Komentowana treść: Darkseed - recenzja
[#1] Re: Darkseed - recenzja
Gdyby nie mailman, to nie miałbym co czytać w "Strefie gier"
[#2] Re: Darkseed - recenzja

@PopoCop, post #1

Zdaje się, że tytuł brzmi "Dark Seed". Co prawda logo tytułu tego nie dowodzi, ale instrukcja oraz "insert disk" na ekranie już tak.

Interesuje mnie jednak faktyczna rozdzielczość tej gry. Rozdzielczość 640x350 jest typowa dla karty grafiki EGA i VGA (kompatybilna z EGA). Na Amidze użyto już normalnej, 400 linii (okienko tekstu jest większe). Mam prawie pewność, że gra nie chodzi w Hires i jest w rozdzielczości 320x400 (w PAL czarne pasy). Tknęło mnie coś przy porównywaniu screenshotów oraz pewnej recenzji na hardgaming. Jednak hires pod DOSEM miał więcej szczegółów. Uruchomienie gry pod WinUAE i sprawdzenie debuggerem zawartości rejestru BPLCON0 pokazało 0x4004, a więce zdecydowanie lowres. Możliwe jest mieszanie w rejestrze copperem, ale to przygodówka.
[#3] Re: Darkseed - recenzja

@cholok, post #2

Obrazki na HOL są w 640x512.
[#4] Re: Darkseed - recenzja

@PopoCop, post #3

Wiem to (obrazki z CD32 są 320x256). Zobacz tutaj.
Różnicę widać w jakości. Niemniej rejestry nie kłamią.
[#5] Re: Darkseed - recenzja

@cholok, post #4

Wygląda na to, że w wersji na Amigę mamy prostokątne piksele (dwa razy szersze niż wyższe), a w wersji PC - kwadratowe. Czyli te 640 w poziomie jest na Amidze trochę oszukane.
[#6] Re: Darkseed - recenzja

@cholok, post #4

Gra na Amidze to chyba 320x512 (choć faktycznie to raczej 320x400) a nie low res. Ta gra waliła interlacem po oczach jak diabli. Generalnie dziwne to, bo na PC to 640x400 i wręcz byłem pewien jeszcze jakiś czas temu, że na Amidze jest tak samo. Nie jest - gra w wersji Amigowej jest uboższa wizualnie, choć nie jest to jakoś szczególnie widoczne.

Skądinąd gra może być niezłym przykładem na to jak nie należy robić adventureów. Świetny design, świetny zamysł i niemalże w każdym, najdrobniejszym aspekcie, schrzaniona realizacja.
[#7] Re: Darkseed - recenzja

@michalmarek77, post #6

Jest tak, jak napisałeś: tryb ekranu 320x512. Interlace z tej gry pamiętam najbardziej
I ten tryb tłumaczy nieproporcjonalne czcionki i spłaszczoną grafikę w ogóle. Tak się nierzadko kończyły konwersje z PC na Amigę, które robili ludzie nie mający za wiele pojęcia o trybach na tej platformie.

[Update]
I widzę, że w międzyczasie MDW napisał w podobnym tonie.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2016 22:00:07 przez Umpal
[#8] Re: Darkseed - recenzja

@michalmarek77, post #6

Zgadzam się w 100%. Pomysł, grafika, klimat - świetne. Ale realizacja jest słaba. Grafikę zniszczono przy konwersji do postaci cyfrowej/amigowej (ech, wyobrażam sobie te oryginały tworzone przy jakimś współudzialne Gigera). Tę grę po prostu powinni zrobić amigowi fanboje, którzy wykorzystaliby możliwości Amigi, a nie jakaś firma, której celem jest po prostu sprzedanie gry w wersji na kolejną platformę.
[#9] Re: Darkseed - recenzja

@MDW, post #8

Amigowi fanboje wolą spędzać czas na piciu piwa przy oglądaniu demek i słuchaniu modółków. A firmy tworzące gry sprzedawały je tym co nie wiedzieli o istnieniu X-Copy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem