Komentarze do artykułu: Breathless

[#1] Re: Breathless
Wczoraj przeszedłem. Do jasnej ciasnej to jest naprawdę świetna gra. Ma jeden irytujący bug, strafowanie do przodu działa świetnie natomiast do tyłu w ogóle. Grałem na WSADzie i klawisz tył plus lewo/prawo powoduje że nasz fighter staje w miejscu. Co tam dalej? Gra jest strasznie łatwa, może do początku 3 świata z podładowanym fireballem jeszcze wymaga kropli potu, natomiast od momentu nabycia death machine poziom trudności spada do zera. Ale w sumie ja nie lubię się pocić w gierach:). Polecam z czystym sumieniem miłośnikom domowatych.
[#2] Re: Breathless

@fazior, post #1

Dzięki za minirecenzję
[#3] Re: Breathless

@fazior, post #1

Całkiem znośna gierca OK
Też przeszedłem kiedy była "nowścią", więc to chyba rzeczywiście znaczy, że jest w miarę łatwa. Bardzo lubiłem etapy na otwartej przestrzeni. Engin całkiem przyjemny, tylko kąty proste w engine też mi jakoś nie przeszkadzały, jedyne co mnie trochę raziło to zbyt "chude" postacie przeciwników ok, racja
[#4] Re: Breathless

@BULI, post #3

A pamiętacie pomieszczenie z monetami i drzwiami dającymi się otworzyć tylko od zew.?
[#5] Re: Breathless

@agrajek, post #4

Dałeś się złapać w pułapkę chciwości

Jakąś komnatę z monetami pamiętam, ale jak przez mgłę..
[#6] Re: Breathless

@fazior, post #1

A więc jak wyszedł Breathless to zacząłem w to grać i uciekając całym ciałem przed kolorową kulą wywaliłem się z krzesłem na podłogę podkładając palce pod krzesło. Moje pierwsze i ostatnie złamanie. Dzięki temu zawsze tę grę będę darzył dużym sentymentem.

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2017 21:12:19 przez michal_zukowski
1
[#7] Re: Breathless

@michal_zukowski, post #6

Współczuję. Gry komputerowe mogą być niebezpieczne.
[#8] Re: Breathless

@michal_zukowski, post #6

Moje pierwsze i ostatnie złamanie. Dzięki temu zawsze tę grę będę darzył dużym sentymentem.


Mocne OK
[#9] Re: Breathless

@michal_zukowski, post #6

Hehe, ładnie. Pamiętam że u mnie premiera Breathless zbiegła się dwoma rzeczami, pierwsza to zakup M-Teca 1230/28MHz przez co gra nabrała kolorytu, a druga to... Kamica nerkowa na którą wtedy chorowałem - lekarz przepisał mi Tramal (coś jak Morfina) i miałem "rozszerzoną rzeczywistość" przez to szpil wyglądał lepiej niż Crysis
1
[#10] Re: Breathless

@waldiamiga, post #9

miałem "rozszerzoną rzeczywistość" przez to szpil wyglądał lepiej niż Crysis


Kurcze, ja nie pamiętam co brałem, ale Breathless też mi się podobał
[#11] Re: Breathless

@waldiamiga, post #9

#6, #9
Chłopaki i jak Was tu nie lubić za takie opowieści. OK
[#12] Re: Breathless

@michal_zukowski, post #6

Ale ostatecznie przeszedłeś, czy masz traumę:)?
[#13] Re: Breathless

@fazior, post #1

Mnie zastanawia jedna sprawa. Gier doomopodobnych na Amidze powstało całkiem sporo odkąd Carmack powiedział, że nie da się tego zrobić na Amidze. Były wśród tych gier ładniejsze, brzydsze, szybsze, wolniejsze, bardziej i mniej rozbudowane, bardziej i mniej zaawansowane technicznie. Pamiętam, że latach 90 Breathless był uważany za jedną z tych bardziej zaawansowanych. A gdy się jej tak dokładniej przyjrzeć to wychodzi, że była to jedna z mniej zaawansowanych technicznie gier doomopodobnych. Zaliczyłbym ją wręcz do wolfopodobnych. szeroki uśmiech Zauważyliście, że tam nie ma nawet ukośnych ścian? Same prostopadłe do siebie. Niesamowicie ułatwiało to kolizje ze ścianami, które w takim układzie były wręcz szkolnie banalne. Inteligencja przeciwników (płaskich sprajtów) nawet nie była słaba. Jej po prostu nie było. W porównwaniu z np. Gloomem (który zawsze uchodził za grę mniej zaawansowaną) Breathless wypada bardzo słabo. Gloom nie tylko ma ukośne ściany ale także ruchome ściany, obracające się ściany. Przeciwnicy chyba odrobinę lepiej udają, że myslą. Breathless nadrabiał ładnym wykonaniem i tym, że w miarę sensownie chodził na średnim sprzęcie.

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2017 19:04:57 przez MDW
[#14] Re: Breathless

@MDW, post #13

Cóż, to była bodaj pierwsza gra oferująca tryb z pikselami 1x1. Niby taka "Cytadela" też go miała, ale grafika w grze wyglądała bardzo "umownie", po prostu czujesz, że to było rysowane w PPaincie. Breathless wygląda dużo lepiej. Cóż z tego, że taki AB3D ma lepszy engine, skoro piksele jak krowy psują efekt?
[#15] Re: Breathless

@MDW, post #13

Wspomniany przez Ciebie Gloom był za to zupełnie płaski, żadnego poziomu wyżej, ani niżej

Osobiście brak tych skosów w Breathless w ogóle mi nie przeszkadza, bo to zostało ładnie ukryte. Inteligencja przeciwników i ich koślawość, czy mała ilość klatek, owszem to drażniło- tak jak jedno-poziomowość Glooma, tego nie można było przeoczyć.
Za to zawsze lubiłem odgłosy, animację i rozpadanie się postaci przeciwników w Gloomie.

Rzeczywiście AB3D pomimo swojej pikselowatości był ciekawy i bardzo grywalny, a przy tym nawet widowiskowy (wybuchy beczek, przezroczystość wody itp).
Naprawdę nie wiem dlaczego autorzy nie pokusili się o chociaż mały zarys fabuły i nie dodali do gry krótkiego (choćby slideshow) intra i zakończenia? O wersji dla CD32 z animacjami już nie wspomnę- szkoda.

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2017 23:14:46 przez BULI
[#16] Re: Breathless

@BULI, post #15

To fakt, że Gloom był płaski i było to mocno czuć. Tak samo zgadzam się, że brak skosów w Breathless zupełnie nie przeszkadzał i został świetnie urkyty. Ja to zauważyłem dopiero po kilkunastu latach.

Według mnie najbardziej zaawansowane amigowe gry FPS to: Alien Breed 3D II i Trapped II. Oczywiście mówię tylko o stronie technicznej.
[#17] Re: Breathless

@BULI, post #15

Rzeczywiście AB3D pomimo swojej pikselowatości był ciekawy i bardzo grywalny

Szkoda że Team17 nie pokusił się o wersję Deluxe (tak jak to miało miejsce z Gloomem) z regulacją wielkości pixela, ale oni już pracowali nad The Killing Grounds.

@MDW - Druga szkoda że Fido i ekipa nie skończyli Enforce, byłby to najbardziej zaawansowany FPS na Ami, pomijam porty z PC.



Ostatnia aktualizacja: 30.04.2017 15:47:12 przez waldiamiga
[#18] Re: Breathless

@waldiamiga, post #17

Druga szkoda że Fido i ekipa nie skończyli Enforce, byłby to najbardziej zaawansowany FPS na Ami, pomijam porty z PC.


Ten engine jest świetny, postacie były w pełni 3D (chociaż autorzy nie zdążyli wprawić je w ruch ) więc, rzeczywiście engin o oczko wyżej niż AB3d 2 TKG (była obsługa systemowych ekranów, AHI, a nawet Warp3D !) ok, racja
[#19] Re: Breathless

@BULI, post #18

W AB3D II: TKG też masz obiekty 3D - bronie oraz niektórzy przeciwnicy. Czy korzystałeś z załączonych edytorów?

Niemniej Enforcer miał być bardziej zaawansowany.

Z gier 3D mam oryginał AB3DII: TKG oraz Glooma Deluxe.

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2017 16:32:19 przez Hexmage960
[#20] Re: Breathless

@Hexmage960, post #19

W AB3D II: TKG też masz obiekty 3D - bronie oraz niektórzy przeciwnicy


że bronie i obiekty (np skrzynki) były lub mogły być 3d to wiem, ale że przeciwnicy mogą być 3D to nie wiedziałem

Które postacie były 3D, bo na pewno nie "alien" żywcem zripowany z jedynki?
Roboty?
[#21] Re: Breathless

@BULI, post #20

Pod koniec: pająki, osy oraz modliszka.
[#22] Re: Breathless

@BULI, post #20

Na pewno ten boss (??, nie mogłem go przejść)

[#23] Re: Breathless

@waldiamiga, post #22

No tak
[#24] Re: Breathless

@MDW, post #16

Dla mnie najwieksze kozaki z amigowych FPS to Genetic Species i Nemac IV. Breathless za muzyke lubilem, a Gloom (Deluxe) za prominentne eksponowanie wnetrznosci i sample z "Aliens" :)
[#25] Re: Breathless

@skipp, post #24

Genetic Species- mógłby być ideałem (świetne tekstury i ogólnie jakość wykonania, no świetny patent z przejmowaniem ciał przeciwników), gdyby nie był totalnie płaski, tak jak GLOOM I NEMACIV.
Co prawda NemacIV miał sale/komnaty wysokie na kilka pięter, ale nic więcej
Plusem NemacIV i Gloom Deluxe była pełna obsługa i-glasses (head tracking and stereoscope)
[#26] Re: Breathless

@waldiamiga, post #22

Nienawidzę go, męczyłem się z nim chyba z tydzień szeroki uśmiech
[#27] Re: Breathless

@Hellena, post #26

szeroki uśmiech
[#28] Re: Breathless

@fazior, post #1

Odświeżam sobie Breathlessa. Dla potomności- gra gryzie się z Oxypatcherem. Działa, ale grafika się kaszani.
[#29] Re: Breathless

@fazior, post #28

Bezdurą jest to co napisałem powyżej. Chodzi z oxypatcherem jak złoto, miałem za bardzo podkręconą 060, oxypatcher tylko przyspieszał wywalanie się grafiki.
[#30] Re: Breathless
Dziś przeszedłem drugi raz po wielu (10+) latach przerwy. Gra znakomita i wcale nie uważam, że trudna (jak pisał recenzent). Przez całą grę nie kupiłem ani razu apteczki i pancerza. Raz kupiłem energię i okazało się, że niepotrzebnie, bo zaraz potem znalazłem spory zapas. Wg mnie autorzy całkiem szczodrze umieścili wszelkie bonusy na etapach. Jedyne czego mi brakowało, to jakiś boss na ostatnim etapie. Poniżej kilka moich porad:
1. Zaglądaj we wszystkie zakamarki, często znajdziesz tam apteczki, pancerz, energię lub pieniądze.
2. Korzystaj z mapy - widać na niej ukryte przejścia.
3. Na poziomie 3-4 nie wchodź do dziury w podłodze (tej przy czerwonych drzwiach) - to pułapka.
4. Na poziomie 4-2 jeden z kluczy jest w ukrytym pomieszczeniu. To pomieszczenie jest w dużej sali, na jeziorze lawy.

@agrajek
A pamiętacie pomieszczenie z monetami i drzwiami dającymi się otworzyć tylko od zew.?

Z tego pomieszczenia da się wyjść przez ukryte wyjście w ścianie (widać je na mapie).
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem