Diuna, wersja bliska finału lub finalna

  • Opis

Oto najnowsza wersja mojego obrazka. Planeta z własną atmosferą. Chciałbym tutaj serdecznie podziękować Koyotowi oraz Retronavigatorowi (Carrionowi) za bezcenne wskazówki!

zamieścił: Hexmage960

data: 2016.08.30 04:21

kategoria: Rysunki / Hexmage960

rozdzielczość: 320x256

odsłon: 165

komentarzy: 10

Ocena użytkowników: 3.8 (oceniających: 4)
Zaloguj się by zagłosować.


[#1] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna
Trochę mi się kojarzy z ZORZĄ NA SATURNIE
1
[#2] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@nostrum666, post #1

Czy widziałeś finalną wersję planety w moim wątku w Strefie Twórców? Nie słałem jej do Graffiti.

1
[#3] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@Hexmage960, post #2

To final był? Myślałem, że jeszcze flarę poprawisz.
[#4] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@recedent, post #3

No, nie uwzględniając tego drobnego szczegółu jest to wersja finalna. szeroki uśmiech
[#5] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@Hexmage960, post #4

Co powiecie na nową odsłonę mojego obrazu planety Diuna?

[#6] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@Hexmage960, post #5

Widzę, że teraz testujesz teksturowanie w DPaincie?
Moim zdaniem planeta ładna, ale za słabo cieniowana, wygląda jak krążek. No i tekstura chyba musi być trochę mocniej "zaokrąglona". Za dużo gwiazd w tle i popracowałbym jeszcze nad antialiasem tam gdzie widać wyraźne "schodki".
[#7] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@recedent, post #6

Tak, użyłem efektu tekstury z DPainta.

Cienie są subtelne, ale widać wypukłość sfery. Oczywiście można zrobić cienie wyrazistsze.

Tekstura rzeczywiście powinna być bardziej zaokrąglona.

Co do antialiasingu - też zgoda, choć tutaj odrobinę walczyłem z artefaktami HAM8.

Obrazek wygląda niemal identycznie po redukcji do 256 kolorów z ditheringiem.

A tak podsumowując, to postęp widać jak na dłoni, czyż nie? Z każdą wersją jest coraz lepiej. Ta wersja jest wyjątkowo udana.

Przy nowej wersji wezmę sobie do serca Twoje wskazówki. Myślę, że następna wersja uda mi się jeszcze lepiej. Użyję więcej odpowiednich narzędzi i zrobię obrazek etapami (planeta będzie miała kilka "warstw").

W mojej pracy najważniejsza kwestia to tak naprawdę zdrowie. Na drugim miejscu jest kwestia warsztatu (umiejętności doboru odpowiednich narzędzi), na trzecim - samozaparcia, a na czwartym - talentu.

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2018 13:13:24 przez Hexmage960
[#8] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@recedent, post #6

Wrzucam kolejną, nową odsłonę! Narysowana od podstaw, wygląda bardziej jak planeta.

Zgodnie z Twoim życzeniem:
- Faktura bardziej "okrągła".
- Mocniejsze cieniowanie.
- Mniej gwiazd. Dodane duże gwiazdy.
- Poprawiony antialiasing.

Te kolory w prawym dolnym rogu urozmaicają kolorystykę planety, żeby nie była monochromatyczna.

Zdecydowanie faktura planety jest lepsza. Narysowałem ją oddzielnie jako płaski prostokąt używając narzędzia "Blend" do fajnego efektu "wyżyn". Następnie nałożyłem na okrąg wypełnianiem typu "Wrap". Potem cieniowanie + subtelna tekstura.

Atmosferę planety ulepszyłem narzędziem "Smooth".

I oto efekt!

1
[#9] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@Hexmage960, post #8

Ładniejsze. Ale cień dalej zbyt mało intensywny IMO. I ta flara jakaś taka... Chociaż zdecydowanie najlepsza jak do tej pory. Od Smooth lepszy byłby Antialias. Jeszcze drobna uwaga - jeśli już musisz robić z gwiazd krzyżyki, to skrajne piksele zrób ciemniejszym odcieniem. Efekt "gwiazdki" zachowasz, a nie będą tak kłuły w oczy.
[#10] Re: Diuna, wersja bliska finału lub finalna

@recedent, post #9

Jeszcze drobna uwaga - jeśli już musisz robić z gwiazd krzyżyki, to skrajne piksele zrób ciemniejszym odcieniem. Efekt "gwiazdki" zachowasz, a nie będą tak kłuły w oczy.

Tak zrobiłem, ale te szare piksele nie są wystarczająco widoczne.

Ładniejsze. Ale cień dalej zbyt mało intensywny IMO. I ta flara jakaś taka... Chociaż zdecydowanie najlepsza jak do tej pory. Od Smooth lepszy byłby Antialias.

Widocznie lubię jasne kolory, dlatego planeta jest jasna. Uważam jednak, że cień jest już wystarczająco intensywny, planeta okrągła, a flara jest również OK.

Ta wersja jest już końcowa. Potem mogę robić ew. wersję jeszcze usprawnioną, ale uważam, że osiągnąłem to, co chciałem - planeta wygląda bardzo dobrze.

Rysunek przygotowałem w trybie 256 kolorów, ale pewnie ich wszystkich nie używam.

Myślę, że taki rysunek świetnie nadawałby się do jakiegoś konkursu. I zapewne mógłby konkurować ze "współczesnymi" pracami w 24bit, bo ma bardzo żywe kolory.

Także rysunek planety Diuna uważam za zakończony i przechodzę do nowych wyzwań. Pracuję nad grą na RetroKomp 2018.

Oczywiście swój warsztat rysowniczy będę nadal polepszał i - myślę, że zaprezentuję nowe, ciekawe prace.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem