Komentowana treść: Mini Metal Slug Project
[#31] Re: Mini Metal Slug Project

@waldiamiga, post #30

Pełne okno F10, F9 przełączenie rozdzielczości oraz tryb scanlines.

Wersja z oryginalną ścieżką dżwiękową:
MiniSlug-OST.lha


Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 22:04:12 przez Artur Jarosik
[#32] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #31

Wersja z oryginalną ścieżką dżwiękową:
MiniSlug-OST.lha


Podziękować OK iść potestować ok, racja
[#33] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #26

normalnie amiga moze nie udzwignac dekodowania audio/muzyki w tle.


mozna dekodowac ppc albo fpu na 060 (mpega.library_fpu)
[#34] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #29

no tak, ale uwazam ze dzwiek powinien byc domyslnie wylaczony, bo system bez sprzetowego wspomagania bedzie mial problemy.


masz problemy z nieskompresowanymi samplami 22k mono? jaka masz konfiguracje amigi?
[#35] Re: Mini Metal Slug Project

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #34

jezeli autor portu przeformatowal wszystkie dane audio to moze mozna sobie z tym poradzic. nie operam tego na zadnej konkretnej konfiguracji. po prostu pare lat temu jak sie tym zajmowalem stwierdzilem ze gierki sdl poslugujace sie kontenerem vorbis zwykle zajmowaly jakies dwie trzecie wydajnosci 060/50 na dzwiek. co oczywiscie podcinalo gre, w zaleznosci od wymagan samej gry, przewaznie tez wysokich jak na 68k, rezygnacja z jakiejs nudnej kataryny w tle, byla mniejszym zlem.
[#36] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #35

Też jestem ciekaw o ile było by szybciej bez dźwięku w przypadku SDLa?

Może warto dodać ta opcję dla słabszych konfiguracji?

Tak apropos wersji z oryginalną ścieżką audio, jak dla mnie to jest to, dzięki Artur OK
[#37] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #36

Zawsze możesz pousuwać łajwy z archiwum i zobaczyć jak chodzi bez dźwięku
[#38] Re: Mini Metal Slug Project
Czy ktoś wie jak zainstalować tego SDLa aby cokolwiek się uruchamiało?
[#39] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #38

Ja w sumie niczego nie instalowałem ok, racja
[#40] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #39

Po uruchomieniu gry na ekranie pojawia się okno "Software Failure" Błąd programu $80000004. Procek nie jest w stanie emulować jakiś instrukcji?
[#41] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #40

A na jakim sprzęcie/komfigu?
[#42] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #41

040 + picollo AOS3.9
[#43] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #42

CPU 040 nie powinien być problemem.

Sprawdź SnopDosem na jakim etapie się wysypuje.
Żadnych zewnętrznych bibliotek SDL nie masz w libsach?
[#44] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #43

dzwiek jest zwykle wylaczalny w samej grze. powiniwn byc domyslnie wylaczony, tak uwazam ale kto inny moze sie nie zgodzic.

co do bibliotek nie powinno byc potrzeba zadnej, chyba ewentualnie z wyjatkiem ixemul i to w wersji 6x.x, ale program by sie skarzyl gdyby jej potrzebowal. z drugiej strony obecnosc jakiejs starej sdl library nie powinna parzeszkadzac. po prostu bedzie ignorowana.

jesli program sie wysypuje moze byc problem ze stosem. zwiekszyc stack w tooltypach ikony albo odpalic z shella po podaniu jakiejs horrendalnej wysokosci stosu.

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2017 23:16:36 przez wawrzon
[#45] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #44

Gra nie wymaga ixemul, stos domyślnie jest ustawiony na 81920 dałem 819200 i jest to samo.
SnoopDos wyświetla jeden błąd: "env:SDL_NOLOWERTASKPRI" (obrazek). Z libs skasowałem SDL.library, zamiast tego dałem assign dla katalogu SDL. cfg ustawiony na małą rozdzielczość klawisze na Z,X,C (z postu 9) również nie pomaga. Jak skasowałem z Devs/AudioModes AXL, SB128 zostawiając tylko Paula to już guru nie wyskakuje ale dalej jest czarny ekran w grze. Może na Piccollo (P96) gry SDL nie działają. Ekran mam domyślnie ustawiony w 16 bitach 800x600.
Edit: Wczytałem domyślne ustawienia dla AHI i gra ruszyła.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2017 00:43:20 przez Leon
[#46] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #45

Gra działa tak 2x za wolno na 040/36Mhz. Po przejściu pierwszego poziomu wyskakuje komunikat: "LoadLevel(): lev13/lev13_plane2.psd': 16 bits conversion failed" - może za duży stos ustawiłem.
[#47] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #46

stos nie moze byc za duzy. wyglada na to ze program chce zaladowac plik photoshopa? moze jakas pomylka przy konwersji danych do grafiki i artur zamiast png albo jpega zapisal psd?
[#48] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #47

Na domyślnie ustawionym stosie nie ma problemu i nawet przeszedłem pierwszy poziom i walczyłem z meduzami. Da się jakoś wyłączyć muzykę?
[#49] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #48

zwykle powinno sie dac w menu gry. albo uruchamiajac binarke z argumentem -nosound czy cos takiego. ale nie wiem. moze zladuje to i obejrze sam jak bedzie czas.
[#50] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #48

Możesz przenieść piliki aiff.
[#51] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #50

Czy ta wersja działa szybciej ?
MiniSlug-68k_FPU.zip
[#52] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #51

Wow- tak, jest praktycznie idealnie na 060@50 Mhz OK OK OK
Wyraźnie szybsza wersja FPU ok, racja

To jeszcze OpenTyrian poproszę w wersji FPU szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 22:16:44 przez BULI
[#53] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #52

Nowsza wersja działa trochę szybciej i gra jest grywalna na 040/36Mhz. Co prawda na początku w oknie CLI wywala komunikat o brakujących paru plikach Wave ale potem gra startuje. Swoja drogą przy okazji zmieniłem nazwy do ścieżek muzycznych i teraz w grze mam tylko sample. Fajnie by było jakby Primate Plunge działał na 32MB Fastu.
[#54] Re: Mini Metal Slug Project

@waldiamiga, post #30

F10, pisze w ReadMe.
[#55] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #53

Cieszę się, że większa prędkość wersji FPU jest też widoczna u innych OK
[#56] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #54

Ups, przypadkowo odpowiedziałem 2 raz na ten sam post.
[#57] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #56

Pod winuae działa szybko ale grafika widoczna jest tylko w czerwonych odcieniach barw.
[#58] Re: Mini Metal Slug Project

@Gżegżółka, post #57

Coś z ustawieniami P96, miałem podobnie przy Porcie OutRun (i nie udało mi się tego obejść).

Spróbuj wypromować sobie (np NewMode) do innego trybu 16 bit jak masz inne, lub 24/32 bit sobie sprawdź.
[#59] Re: Mini Metal Slug Project

@Gżegżółka, post #57

Ja też tak miałem, pomogło ustawienie Workbencha na 16-bit.
[#60] Re: Mini Metal Slug Project

@waldiamiga, post #59

Ok, sprawdziłem, teraz działa :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem