Komentowana treść: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016
[#1] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016
Gratulacje dla zwycięzcy czyli VilQ. Oczywiście chylę czoła przed ekipą R3D. Jak i składam ukłony wszystkich biorącym udział (czyli sobie samemu też składam).
[#2] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016
VILQ rzeczywiście jest taki rewelacyjny, czy to platforma zdecydowała o wygranej? Widziałem filmik na YT i nie zachwyciła mnie.
[#3] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@asman, post #1

Gratulacje dla zwycięzców ale wielkie brawa i podziw dla wszystkich uczestników OK
[#4] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@recedent, post #2

E tam. Muzykę Vilq ma rewelacyjna a gameplay (Runner!!!) świetny. To co na tubie jest technicznie w wielu aspektach niedomaga ale potencjał gra ma spory.

Tl;dr - platforma z pewnością miała udział w "fajnosci" przedsięwzięcia
[#5] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@recedent, post #2

Przypomina Anabalta. biegniesz w prawo, do pierwszego upadku, z tym, że dodatkowo zbierasz jedzenie. Wciąga, powiem ci, ze na imprezie konsola Axi0matA była oblegana. Ale np sporo ludzi pykało tez w Alar City odpalone na CD32 z tego co widziałem.
[#6] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@recedent, post #2

VILQ w porownaniu do wielu innych startujacych pozycji jest gra mala i niezbyt zaawansowana technicznie (Bridge Strike, czy Alar City bija go pod tym wzgledem na glowe). Tlumy ktore staly w kolejce do konsoli swiadcza jednak o tym ze gra nadrabia grywalnoscia. Przy 25 punktach roznicy do drugiego miejsca raczej ciezko mowic o jakiejs rewelacji - sugerowalbym raczej bardzo wyrownana stawke. Sam osobiscie uwazam ze produkcja chlopakow z Project R3D byla lepsza, ale to publicznosc glosowala. Zwroc uwage ze moglo zadecydowac zwykle "widzi mi sie" doslownie 2-3 osob. Byc moze znaczenie mogl miec tez fakt ze VILQ jest gra ukonczona, podczas gdy wiekszosc pozostalych gier to grywalne dema.

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2016 20:56:34 przez Axi0maT
[#7] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@Axi0maT, post #6

Vilq był spoko, choć to nie gra dla mnie, Bridge Strike bardziej do mnie przemawia. Dobra propozycja na wydanie pudełkowe.
Ale za to już przed konkursem wiedziałem że będę w pierwszej dziesiątce, a tu nawet pozycja 8. dzięki za głosy.

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2016 21:08:26 przez Risc
[#8] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016
o proszę, widzę dużą konkurencje na retro scenie :) fajnie że tyle się dzieje.
[#9] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016
Gratuluję wszystkim biorącym udział w konkursie! OK
1. VilQ - Sega Megadrive
- Proste zasady, prosta mechanika, trochę poprawek graficznych i będzie hit. Gra może mechaniką trochę przypomina "Flappy Birda" ale jest od niego sporo bardziej urozmaicona. Super!
Fajnie było spotkac Twórców osobiście i wpakować palce w tworzoną na gorąco grę na Megadrive.
2. Bridge Strike - Amiga
- Będziemy nadal pracować! Tak się ułożyło, że nie mieliśmy stanowiska z własną amigą, ale Juenowi udało się wrzucać demko od czasu do czasu na różne ami stojące na ekspozycji. Duże brawa dla Juena! Fajnie, że gra w tak wczesnej fazie podoba się ;) sporo jeszcze zostało do zrobienia.
3. Trionoids - Atari Falcon
- Pograłem chwilę. Gra naprawdę cieszy mocno oko grafiką. Śliczna.
4. Small Cars Drag Race - Amiga
- Mieliśmy problemy z demem, mimo tego ludzie obdarzyli ten tytuł sporym kredytem zaufania. Dzięki wielkie! Będziemy dalej pracować nad SCDR-em!
5. Alar City - Amiga
- Mieszane uczucia, gra prezentuje się dziwnie i ładnie za razem. Mechanika jest bardzo fajna i po chwili gra się całkiem fajnie. Tylko ten plemnik...
6. Slavia 2 Deluxe - C64
- Duże brawa dla twórcy. Bardzo ciekawy pomysł i to co rzuciło mi się w oczy, zapadająca na długo w pamięci specyficzna ikonograficzna, bardzo czysta grafika. Bardzo ciekawe.
7. Steel Hawk preview - Amiga
- Super pomysł. Trochę elementów niedomaga. Poprawki w grafice i trochę dłuższy gameplay i będzie super!
8. Tasiemiec - C64
Spoko. Wygląda dosyć spartańsko, ale grywalnie fajna.
9. Blazing Guns preview - Amiga
Byłem mocno zaskoczony. To bardzo fajny pomysł! Świetny enigmatyczny bohater, z tego co naliczyłem nawet 16 wrogów na ekranie. Płynna akcja. Super! Uwielbiam taki steampunkowy klimat.
10. Ferrari Testarossa Turbo Challenge 2 Deluxe - Amiga
Prosty pomysł z niezłym jajem. Zabrakło trochę grafiki i małych urozmaiceń. To da się dopracować. Ta gra ubawiła mnie mocno, ale dała też sporo do myślenia.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 08:19:28 przez Koyot1222
[#10] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@Koyot1222, post #9

Przydały by się obiecane przez organizatorów materiały video to wiedziałbym o czym piszecie
[#11] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@BULI, post #10

Co do publikacji materiałów, tzn samych gier, to dajcie prosze trochę czasu. Cześć gier autorzy muszą mi jeszcze podesłać w wersjach "do publikacji", bo mam np. same pliki exe, w VilQ jeszcze Axi0maT szlifuje poprawki itp. Videa też powinny być niedługo powrzucane na YT, ale pewnie gdzieś dopiero koło weekendu, bo mnie wywiało w delegację, mam tylko służbowego lapsa, gdzie mam nawet wejście na prywatną pocztę zablokowane :/
[#12] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@twardy, post #11

Co jest z Wami panowie? Tylko moja gra jest w 100% ukonczona?

Koyot1222, juen, teh_KaiN dzieki za opinie na temat Ferrari Testarossa Turbo Challenge 2 Deluxe :)

Napisalem na szybko ta pseudo gre z 3 powodow:
- kiedys mialem taka gre cos w stylu ruskie jajeczka, tylko wlasnie bylo sobie takie autko, ktore wymijalo inne autka na 4 liniach i przyciskami lewo/prawo sie je wymijalo dostajac punkt za kazde wyminiecie i co iles punktow autka zaczynaly szybciej jezdzic. Gralem kiedys latami w ta gre i w koncu mi sie popsula i z sentymentu z dziecinstwa napisalem sobie cos takiego w Amosie na szybko.
- chcialem choc w minimalny sposob wesprzec impreze
- wiedzialem, ze moja gra bedzie na ostatnim miejscu, dlatego tez nikt nie zajal ostatniego miejsca i to go powinno zmobilizowac do dalszego dzialania na przyszlosc OK

Jako ciekawostke dodam, ze te 3 sample w grze to jakies 80% rozmiaru calego exe :)

Mam nadzieje, ze byl krecony film z calego compo jak w zeszlym roku i bedzie on dostepny za jakis czas. Juz nie moge sie doczekac by go zobaczyc w calosci.

Dopiero co wrocilem z urlopu, ale pierwsze co zrobie w wolnej chwili to odpale gry z compo jak sie takowe juz pojawia do sciagniecia bo po szybkim przejrzeniu screenshotow widze, ze poziom byl mega solidny w tym roku i dostac sie ze swoja gra do pierwszej trojki jest juz coraz trudniej. W ogole elegancko, ze mamy znow pare kolejnych, nowych gierek na Amige. Nie doszlo by do tego najprawdopodobniej jakby nie bylo takiej wlasnie imprezy jak Retrokomp, ktora mocno mobilizuje do stworzenia czegos nowego ok, racja


Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 21:18:46 przez sordan
[#13] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #12

Co jest z Wami panowie? Tylko moja gra jest w 100% ukonczona?

Mowisz, masz... VILQ juz czeka zeby doprowadzic Cie do rozpaczy szeroki uśmiech
vilq_1.00.zip


Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 22:11:04 przez Axi0maT
[#14] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #12

Hej Sordan - mnie się Twoja gra naprawdę podobała. Totalne "jajo", super odgłosy - przypomniała mi się popularna kiedyś gra "Żużel", gdzie 4 osoby grały na raz, każda wciskając wyłącznie jeden klawisz. To była mega imprezowa gra i w Twojej widze dokładnie taki sam imprezowy potencjał. Dodam jeszcze, że u mnie dostała sporo punktów i wcale nie była ostatnia.

Ogólnie - jesteśmy przeszczęśliwi, że zgłaszane gry są na takim poziomie. Widać, że środowisko GameDev na retro-platfromy w PL rośnie w siłę, zaczyna się fajnie samo-napędzać się. Dobre produkcje jednych - motywują drugich. Nawiązują się wspólprace, są wymiany doświadczeń - o to chodziło. Moim zadaniem po RKGDC 2016 jest conajmniej kilku kandydatów do wydań pudełkowych, czyli jest naprawdę dobrze. Dodatkowo, Polska dała sygnał, że czasy Backbone się skonczyły :) I to, oraz fajna integracja środowiska (nie ma jakiejś złej/kwaśnej konkurecji - wręcz przeciwnie) jest dla mnie naprawdę cenne i zachęcające, by kontynuować organizacje tej imprezy.

Podziękowania dla wszystkich uczestników i osób wspierajacych konkurs - tylko z Wami jest to "do zrobienia" OK
[#15] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #12

Sordan, ja byłem świadkiem jak Koyot deklarował się, że narysuje ci grafikę a'la ruska gierka i ładne sprity samochodów do tej gry :) Koyot, czekamy :)
[#16] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@Axi0maT, post #13

http://www.pouet.net/prod.php?which=68213 :) Czeka tylko żeby admini klepneli creditsy (dodałem).

Rest will follow, tylko dajta mi kilka dni, albo niech autorzy sami wrzucaja :)
[#17] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sachy, post #14

"Żużel" pamiętam w szkole na policealnym studium, profesor stał za nami i komentował "jak można grać w tak debilną grę gdzie się tylko jeden przycisk naciska".

@Sordan - ja pamiętam ruską gdzie się kreski wymijało i 3 pasy były, też wypas i zabawa :)
[#18] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sachy, post #14

Dzieki sachy, Wy to potraficie dopiero mobilizowac OK. Mam nadzieje, ze data nastepnej edycji Retrokompa bedzie znana z wczesniejszym wyprzedzeniem. W tym roku nie dalem rady sie pojawic tylko i wylacznie dlatego, ze mialem juz w tym czasie urlop zaklepany i inne plany. Za rok oczywiscie pozycja obowiazkowa, moze uda sie tez cos napisac znowu.

Twardy: Koyot juz napisal PW i powoli zabieram sie za odpisywanie (max do jutra powinienem szczegolowo opisac jak wyglada `grafika` w grze). Strasznie mi milo, ze sie zadeklarowal z ta grafika, jestem w ciezkim pozytywnym szoku i bede trzymac za slowo :)

Axi0maT: sciagnalem VilQ, ale nie moge jej odpalic. Uruchamiam na SEGA MD2 + EverDrive. Pokazuje sie tylko logo z zaba, pozniej grafika `retrokomp gamedev competition, gdansk 2016` i nic wiecej. Naciskam wszystkie przyciski pada, ale zaden z nich nie przechodzi dalej do gry.
[#19] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #18

@Sordan: następna edycja imprezy powinna być w październiku i choć na razie jeszcze żadnych deklaracji nie składamy - będziemy właśnie w ten miesiąc celować. Tegoroczny termin wrześniowy był odstępstwem od tradycji, gdyż rozważane było przeniesienie koncertu przed budynek SM GAK, czyli w plener i tu pogoda mogła grać zasadniczą rolę. Oczywiście zachęcamy do myślenia nad kolejnymi produkcjami już teraz, bo wydaje się, że publiczność skłania się by bardziej doceniać produkcje już zaawansowane lub wręcz skończone.
[#20] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #18

nie moge jej odpalic. Uruchamiam na SEGA MD2 + EverDrive.

Znow na jakims chinczyku odpalasz? Jesli to everdrive od krikzz'a to podaj jaki to model. Jesli chinczyk to raczej ciezko kupic wszystkie ich rodzaje i dopasowac do kazdego. Ewentualnie mozesz podjac sie testowania (ale tu nastaw sie na wielokrotne zonglowanie karta SD )
[#21] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@twardy, post #15

Ćśśśśśśśś! Oj żeś zaspojlerował niespodziewanke Ech ty, niedobry...
[#22] Re: Wyniki Retro Gamedev Compo 2016

@sordan, post #12

- kiedys mialem taka gre cos w stylu ruskie jajeczka, tylko wlasnie bylo sobie takie autko, ktore wymijalo inne autka na 4 liniach

Jesteś pewien, że nie trzech?

http://homepages.ihug.co.nz/~pinwhiz/rusg&w3.jpg
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem