Komentowana treść: Mini Metal Slug Project
[#1] Re: Mini Metal Slug Project
Prośba do userów Vampirków o testy!
[#2] Re: Mini Metal Slug Project

@R-Tea, post #1

Działa normalnie gra się spoko.
[#3] Re: Mini Metal Slug Project
Próbowałem uruchomić grę na AOS3.9 (040+P96). Program do konfiguracji wyświetla komunikat "detected 3 button controller" pomimo, że nie mam nawet podpiętego joya. Klawiaturę mogę skonfigurować ale joysticka już nie bo nie posiadam 3 przycisków. Jak odpalam grę to pojawia się czarne okno 640x480 oraz komunikat, że joy nie został skonfigurowany poprawnie a na zakończenie pojawia się komunikat "Software Failure". Czy da się obejść jakoś konfigurację joya? Tutaj zrzut ekranu.
[#4] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #3

Normalnie niczego nie konfigurujesz tylko włączasz grę, gdy wyskoczy monit o Joystick klikasz na okienko z grą i ta się uruchamia.

F9 zmienia się rozdzielczość F10 full scren.
W sumie na Aminet jest to napisane.


Use Config tool to set buttons. Don't run it if you have less than 3 buttons.


Do tego są pliki .cfg tylko editpad coś mi ich nie chciał otworzyć:)
[#5] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #4

Rozpakowałem ponownie archiwum, zresetowałem Amigę, klikam na ikonę z grą wyskakuje monit klikam na okno z grą i mam dalej czarny ekran a F9 i F10 nie działają. Jakie muszę mieć biblioteki aby gra zadziałała i czy muszę mieć koniecznie CGX zamiast P96? Dodam, że żadnej gry od Artura nie mogę uruchomić bo wszędzie mam czarny ekran.
[#6] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #5

Ja mam 3.9 BB2 i dograłem PeterK's icon library, i oczywiście AHI. Ja mam stery P96.

Video, tylko klawira mi trochę nie trybi:)



Link
[#7] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #6

Mam AHI 4.18 z aminetu. Ponoć "4" jest dobra dla 68k a "6" dla PPC.
[#8] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #3

U mnie 2-3kl/s. 68060/80MHz + wszystkie możliwe łaty przyspieszające.
A, i menu się nie pojawia. Trzeba walić na czuja


Ostatnia aktualizacja: 16.06.2017 23:59:10 przez _arti
[#9] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #7

Masz tu plik .cfg ustawiony na małą rozdzielczość klawisze na Z,X,C.

Link

A i ustaw rozdzielczość na 16 bit.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2017 00:03:00 przez TechNineWonder
[#10] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #9

No w 320x240 już jest prawie grywalnie. OK
[#11] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #9

SnoopDos wyświetla jeden błąd: "env:SDL_NOLOWERTASKPRI".
Gra LTris ma więcej błędów: "WBL iconx Fail",
"iconx (WINDOW, STACK, USHERSHELL, WAIT, DELAY) Fail".

Wgranie nowej icon.library przyspieszyło znacznie wyświetlanie ikon.
Katalog Data z gry DuneII otwiera się teraz 10.65s zamiast 27.40s.
[#12] Re: Mini Metal Slug Project

@_arti, post #8

"U mnie 2-3kl/s. 68060/80MHz"

to podobnie jak na ZX Spectrum Szok
[#13] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #11

Wziąłeś tego .cfg co podlinkowałem.

Icon.library jest tylko potrzebne aby ikony wyświetlić, podmień ikonki i zmieni library na to co miałeś.

Masz SDL.library ja mam ale nie wiem czy jest potrzebne:)

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2017 00:56:14 przez TechNineWonder
[#14] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #13

Tego cfg nie zauważyłem wcześniej, moja stara icon.library ikony dobrze wyświetla ale nowa robi to szybciej. Mam starą SDL.library z 2003 roku nowszej nie mam.
[#15] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #14

To sobie podmień, tam jest mała rozdzielczość ustawiona i przyciski na Z.X.C.
[#16] Re: Mini Metal Slug Project

@TechNineWonder, post #15

Masz może nowszą SDL.library?
[#17] Re: Mini Metal Slug Project
Gra jest super.Jednak w winuae pod uaegfx mozna grac tylko w monochromatycznej grafice.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2017 10:29:31 przez simka113
[#18] Re: Mini Metal Slug Project

@simka113, post #17

PomogŁo ustawienie 16-bit .
[#19] Re: Mini Metal Slug Project

@Leon, post #16

Jest jakiś nowszy? Jest SDL_AGA ale on nie wspiera RTG. Może 040 to trochę za mało aby uruchomić tą grę.
[#20] Re: Mini Metal Slug Project

@_arti, post #10

Dokładnie, w 320x240 jest prawie OK, sprawdzałem na A4000 z Medkiem i CS MK1 060 via 50Mhz ok, racja

Prośba do tych co nie mają Vampira.
Pograjcie dłużej niż 5 minut i sprawdźcie czy nie pojawia się wam mocne zwolnienie gry (czkawka) po kilku minutach grania.
Ja niestety tak mam (identyczny efekt jak przy OpenTyrian)
[#21] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #20

Dobra chłopaki i dziewczęta, odkryłem w końcu przyczynę czkawki/lagów które pojawiały się u mnie po kilku minutach grania w Mini Metal Slug (i OpenTyrian).

Przypadkiem zaobserwowałem, że pod czas gry leci jakiś "streaming" z dysku, więc skopiowałem grę do ram dysku odpaliłem i.. gra działa prawidłowo!
Poszedłem dalej i sprawdziłem na partycji z innym filesystemem i BINGO!
Gra odpalona z partycji PFS działa poprawnie a odpalona z SFS robiła kwiatki.

Jestem trochę zdziwiony całą sytuacją, bo ostatnimi czasy to PFS zawodził u mnie (utrata danych, błędy na partycji itp). Podejrzewam, że do wszystkiego dokłada się obsługa kontrolera SCSI 2 pod CS MK1. W każdym bądź radzie obie gierce działają już u mnie w pełni poprawnie- dzięki Artur za całkiem żwawe porty OK

Co do samego Mini Metal Slug, to rozumiem, że jest to zlepek z różnych części MetalSlug'a i całkiem zgrabnie to wyszło jako całość.
Jest fajny feeling tej gry, poza jedną rzeczą- oprawą dźwiękową i muzyczną!

Sample w grze powycinane z różnych źródeł budzą u mnie mieszane uczucia (szczególnie te z Dooma), ale muzyka a'la Atari ST to już moim zdaniem zbyt odległa wycieczka w stosunku do oryginału.
Nie dla tego, że mam coś przeciwko Atari, tym bardziej, że chiptunowy kawałek jest całkiem fajny, ale moim zdaniem po prostu tego typu muzyka nie pasuje do tej gry!
Kto grał w Metal Sluga ten wie jakie tam dominowały klimaty muzyczne/dźwiękowe.
No szkoda, trochę tej warstwy dźwiękowo- muzycznej.

Pytanie, pod jakim klawiszem jest PAUZA (w dokumentacji jest mowa o F12 )

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2017 22:29:36 przez BULI
[#22] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #21

Gra odpalona z partycji PFS działa poprawnie a odpalona z SFS robiła kwiatki.


Nie wiem o czym piszesz, ale może wystarczy zwiększyć bufor na partycji w SFS.
[#23] Re: Mini Metal Slug Project

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #22

Problem dotyczył zarówno Mini Metal Slug jak i OpenTyrian i wyglądało to tak, że po pewnym czasie (nawet jak była włączona pauza) gra dostawał czkawki!
Dźwięk zaczynał skakać a w raz z nim akcja gry- 1 sekunda przymulenie i 1 sekunda normalności.

Zmiana buforów na partycji SFS niczego nie poprawia.
[#24] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #23

Pauza pod klawiszem "P".
MiniSlug-68k.exe

Można samemu przygotować wersję z lepszą ścieżką dżwiękową.
Wystarczy podmienić pliki wav i aiff wzięte np. stąd link


Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 09:24:33 przez Artur Jarosik
[#25] Re: Mini Metal Slug Project

@Artur Jarosik, post #24

Dzięki za PAUZĘ OK

Czyli ten streaming z dysku to właśnie muzyka (wav aiff)? I to by się zgadzało, dlaczego pomimo pauzy zawsze po dokładnie x czasie pojawiała się u mnie "czkawka" w grze pomysł

Co do ścieżki audio i mp3 z oryginalnego Metal Sluga to moja Delfina będzie miała co grać OK
[#26] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #25

normalnie amiga moze nie udzwignac dekodowania audio/muzyki w tle. ja zwykle wylaczalem ta opcje w grach sdl.

z czego wynikaly problemy z pfs3? ja uzywam to przez caly czas testujac aros czyli naprawde intensywnie i nic sie nie psuje. sfsu natomiast unikam juz od wielu lat.

co do sdl library to przypuszczam ze porty artura sa zlinkowane statycznie z sdl library berndta, czy nie tak? sdl.library w libs jest w tym przypadku niepotrzebna i nie uzywana. oczywiscie lepiej byloby miec prawidlowo skompilowana biblioteke w libsach, ale kto to zrobi?


Ostatnia aktualizacja: 18.06.2017 20:19:35 przez wawrzon
[#27] Re: Mini Metal Slug Project

@wawrzon, post #26

normalnie amiga moze nie udzwignac dekodowania audio/muzyki w tle. ja zwykle wylaczalem ta opcje w grach sdl.


Delfina Flipper ma sprzętowy dekoder, więc udźwignie

z czego wynikay problemy z pfs3? ja uzywam to przez caly czas testujac aros czyli naprawde intensywnie i nic sie nie psuje. sfsu natomiast unikam juz od wielu lat.


Na początku byłem zachwycony PFS3, że taki oszczędny i w ogóle profesjonalny (chociaż irytuje, że ręcznie muszę sobie dodać długie nazwy itp.
Genialna sprawa z buforami, nie przyjmie więcej niż 600KB a wydajnościowo super OK

Ale jakiś czas temu zaczął mi pokazywać swój requester przy dostępie do partycji PFS, już nie pamiętam jaki błąd i skończyło się padem partycji, był też problem z odzyskaniem danych. To był duży dysk IDE.

Teraz odkryłem, że gdy kopiuje z poziomu DOpusa4.x (jakaś pewnie 10letnia stabilna wersja) dane na partycję PFS zamraża mi system i nie kończy kopiowania (to jest inny dysk , tym razem SCSI 2). Kopiowanie z pod workbencha działa poprawnie!

Także ja nabrałem dystansu do PFSa
[#28] Re: Mini Metal Slug Project
Na MorphOSie gra działa bardzo ładnie, płynnie itp; z tym że nawet na ekranie 16 bit kolory są przekłamane.
[#29] Re: Mini Metal Slug Project

@BULI, post #27

Delfina Flipper ma sprzętowy dekoder, więc udźwignie


no tak, ale uwazam ze dzwiek powinien byc domyslnie wylaczony, bo system bez sprzetowego wspomagania bedzie mial problemy. ale arti kompilowal dotychczas przewaznie z mysla o winuae, wiec nalezy sie spodziewac ze defaultowe ustawienia moga byc zbyt optymistyczne.

Teraz odkryłem, że gdy kopiuje z poziomu DOpusa4.x (jakaś pewnie 10letnia stabilna wersja) dane na partycję PFS zamraża mi system i nie kończy kopiowania (to jest inny dysk , tym razem SCSI 2).


no wiec ja uzywam dopusa4 pod arosem przez caly czas, kopiujac zawartosc calych partycji wte i we wte na karty cf. wiec podejrzewam ze blad moze wynikac z czegos innego niz sam pfs i dopus. czegos byc moze pobocznego w twojej konfiguracji. czy ktos potwierdzil twoje doswiadczenia? nalezaloby to moze dokladniej zbadac?
[#30] Re: Mini Metal Slug Project

@recedent, post #28

Testowałem na WinUAE, szpil uruchamia się w oknie, kolory normalne, płynność też.
Jak uruchomić na full screenie?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem