Komentowana treść: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
[#1] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
Dodam tylko, że poziom gry przeciwnika na domyślnym (najwyższym) poziomie trudności jest z gatunku koszmarnych-wkurzających. Utknąłem na czwartej misji Atrydami, gdzie regularnie dostaję bęcki od zagonów pancernych Harkonnenów.
Ostatecznie zawsze mogę przełączyć poziom trudności... Mówią że to nie wstyd grać na "Easy", wstyd to na "Easy" przegrywać...
[#2] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #1

Zostaw jak jest, w końcu Atrydzi zbierający bęcki od Harkonnenów to scenariusz zgodny z książkowym pierwowzorem ;)
[#3] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #1

Ostatnio chodziła mi po głowie myśl by na klasyku ponownie zagrać i przejść do końca, ale nie wiem czy w 2017 roku dałbym radę tego dokonać bez ataku epilepsji ze względu na brak grupowego zaznaczania jednostek.

W Dune Legacy widzę, że jest ta opcja dodana, więc mógłbym tą wersją zaspokoić moją potrzebe na Dune 2. Zanim jednak wyjmę Maca Mini z szafy po 3 latach nie używania specjalnie dla tej gry mam 2 szybkie pytania:

1.) Czy w wersji 0.96.5b poprawiony został już bug z zapisem? Czy można juz bez problemu zapisywać i wczytywać w dowolnym momencie bez żadnych problemów?

2.) Czy kampania 3 rasami jest w pełni skończona, w sensie czy w tej wersji można grę po prostu przejść w całości?
[#4] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
BeWorld oprócz Dune II ostatnio "przeporcił" trochę rzeczy.
Dla mnie to raczej crapy, ale może ktoś coś dla siebie znajdzie.
[#5] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
Mnie bardziej interesuje co się stało, że tak obrodzilo w mosowe repozytoria oprogramowania. Jak dla mnie wszystko mogłoby stać na aminecie.
[#6] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Sokok, post #5

IMO najlepsze było Kraszanowe MorphOS-Files ale to już chyba historia, ostatni plik wrzucono ponad rok temu. Szkoda...
[#7] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@waldiamiga, post #6

Nie chyba tylko na 100%.
To był okres, w którym Krashan wybrał to co najlepsze (dla niego).

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 12:42:17 przez deez
[#8] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
świetna gra, klasyk, grywalny w 100% do tej pory

ale czy tylko ja mam wrażenie, że MOS jakby ostatnio przysiadł?
[#9] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #1

Oni nacierają zazwyczaj z 1-2 kierunków, wysuń flankę obrony nieco dalej od zabudowań (można wysunąć fundamenty daleko naprzód), zabezpiecz tyły na wypadek jakiegoś harcu, ale główna siła ognia na kierunku natarcia. Daj się wrogowi wypsztykać z jednostek, jak nie atakuje wyślij jakąś jednostkę w ataku zaczepnym, 2-3 strzały i uciekasz, aha jednocześnie atakuj jego harvestery czymś lekkim i szybkim...
[#10] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@deez, post #7

To był okres, w którym Krashan wybrał to co najlepsze (dla niego).
Nikt nie był zainteresowany przejęciem administrowania MorphOS Files. Dopóki administratorowi serwera ta strona nie przeszkadza, a domena jest opłacana przez posiadacza, może sobie wisieć, ruch generuje raczej niewielki, a 2,5 GB w skali serwera to nie jest jakaś poważna ilość.

Poza tym, jak zwykle w świecie amigowym, zawsze się znajdą ludzie, którzy uważają, że zrobią coś lepiej. Dlatego MorphOS ma trzy repozytoria oprogramowania zamiast jednego, lub zgoła działu Aminetu. W tej sytuacji tym bardziej uznałem, że nie ma po co tego ciągnąć.
[#11] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@sordan, post #3

ad. 1 - Tak, bug z zapisem został poprawiony
ad. 2 - Tak, już w starej wersji 0.95.1 można było przejść grę do końca.

@rwks: Grałeś w "Dune: Legacy"? Bo schemat jest taki, że przeciwnik przy próbie ruszenia go (a już szczególnie Harvesterów) puszcza na nas atak 20-30 czołgów (prawie wszystko co ma) i jak się skupiamy na obronie to on spokojnie szykuje nową falę. Załóżmy, że uda nam się odeprzeć atak, powoli rekonstruujemy obronę, a on w tym czasie wali (swoją drogą - pozdrowienia dla wali7) drugą taką falę. I jest po ptokach.
Podobno jest myk, żeby nie dodawać elektrowni (póki radar nieaktywny to przeciwnik później wykmini gdzie jesteśmy) póki nie zbudujemy 5-6 Harvesterów i ze trzech Heavy Factory w których cały czas mamy ustawione kolejki po 10 czołgów. Jeszcze tej strategii nie próbowałem, dałem sobie chwilowo spokój z Dune: Legacy :)

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 16:10:21 przez recedent
[#12] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #11

Dzieki za odpowiedzi. W takim razie najwyzsza pora podlaczyc do sieci Maca Mini.
[#13] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a
Gratuluję MorphOSowcom Dune Legacy.

@Sordan

Polecam grę w Dune 2 na Amidze, szczególnie w wersję oryginalną w Boxie z instrukcją. Nawet nie zauważysz dyskomfortu. Tylko uważaj na myszkę, bo od częstego klikania może odmówić posłuszeństwa.

@Recedent

No cóż, Atrydzi to słaby ród i musi być sprytniejszy od przeciwnika (Harkonnenów) by wygrać. Wiem co mówię, jestem fanem gier RTS.

W grach RTS nie tylko siła i liczebność się liczy (nie odnoszę tego do Dune Legacy, tylko ogólnie). Liczy się przede wszystkim właściwy dobór jednostek.

Dlatego, że projektanci gier RTS nie bez przyczyny dodają różnorodne rody (rasy), czy jednostki. Nie ma słabych jednostek w mojej opinii, każda odgrywa jakąś rolę (i znów, piszę ogólnie).

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 18:43:48 przez Hexmage960
[#14] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@recedent, post #11

Ostatnio, kilka miesięcy temu na urlopie pobierałem jakiś udoskonalony, współczesny mod Dune, nie wiem czy to było Legacy, natomiast przeszedłem grę razy tyle od A do Z, że rozpykałem to w 1 noc. Przy okazji pobiorę Legacy i sprawdzę.

Zasadniczo, kiedy tylko pojawia się taka możliwość inwestuję w wieżyczki na jak najdalszych pozycjach i prowokuję wrogów, by non stop pod nie podchodzili.
[#15] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #13

No cóż, Atrydzi to słaby ród i musi być
sprytniejszy od przeciwnika
(Harkonnenów) by wygrać.


d.pa tam słaby. Niby czym oni się od siebie różnią w grze, poza tym, że jedni są niebiescy, a drudzy czerwoni i że jedni mają Sonic Tanki, a drudzy Devastatory (które zanim się dowloką na miejsce, to kilka takich Sonic Tanków rozłożą go w pół minuty)?


Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 18:49:25 przez snajper
[#16] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@snajper, post #15

W Dune 2 Atrydzi nie mają ciężkiej piechoty. Z kolei Harkonnenowie nie mają, ani lekkiej piechoty, ani słabych trikeów. Mają też najcięższy czołg - Dewastator. Stąd moje wnioski o tym, że Atrydzi są słabi, a Harkonnenowie mocni, ale powolni.

Nie wiem jak jest z arsenałem w Dune Legacy.
[#17] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #13

Hexmage960: Wiem jak wyglada Dune 2 na Amidze, przeszedlem wiele lat temu kazda rasa. Gra jest absolutnie perfekcyjna, chodzi mi tylko i wylacznie, ze w 2017 roku oszalalbym bez zbiorowego zaznaczania jednostek i oryginalna wersja w boxie z instrukcja mi tez w tym nie pomoze :P No chyba, ze jest cos czego nie wiem to od razu kupuje.

snajper: w poczatkowych misjach jest jeszcze roznica w Trooperach i Quadach, Harkoneni maja najszybciej i jedno i drugich do tego maja najlepsza jednostke specjalna, jak dla mnie sa zdecydowanie najlepsza rasa. W Dune 2 nie mozna wybrac poziomu trudnosci, ale dla mnie on przedstawia sie nastepujaca:
- Ordos, poziom trudnosci hard
- Atreides, poziom trudnosci medium
- Harkonnen, poziom trudnosci easy


Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 19:04:49 przez sordan
[#18] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@sordan, post #17

a no fakt, zapomniałem o tych quadach i o trooperach, w Dune II grałem 100 lat temu
[#19] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #13

No cóż, Atrydzi to słaby ród i musi być sprytniejszy od przeciwnika (Harkonnenów) by wygrać. Wiem co mówię, jestem fanem gier RTS.


Mowa o czwartej misji, gdzie jedyną różnicą jest obecność ciężkiej piechoty u Harkonnenów. Niezbyt się liczą na tym etapie, bo rozjeżdżasz ich pierwszym lepszym czołgiem.

W grach RTS nie tylko siła i liczebność się liczy (nie odnoszę tego do Dune Legacy, tylko ogólnie). Liczy się przede wszystkim właściwy dobór jednostek.


Słucham - jakie specjalne jednostki dobierzesz w czwartej misji?

@rwks:

Zasadniczo, kiedy tylko pojawia się taka możliwość inwestuję w wieżyczki na jak najdalszych pozycjach i prowokuję wrogów, by non stop pod nie podchodzili.


Znowu - mowa o czwartej misji, czyli zero wieżyczek.
[#20] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@sordan, post #17

Używałeś skrótów klawiaturowych? Są po to by uprzyjemnić rozgrywkę. TAB i SHIFT + TAB służą do przełączania pomiędzy jednostkami widocznymi na ekranie (poprzednia/następna). A to tylko przykładowe skróty.

Zaznaczanie wielu jednostek na raz by się przydało, ale dla wyjadacza takich gier wiadome jest, że najlepiej jak najmniej rzeczy jest zautomatyzowanych.

Żeby wygodnie dowodzić wieloma jednostkami (i ogólnie grać efektywnie w tą grę strategiczną) musisz obrać specjalny sposób dowodzenia. Oto jak on wygląda:

1. Przemieszczasz ekran w miejsce z jednostkami, którym chcesz wydać rozkazy.

2. Wybierasz kolejne jednostki/budynki klawiszem TAB i wydajesz im polecenia.

Czyli: jak masz wycentrowany ekran na bazę i widzisz na ekranie 2 bezczynne żniwiarki, 4 bezczynne czołgi, plac budowy oraz ciężką fabrykę to wybierasz kolejne jednostki/budynki i od razu wydajesz im docelowe polecenie.

  • Klikasz TAB i zaznacza Ci plac budowy. Klikasz "Postaw budynek" (P), wybierasz miejsce, rozpoczynasz budowę kolejnej wieżyczki (B) i klikasz TAB.
  • Zaznacza Ci żniwiarkę. Wysyłasz żniwiarkę na pole przyprawowe ma minimapie (klawisz H), klikasz TAB, wysyłasz drugą żniwiarkę, wciskasz TAB.
  • Zaznacza Ci fabrykę. Wybierasz "Buduj to", by rozpocząć budowę kolejnego czołgu oblężniczego (B). Wciskasz TAB.
  • Wysyłasz czołg klikając M i na minimapie wybierasz cel (nie musisz przesuwać), wciskasz TAB i wysyłasz czołg na stanowisko broniące bazy itd.

Jeśli chcesz poprawić rozkaz wydany poprzedniej jednostce wciskasz SHIFT + TAB, by ją ponownie zaznaczyć.

Stosując tą metodę wydawania poleceń wszystkim obiektom na ekranie po kolei sprawnie będziesz dowodził armią, żniwiarkami i fabrykami. Wystarczy trochę treningu.

Ważne zasady dot. tej metody:

1. Nie wydawaj rozkazów mechanicznie. Po naciśnięciu TAB warto zastanowić się chwilę jaki rozkaz wydać danej jednostce/budynkowi.

2. Ważna zasada w tej metodzie to nie przesuwanie nadmiernie polem bitwy, dopóty wszystkie jednostki nie dostaną rozkazu.

Oczywiście im szybciej wydasz rozkaz nowo-utworzonej jednostce tym lepiej. Wtedy nie będziesz miał natłoku jednostek, którym będziesz musiał wydawać rozkazy.

Poza tym warto ćwiczyć prędkość dowodzenia (ale nie klikania!), bo jeszcze efektywniej możesz ukończyć daną misję.

Warto się starać. Polecam zmniejszyć poziom prędkości gry żeby było łatwiej. Gra jest w późniejszych misjach bardzo wymagająca.

@Recedent

Moja wypowiedź była bardzo ogólna odnośnie RTS. Nie odnosiła się do Dune Legacy! Sorki za niezrozumienie.

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 20:15:05 przez Hexmage960
[#21] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #20

Używałeś skrótów klawiaturowych?


Ło Jezus, toś mnie teraz zaskoczył. Gdy przechodziłem 3 razy Dune 2 za łebka to nigdy nie użyłem żadnego skrótu klawiszowego ani razu. Właśnie odpaliłem Dune 2 na Amidze i zacząłem grać Atreidami i faktycznie gra się przyjemnie używając do wszystkiego cały czas skrótów. W takim razie Mac Mini pozostaje w szafie i zabieram się za tą grę ponownie :)
[#22] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@sordan, post #21

W instrukcji jest mowa, że klawisze numeryczne powinny sterować myszą, zaś klawisz RETURN i SPACE powinien działać jak naciśnięcie klawisza myszy. Niestety w wersji gry na Amigę klawisze numeryczne dotyczą przesuwu mapy, zaś RETURN i SPACE nie mają przypisanej funkcji. Szkoda, bo gdyby to tak działało można by dosyć tanim kosztem sprawić, by wysyłanie wielu jednostek nie wymagało używania myszy, Tylko:

TAB, M, RETURN, TAB, M, RETURN itd.

Właśnie doszedłem do wniosku, że łatwo da się to naprawić! Kiedy dawno temu rozpracowywałem Dune 2 dowiedziałem się, że Dune 2 korzysta z input.device do czytania sygnałów z myszy i klawiatury.

Wystarczy zatem napisać malutki programik (pchełkę), który instaluje handler input.device z wyższym priorytetem i w przypadku naciśnięcie RETURN lub SPACE, podmienia go na naciśnięcie guzika myszy, a w przypadku naciśnięcia klawiszy numerycznych zamienia na ruch myszy. Następnie przesyła podmienioną kolejkę do niższych handlerów.

Taki program można napisać bardzo szybko.

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 22:35:13 przez Hexmage960
[#23] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #22

to czemu go jeszcze nie napisałeś? Byłoby dużo więcej pożytku niż kolejna gra, która nie wyjdzie poza fazę projektu.
[#24] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@snajper, post #23

Bo dopiero wpadłem na pomysł takiego programiku. Poza tym jestem dziś trochę podziębiony.

Ale rzeczywiście, taki programik dałby dużo pożytku dla Dune 2.

Idąc dalej tym tropem można by dodać też by jednym klawiszem generować sekwencje TAB, M, RETURN. Byłoby słodko. (choć w tym przypadku nie wiem czy by zadziało bez odstępów czasowych).

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2017 22:53:35 przez Hexmage960
[#25] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #24

(choć w tym przypadku nie wiem czy by zadziało bez odstępów czasowych).

Da się zrobić z odstępami, jeśli są w ogóle konieczne! Wyczytałem w dokumentacji, że input.device udostępnia możliwość tworzenia własnych input eventów. Więc nawet takie triki się mogą udać!
[#26] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #25

OMG. Idąc jeszcze dalej, ponieważ jest możliwość ustawiania bezwzględnej pozycji myszy za pomocą input.device można by zrobić tak, by np. za pomocą pewnego klawisza (dajmy na to DEL) odczytana byłaby pozycja myszy (która musi być wówczas usytuowana nad minimapą), zaś za pomocą innego klawisza (np. HELP) wywoływana byłaby sekwencja: przemieść mysz na zapamiętaną pozycję, klawisz M, wciśnij klawisz myszy, klawisz TAB.

Czyli jednym kliknięciem DEL do wybrania celu (wystarczy raz), a następnie wielokrotnym HELP wysyłalibyśmy kolejne widoczne jednostki do ustalonej wcześniej pozycji na mapie z automatycznym zaznaczeniem następnej. Ułatwiłoby to manipulację jednostkami. Po prostu bajka. Jeśli dobrze rozumuję, to naprawdę da się taki program napisać. Choć byłaby to już większa pchełka.

Te klawisze DEL i HELP wybrałem nie bez przyczyny. W Napalmie służą właśnie do takiego celu.

No, ale po kolei. Najpierw trzeba sprawdzić z jakim priorytetem Dune 2 instaluje handler (np. za pomocą programu Xoper) oraz zrobić podmianę RETURN/SPACJA -> wciśnięcie przycisku myszy. Jeśli to się uda, można iść dalej.

Programy narzędziowe do Glooma napisałem, a taki program jest dużo łatwiejszy, bo nie wymaga wiedzy o formatach plików, czy mechaniźmie działania Dune 2, prócz samej świadomości, że korzysta z input.device.

Taki program jest bardzo realny. Wytłumaczyłem jak taki program może działać. Mniej realne jest Dune 2 z grafiką 256 kolorów i pełnym udźwiękowieniem, ale pomarzyć można.
[#27] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #26

Szczerze powiedziawszy to na Spacji wolalbym zamiennik TAB ktory usytuowany jest koszmarnie w tej sytuacji. Zakladajac ze jedna reke mamy na myszce a druga na klawiaturze to latanie miedzy TAB i M jest poronione. Spacja jest blizej srodka i bardziej dostepna. Z kazdego poziomu klawiatury.
[#28] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Axi0maT, post #27

Zgadzam się. Dlatego też warto zrobić tak, jak jest w Dune 2 na PC: że klawiatura numeryczna służy do poruszania myszą. Moim sposobem można podmieniać klawisze dowolnie. Jak znajdę odpowiednią chwilę, to zakoduję taki programik.
[#29] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Krashan, post #10

Przyznam, że MorphOS-Files najbardziej mi odpowiadał, szkoda, że nikt nie chciał się tym zająć. Może pytałeś niewłaściwe osoby?
[#30] Re: Dune Legacy 0.96.5b dla MorphOS-a

@Hexmage960, post #28

Dune 2 działa w multitaskingu, wiec wystarczy zastosować dowolny program z aminetu do mapowania klawiszy i sprawa zalatwiona.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem