Komentowana treść: Boxx 3
[#1] Re: Boxx 3
Błękitne, oczo-uprzykrzające się tło prowadzi do najgorszych odruchów ( buuu! ), jednak sama gra jest po prostu super, a oprawa dźwiękowa jeszcze lepsza.
Takie gry warto odpalać sobie na prawdziwym telewizorze, kabelkiem antenowym i koniecznie należy zmniejszyć nasycenie kolorów.
[#2] Re: Boxx 3
Gra fajna, bardzo pomysłowe poziomy.
Grafika trochę odrzuca. Rysunki są ok, mają swój urok. Trzeba było by popracować nad paletą, razi i zestawienie niektórych kolorów jest mocno nieprzyjemne.
Kurcze... pomógł bym autorowi ale nie mam już jak

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 07:54:32 przez Koyot1222
[#3] Re: Boxx 3

@Andrzej Drozd, post #1

Aż sprawdziłem na YT o co Wam chodzi z tym tłem i paletą.... i od razu zobaczyłem tam tło menu i planszy The Incredible Machine... masakra,
ale koleś wyraźnie lubi ten kolor - bo te poprzednie części też sprawdziłem i mają ten sam kolor w tle.
Chyba że korzystając z możliwości swojego pięknego monitora 1084S z którego wrzuca filmy na YT...
na co dzień korzysta z przycisku green....
[#4] Re: Boxx 3
[#5] Re: Boxx 3

@Raybeez, post #3

Grafika chyba potrzebuje niewiele serca żeby prezentowała się lepiej. Z mojej perspektywy mogło by tak być:

Sorka za jakość, ale miałem ze screenshotów tylko tego ugniecionego jpg. Ale na szybko, mniej więcej widać o co by mi chodziło i o co mam pretensje.

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 08:58:18 przez Koyot1222
[#6] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #5

No inna bajka... jeszcze te zielonkawe i żółte cegły na jakiś inny, pasek na dole i możecie to razem wydać jako Boxx 4...
[#7] Re: Boxx 3
Kurde, zajebista gra. :)
[#8] Re: Boxx 3
Już poprzednie części gry udowodniły że ten backbone w sprawnych rękach nie jest aż taki zły :):) OK
[#9] Re: Boxx 3
ups. dubel poszedł...

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 10:50:30 przez zeter
[#10] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #5

No co Ty Koyot nie może być wszystko tak jak tobie się podoba właśnie takie oczoj**** kolory są fajne. Po za tym to szare tło zabija cały urok gry moim zdaniem.

Koloru w jakimś sensie pobudzają umysł jeśli oglądasz cały czas szare ściany przemaluj je
[#11] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #2

Grafika trochę odrzuca.


tak jak z NINTENDO NES

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 11:13:51 przez Dorian3d
[#12] Re: Boxx 3

@Dorian3d, post #11

Mega! OK
[#13] Re: Boxx 3

@Dorian3d, post #11

O, akurat NES nie jest tutaj wykładnią "złej grafiki". Bardzo lubię tę platformę, niektóre gry wręcz graficznie przecudne, jak na niewielkie możliwości tej konsolki.
[#14] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #13

Rzeczywiście śliczne. OK
[#15] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #13

Boulder Dash na NESa też ma fajną grafikę w tym stylu.
[#16] Re: Boxx 3

@Raybeez, post #6

Fajnie jak by jakby ktoś jeszcze tak jak ja, zajął się wspieraniem także takich projektów.
[#17] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #16

Bardzo mi się podoba Twoja pomoc piszącym gry, szczególnie przy Vilq na Segę bo widziałem ją od samego początku,
jak siedzieliście przy schodach na RK2016 w Gdańsku. OK
[#18] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #5

Tutaj nie jest problemem stworzenie lepszych kafelek. Autor znając ograniczenia Backbone postanowił trzymać się palety 8 kolorów aby rozrywka była wystarczająco szybka na wolnych Amigach. Twój obrazek korzysta z palety 16 kolorów i nie mógłby być użyty w grze.
[#19] Re: Boxx 3

@Leon, post #18

...ewentualnie można ditherować te 8 kolorów.

Ale ręcznie to jednak może nie być przyjemna robota. ;)



[#20] Re: Boxx 3

@Leon, post #18

Ech, gdyby tę grafike robić od podstaw, spokojnie dało by się wygospodarować sensowną 8 kolorową paletę

Ale rozwijając temat dalej i znając narzekających to:
1. polepszyła by się grafika - "ale dlaczego to jest w backbone?"
2. znalazł by kodera - "ale dlaczego to nie chodzi na 500tce?"
3. zoptymalizował by kod - "Ale dlaczego? Takie gry to powinny mieć lepszą grafikę"
4. zrobił by lepsza grafikę - "ale dlaczego? To już lepiej na aga!"
5. Aga wersja "eee to powinno być na płycie wydane..."
6, wydanie na płycie... "eeee? nie tłoczona?"
itd itd...
Da to coś? Moim zdaniem, no nie
[#21] Re: Boxx 3

@Raybeez, post #17

Ech, bo to jest tak, niekiedy spotykasz bardzo fajnych ludzi i oni dają sobie pomóc. Vilq to kawał solidnej roboty. Moim zdaniem brakowało mu tylko trochę grafę poprawić, okazało się że warto
Dobrze jak by ludzie też mieli takie pobudki jak ja, przecież to potem by przyniosło fajne efekty dla wszystkich
[#22] Re: Boxx 3

@Andrzej Drozd, post #1

sama gra jest po prostu super, a oprawa dźwiękowa jeszcze lepsza.


...bo oprawa muzyczna to dzieła m.in. XTD, Sixtusa i Mel O'Dee - o czym autor informuje na jednym ze screenów. Mnie to nie przeszkadza, bo gra jak rozumiem dostępna jest za darmo a autorzy muzyki podani - dzielę się więc ciekawym spostrzeżeniem :)
[#23] Re: Boxx 3

@sachy, post #22

No, to teraz wystarczy już tylko to zielonkawo-niebieskie ("oczoj****") tło wymienić na bardziej w stylu "błękit naturalny" (ale jednocześnie pastelowy i ciepły) i wszystko będzie spoko. Reszta kolorów jest OK.
[#24] Re: Boxx 3

@Koyot1222, post #16

Zawsze powtarzam, że w naszym środowisku potrzebni są nie tylko programiści.. ale graficy, muzycy i inni.. więc każdy jest w stanie dać coś od siebie - trzeba tylko chcieć.
No i druga strona - nie każdy musi zajmować się wszystkim - czasem warto/albo i trzeba - korzystać z pomocy innych.
[#25] Re: Boxx 3

@Leon, post #18

Aż dziś z ciekawości chciałem sobie rozpakować grę i pobuszować w grafice. Ale pliki jakieś *.pak, nie mam czym to otworzyć, a zbyt mało czasu żeby odpalać amosa i przeglądać i konwertować No nic... innym razem.
[#26] Re: Boxx 3
O co chodzi z tą nagłą popularnością Backbone? Z tego co widzę to Backbone leży na Aminecie od prawie 20 lat, a ja o nim usłyszałem dopiero w 2015 roku. szeroki uśmiech Nikt przez prawie 20 lat o tym nie wspomniał, nie słyszałem żeby ktokolwiek coś w tym robił (a tym bardziej zrobił). Używając AMOSa należałem do środowiska mniej rozgarniętych programistów, stykałem się z ludźmi robiącymi coś przy pomocy takich śmiesznych technologii i gdyby ktoś choćby dotknął Backbone to bym o nim usłyszał, a przynajmniej znałbym nazwę. A tu nic, zupełne zero. Byłem przekonany, że jest to nowy produkt z 2015 roku. Dopiero po rozmowie w podcaście AmiWigilia sprawdziłem z którego roku pochodzi Backbone.
[#27] Re: Boxx 3

@MDW, post #26

Też się nad tym kiedyś zastanawiałem. Doszedłem do wniosku, że aktualna popularność Backbone wynika z nowej fali retro zainteresowania się Amigami. Są osoby, które chcą coś po latach stworzyć, ale programować nie potrafią (i nawet Amos wydaje się im za trudny), więc znalazły Backbone. Narzędzie, które - mimo ogromnych ograniczeń - oferuję jednak nieco tej współczesnej "pecetowej" filozofii (jakże popularnej dziś), polegającej na tym, że "w jeden wieczór", można zrobić coś, co da jakiś wydoczny "efekt na ekranie".
[#28] Re: Boxx 3

@slay, post #27

Zgadzam się ok, racja
[#29] Re: Boxx 3

@MDW, post #26

"a ja o nim usłyszałem dopiero w 2015 roku."
Nie czytałeś prasy amigowej po 98 roku ;) bo było, choćby w Amiga computer studio 2/99
Amiga przeżywa swoją drugą młodość, ludzie chcą tworzyć na amidze i na amigę to i sięgają po takie narzędzia. Poza tym gry w backbone powstawały cały czas ( jakie to już inny temat :) ) więc nie jest to jakaś "nowa fala".
[#30] Re: Boxx 3

@MDW, post #26

No widzisz, drogi MDW. Pod koniec lat 90' i na początku XXI wieku Amigowcy działali na wielu frontach. Niektórzy jak Ty oszaleli na punkcie kart graficznych i PowerPC rozbudowując mocno swoją Amigę. A niektórzy pisali w AMOSie, Amiga E różne takie perełki na nierozbudowanych Amigach. Przykładowo wówczas w Internecie bardzo popularne były listy dyskusyjne AMOS, Amiga E, Just Amiga itd. Przykładowo gra napisana w AMOSie pt. "Wiz2" powstała ok. roku 2000. Ja ją bardzo polubiłem. BackBone'a poznałem też i stworzyłem w nim jedną grę (z tego co pamiętam). Ja wówczas też dostałem bzika na punkcie asemblera procesorów M680x0. I udało mi się rozpracować Benefactora i Dune 2.

Także obecni Amigowcy przyszli na PPA, gdzie są wszyscy razem, ale przeszli zazwyczaj inne ścieżki podczas swojego Amigowego życia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem