Komentowana treść: Hermes
[#1] Re: Hermes
Bardzo amigowa gra w mojej opinii. Sam nie przepadam za platformówkami, ale widziałem u znajomych na jeszcze pod koniec lat '80 dużą fascynację takimi grami i wiem, że były bardzo popularne. Fajnie, że ludziom się chce robić coś dla Amigi.
[#2] Re: Hermes
Coś mi się dwa razy wysłało, a nie wiem, jak skasować post.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2017 11:33:46 przez Harry
[#3] Re: Hermes

@Harry, post #1

Szkoda tylko, że gra nie jest na Amigę 1200.

Pomyśleć, że ja dzisiaj kupiłem mrożone kawałki kurczaka na obiad. szeroki uśmiech

Poza tym brawa dla Koyota za oprawę graficzną!
[#4] Re: Hermes
coz za ironia losu... wszystkie platformy doczekaly sie gry, procz klasycznej amigi.
[#5] Re: Hermes

@selur, post #4

I na tych wszystkich innych można odpalić gry z klasyka, to dopiero ironia OK
[#6] Re: Hermes

@agrajek, post #5

Muzyka bardzo przypomina to link.
[#7] Re: Hermes

@selur, post #4

Klasyczna Amiga została olana
No cóż...ktoś poszedł po najmniejszej linii oporu:-/
Tą grę spokojnie i Amiga ECS/OCS udźwignełaby.
[#8] Re: Hermes

@skofrant, post #7

Tą grę spokojnie i Amiga ECS/OCS udźwignełaby.


W jakiej rozdzielczości i z jakim CPU?
[#9] Re: Hermes

@agrajek, post #8

Nie ważne w jakiej i z jakim cpu, ważne, że spokojnie, hehe.
[#10] Re: Hermes
Popieram, ta gra powinna śmigać na zwykłej amidze.
[#11] Re: Hermes

@skofrant, post #7

Tą grę spokojnie i Amiga ECS/OCS udźwignełaby.


W którym miejscu? Z tego co widzę:
-Rozdzielczość 640x480 (Hi-Res), czyli 4 kolory na ECS/OCS.
-Liczba kolorów na każdym screenie wynosi ponad 32 kolory.
-Ilość obiektów graficznych i animowanych, zapewne byłby problem z 1MB chip i M68000

W gruncie rzeczy "dałoby się", ale co najmniej na AGA (a nie ECS/OCS). Pytanie brzmi w ilu kolorach mają paletę obiekty, ale chyba 16 kolorów (AGA) wystarczy.

A swoją drogą, gdyby się dało "w prosty sposób", to już zapewne Frank Wille by robił port. Coś musi być na rzeczy... chyba że ktoś jest lepszym programistą niż on.

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 10:39:17 przez Solo Kazuki
[#12] Re: Hermes

@agrajek, post #8

320x256x5 68000 7 MHz 1 MB RAM - pod warunkiem ze była by pisana w 1993 r
[#13] Re: Hermes

@Solo Kazuki, post #11

No tak na AGA pojawiały sie gry w tej rozdziałce, lecz były to raczej dosyć statyczne pozycje typu przygodówki MYST czy Big Red Adventure, natomiast nie mogę sobie przypomnieć żadnej dynamicznej platformówki w Hi-Res Laced. To że takich gier nie robiono z pewnością nie jest przypadkiem.
[#14] Re: Hermes

@agawa, post #13

Hermes jest w 320x240 i spokojnie na AGA by poszedł. Co prawda używa więcej niż 32 kolorów ale na ECS też mógłby być dostępny. Tak prezentuje się w 32 kolorach. Trzeba by było przygotować jednolitą paletę to wszystkich tilesów ale to nie jest problem.
[#15] Re: Hermes

@agawa, post #13

A zwróciłeś uwagę że w ogóle mało jest gier 640x4xx (nawet na PC) w późnych 80/wczesnych 90? To z pewnością też nie jest przypadek...

Co do dynamicznego ruchu ekranu w Hi-Res... choćby Slam Tilt (przesuw w pionie). Jest też np Super Skidmarks z przesuwem we wszystkich kierunkach. Jak tu się dało, to spokojnie screen z głębokością 5 (32 kolory) lub 6 (64 kolory) w tej grze by też pociągnęło.

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 15:11:07 przez Solo Kazuki
[#16] Re: Hermes
Gra jest naprawdę ok.Nie udało mi się do 3 levelu schwytać kurczaka.
[#17] Re: Hermes

@Solo Kazuki, post #15

Czy ja wiem...Na PC trochę ego było - ot wystarczy wymienić Syndicate, Settlers, Jazz Jackrabbit 2, Rise of the Robots, Warcraft 2, Red Alert etc...
Choć to, oczywiście, bardziej domena drugiej połowy lat 90-tych (Syndicate i Settlers to wyjątki - przed 95r gry w 640x480 występowały wyjątkowo sporadycznie)
[#18] Re: Hermes

@michalmarek77, post #17

Przeczytaj post #13, bo chodzi o dynamiczne platformówki :)
[#19] Re: Hermes

@Harry, post #1

Piękna sprawa jak wychodzi cokolwiek co przypomina starym ludziom, a nowych ludzi informuje, o nazwie "Amiga"! :)

Oprócz rozdzielczości to klasyka nie zawstydza --> ciekawe czy z czasem na Vampire tego typu produkcje będą się pojawiały, szczególnie, że z OpenGL Apollo Team coś kombinuje :)
[#20] Re: Hermes

@selur, post #4

Tak, niestety
Specjalnie robiłem grafikę w 15 barwach do ekranu 320x240. Klocki grafiki specjalnie 16x16. Tła nie są mojej roboty. Szkoda, że nie będzie 68k Podobno za dużo zachodu.
[#21] Re: Hermes

@Koyot1222, post #20

Nic dziwnego, Amiga to moze ulamek procenta calego rynku zbytu dla Hermesa.
Poza tym jesli to jest pisane glownie w C, to pewnie przenoszenie na reszte platform jest duzo prostsze niz babranie sie w C na Amige.

Coz.. nie dla Hermesa kielbasa, znaczy amiga
[#22] Re: Hermes

@selur, post #21

E tam, 320x240 w sdl spokojnie pojdzie na vampirze a przy poprawie optymalizacji to nawet na 060.

Koyote moze przekonasz Kojota o udostepnienie zrodel.
Mnie chyba nie udostepni:/

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2017 14:15:04 przez Artur Jarosik
[#23] Re: Hermes

@Artur Jarosik, post #22

OK
[#24] Re: Hermes
Bardzo fajna, szkoda że pozostaje mi grać na PC :/
[#25] Re: Hermes

@Harry, post #1

Gratuluje dobrej roboty Koyot!!!!
[#26] Re: Hermes

@BomberMAX, post #25

ok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem