[#2]
Re: Program dla Kowalskiego - raytracing na Amidze 500 z 1 MB RAM
Real3D miał tak niewielkie wymagania pamięciowe nawet dla relatywnie b.złożonych scen, bo kupę obiektów dało się wymodelować z "analityków" plus op. boolowskie itd., a do tego ich kształt był od razu perfekcyjny (wystarczy zerknąć na kulę, żadnych "łamańców" niezależnie od przybliżenia obiektu do kamery) i zajmował b. mało pamięci - wystarczy kilka liczb do opisania kształtu. Schody zaczynały się przy budowaniu sceny z trójkątów(niepolecane dla Reala) i większe tekstury, co jest charakterystyczne dla większości innych programów, pewnym kompromisem są NURBS w póżniejszym czasie vide Real3D >v2.x, którego uwielbiałem swego czasu, nawet dzisiaj szkło i nie tylko(także AA, blur, dof) budzą respekt w porównaniu do sieczki jaką generują pathtracer'y z Blender Cycles, Arnolda, Corony itp. (ich pięta achillesowa), ale tu min. 2MB żeby uruchomić, a 4MB żeby było używalne normalnie - raczej koproc:). Świetnym programem na A500 jest też Imagine 2.0, tego mi brakuje. Brakuje mi też opisu samych silników renderujących z których niektóre działały na A500 z 1MB.
Ostatnia aktualizacja: 12.09.2016 14:55:23 przez sigma2pi