa kwota 3700 zl.
[#45] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #44

Nic nie sugeruje, deadwood nie byl zainteresowany podjeciem tego bounty ze startowa kwota 3700 zl.


nie bardzo cie rozumiem, o jakie bounty i jakie 3700zl ci doladnie chodzi? js jit dla webkita ppc, na co zbierales na twojej stronie? alez to jest osobna sprawa. gdyby ktos, dajmy na to deadwood, byc moze z nasza pomoca, zaktualizowal webkit js dla big endianow, moglibyscie sie pokusic o nastepny krok, to znaczy ten jit, ale watpie by ktos kto nie ma i komu nie zalezy na sytemie ppc, specjalnie dla innych sie tym zajmowal. natomiast poprawki webkit dla big endianu sa bardziej prawdopodobne, bo tu w gre wchodzi pare platform naraz.

ale nie chce cie przekonywac. mnie tak bardzo na js na razie nie zalezy, zwlaszcza za cala sprawa ma na amidze przewidywalnie mala wartosc uzytkowa. nie jestem pewien czy sam dalbym na to jakas kase.
[#46] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@Voyox, post #38

Wszystko jakby za toczyło koło. Ja jestem że tak powiem podekscytowany projektem Vampire i architekturą 68k. Mimo że sam nie dam rady przy programowaniu, trzymam ,,duchem,, całą sprawę. Uważam że tu można dogonić świat w tym sensie że można dać Amidze to czego się nie doczekała


faktycznie vampire moze przysluzyc sie do jakiegos wzrostu motywacji by kodowac pod 68k, juz nawet dlatego ze wydaje sie szybsze niz regularny uae bez jjitu na wdpolczesnym komputerze. a testowanie kodu musi nieststy odbywac sie wlasnie bez jitu. oczywiacie aby tak sie stalo to core musi byc niezawodnie kompatybilne z rodzina procesorow 68k.

co do bycia uzytkownikiem i programowania to moze jednak mozna sobie czasami dac kopa i czegos tam nauczyc. kompilowanie dla wlasnej platformy to bylby pierwszy krok. fakt ze nie bardzo sie chce.
[#47] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #45

Napisałeś: no chyby sama propozycja bounty ze strony developera cos sugeruje ;), ja to zrozumiałem że wg Ciebie jeżeli deadwood proponował bounty to jakby się do niego sam zgłaszał, ja to przynajmniej tak odczytałem.

Te 3700 zł to kwota która miałaby ewentualnie zostać przesunięta z bounty na JIT, jeżeli zgłosiłby się developer do naprawy endianów. Wtedy ogłosiłbym przesunięcie środków (ze względu na to, że deadline JIT JS już daawno minął) i jak ktoś z darczyńców nie był z tego zadowolony, zwracał bym środki a ze swoich dokładał do tych 3700 zł ale deadwood nie wyraził zainteresowania więc nie ma o czym mówić.

Nie wiem do czego masz mnie przekonywać, ja jestem nikim, nie mam na nic wpływu nie umiem nawet napisać hello worlda ;)
[#48] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #47

Napisałeś: no chyby sama propozycja bounty ze strony developera cos sugeruje ;), ja to zrozumiałem że wg Ciebie jeżeli deadwood proponował bounty to jakby się do niego sam zgłaszał, ja to przynajmniej tak odczytałem.


posluchaj, jezeli ktos kto w zasadzie nie ma specjalnego zainteresowania w platformie ktorej wlasciwie nie uzywa (w tym przypadku krzysztof a aros68k, albo szerzej big endian) to po co zadaje sobie trud proponowania i formulowania bounties na ta platforme i propagowania tego na forach?

ale jezeli chcesz zeby nie bylo nieporozumien czy niedomowien, to moge go zaraz zapytac wprost, czy zamierzal przejac ta konkretna bounty o ktorej mowimy i powiadomic go o twojej propozycji.

Nie wiem do czego masz mnie przekonywać, ja jestem nikim, nie mam na nic wpływu nie umiem nawet napisać hello worlda ;)

przekonywac do ewentualnego wspierania bounty o ktorej mowa. widocznie nie jestes nikim skoro organizujesz takie rzeczy.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2016 22:02:05 przez wawrzon
[#49] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #48

Może zamiast dyskutować warto jest stworzyć takie bounty?
[#50] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #48

Przeczytaj prosze moj komentarz #44. Ja juz pytalem Krzyska czy chce wziac to bounty lecz nie byl zainteresowany, wiec nie ma tu juz o czym dyskutowac.
[#51] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@radzik, post #49

Poki nie znajdziesz developera to nie ma to sensu. Gdyby ktos byl zainteresowany zrobieniem tego za kase to juz dawno byloby to zalatwione, nie sadzisz?
[#52] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #50

Przeczytaj prosze moj komentarz #44. Ja juz pytalem Krzyska czy chce wziac to bounty lecz nie byl zainteresowany, wiec nie ma tu juz o czym dyskutowac.

ale twoje bounty jest na kompletnie inny temat! to zrozumiale ze go to nie interesuje. zreszta kto wie, moze masz racje, moze to po prostu taka jego strategia jak zwerbowac i zachecic ludzi do kontrybucji. jak na razie udalo mu sie mnie przekonac. przekazalem mu link, niech on sie wypowie jesli chce, mnie jest to naprawde w tam momencie dosyc obojetne.
[#53] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #51

Poki nie znajdziesz developera to nie ma to sensu.

tak zgadzam sie z tym. zwykle wogole nie wplacam na bounty, jesli nie widze ze jest ktos kompetentny kto sie tego podejmie. tak bylo z aros kickstart replacement.

Gdyby ktos byl zainteresowany zrobieniem tego za kase to juz dawno byloby to zalatwione, nie sadzisz?

moze kasy jeest za malo. naprawde nie wiem.
[#54] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@wawrzon, post #52

ale twoje bounty jest na kompletnie inny temat!


Albo nie chcesz przeczytać dokładnie to co napisałem wcześniej albo czytasz po łebkach. Ja pisałem o PRZESUNIĘCIU środków z bounty JIT na bounty naprawy endianów.
[#55] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #54

Może jednak lepiej nowe bounty założyć? Tu coś ktoś tworzy: https://www.bountysource.com/teams/amiga-community choć nie wiem czy nie lepiej na power2people ten temat stworzyć?
[#56] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@radzik, post #55

Ale po co skoro nie ma chętnego developera? Założenie bounty nie sprawi, że ktoś nagle będzie chciał podjąć temat, wg mnie oczywiście.
[#57] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #56

To racja. Pytanie jednak jest czy nie lepiej jest założyć bounty, zebrać kasę i szukać chętnego? W tym momencie developerzy wiedza jaki projekt jest ile wart i mogą sobie wybrać. Tak tylko się zastanawiam, aby wyjść z patowej obecnej sytuacj.
[#58] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@radzik, post #57

Wg mnie nie, nikt raczej nie wpłaci kasy "w próżnię". Wiele było w historii bounty gdzie nie było przypisanego developera i skończyły się niczym.
[#59] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@pamp3rs, post #58

Kombinuje jak koń pod górkę, ale być może warto zbierać środki a potem je przydzielać na poszczególne projektu. Tylko fakt, bez jakiegoś dobrego zaufanego człowieka taka incjatywa/strona nie będzie miała racji bytu.
[#60] Re: Kod źródłowy Odyssey na GitHub

@michal_zukowski, post #37

(...) rozwiniecie narzędzi developerskich. Napisz czego potrzebujesz a ja napisze czy to jest realne.

Skoro zachęcasz to skorzystam. Mam pytanie odnośnie takiego drobiazgu. Orientujesz się czy będzie dorobiona do Scribble możliwość chodzenia po plikach projektu, którego źródła siedzą w kilku podkatalogach? W tej chwili do innego katalogu źródeł trzeba wchodzić trochę tak nieładnie z Ambienta.

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2016 11:52:31 przez MDW
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem