Komentowana treść: Cave Story dla AmigaOS 3.x
[#1] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x
>Minimalne wymagania gry to procesor 060 oraz karta graficzna.
takie gry to robiono zawsze na A500 512KB
wymaganie czegoś więcej to jakieś nieporozumienie
[#2] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #1

Dzięki za kolejny port. OK
[#3] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x
Mi przypomina bardziej Rick Dangerous.Fajna!
[#4] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x
Sama gra jest zajefajna, kiedyś ją przeszedłem na pc.
Bardzo dobrze że wreszcie doczekała się portu na klasyka.
Trochę dziwią mnie tak wysokie wymagania sprzętowe, zwłaszcza że oprawa jest bardzo prosta.
Może za jakiś czas doczekamy się lepszej optymalizacji :)
[#5] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #1

Też wydaje mi się że od statycznego Trolla wymaganie napisania czegoś więcej niż 512+512 w 2017 roku, to jakieś nieporozumienieok, racja
[#6] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@TechNineWonder, post #5

Ma rację. Prawdziwy port chodziłby na a500 z 1 MB RAM bez problemu.
Ten wygląda na skompilowany z jakąś bardzo starą wersją 68k SDL.
Pod MOS kolory są przekłamane, pod Amiga Os 4 nie chodzi.
Mała strata bo jest port pod Amiga Os 4.
[#7] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@swinkamor12, post #6

Pod MorphOSem też jest port, nawet udało mi się grę ukończyć i napisać recenzję (jest w 14 numerze Polskiego Pisma Amigowego).
[#8] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x
Czy gra pójdzie na OCS z 512Kb ?
[#9] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Hubez, post #8

Podobno wystarczy OCS i 256 kB (autorzy specjalnie optymalizowali, żeby na nierozszerzonej A1000 poszło), tylko jak masz komputer w wersji NTSC to outro w jednym z dostępnych zakończeń gry będzie miało artefakty. nie...
[#10] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@swinkamor12, post #6

Prawdziwy port chodziłby na a500 z 1 MB RAM bez problemu.


Za wikipedią (ciiiii recedent, wiem, wiem):

"Port – wersja programu komputerowego na inną platformę sprzętową bądź programistyczną, zazwyczaj na inną architekturę procesora lub system operacyjny. Port powstaje w wyniku przeniesienia już istniejącego kodu(...)"


Więc, przeniesienie już istniejącego kodu... nie ma prawa działać na A500 z 1MB.

Pozostaje co najwyżej kwestia - czy to dobrze że port gry powstał na klasyka z 060+GFX, czy lepiej by było gdyby nie powstał?

Moim zdaniem, lepiej port gry niż nic.

Jeśli ktoś twierdzi że taka gra powinna działać na A500 z 1MB, to w zupełności się z nim zgadzam! Jest AMOS, Dpaint, Protracker, Audiomaster, nic tylko napisać swoją własną grę i zbierać laury :) (zamiast krytykować czyiś poświęcony czas na zrobienie portu :P)
[#11] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@agrajek, post #10

No właśnie ja osobiście nie rozumiem dlaczego krytyka dotyczy PORTU...
A że taka gra jest możliwa być może do napisania pod a500 /1MB to już jest inna sprawa.
[#12] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@agrajek, post #10

Trzeba było dostosować kod port-u do kodu na 68000, użytkowników sprzętu z 060 wśród amigowców jest niewielu, bardzo mało. Kompilowanie na 060 takiej gry to nonszalancja programisty względem użytkownika końcowego. Może ktoś pomoże Arczi wykonać port tej produkcji na 68000 ? To gra typu PP Hammer albo Lemmings, a takie gry spokojnie dało się wykonać na A500.
[#13] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #12

Ale jakie „ktoś pomoże”, przecież zgłosiłeś się na ochotnika .
[#14] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #12

A ja myślę że po zajrzeniu do kodu źródłowego kolega zmienił by to zdanie na "A może ktoś przepisze od nowa grę pod 68000/chipset". Bo inaczej nie wyobrażam sobie "optymalizacji" kodu korzystającego z biblioteki SDL i wszystko robiącego procem (najprawdopodobniej - sam kodu nie widziałem) tak aby chodziło na tą "A500/1MB". Strzelam że trzeba by zmienić z 70% kodu gry...

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 09:35:33 przez pisklak
[#15] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x
Poleci na wampirze?
[#16] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Mir3k, post #15

Gra powstała z myślą o wampirze.
[#17] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Artur Jarosik, post #16

Mi na vampire 600 v2 chodzi to z prędkością 7 fps i nie da się grać. Co robię źle ?
[#18] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@khaos0, post #17

To coś masz nie teges bo na 060 50mhz jest coś pod 20 FPSów.
Update core?
[#19] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #18

Mam Gold 2.5 beta. Chyba że cofnę się do 2.0 ? Ten nowy rdzeń beta jest według mnie mało stabilny.
[#20] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #12

Trzeba było dostosować kod port-u do kodu na 68000, użytkowników sprzętu z 060 wśród amigowców jest niewielu, bardzo mało. Kompilowanie na 060 takiej gry to nonszalancja programisty względem użytkownika końcowego. Może ktoś pomoże Arczi wykonać port tej produkcji na 68000 ? To gra typu PP Hammer albo Lemmings, a takie gry spokojnie dało się wykonać na A500.


mysle ze powinienes rzetelnie poinformowac autora portu, ze nie powinien byl tego udostepniac w takim stadium. byc moze nawet sensowne byloby wystosowac petycje/list otwarty i pozbierac odpowiednia ilosc podpisow na wypadek, gdyby mial watpliwosci.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 16:18:06 przez wawrzon
[#21] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #18

WHAT????? Przeciez ta musi działać w ramce! Powaznie na uber klasykach gra nie ma 60fps a na MegaDrive dziala tak bez problemu?
Po cholerę robić port skoro on jedynie kaleczy tę grę. W zyciu bym nie pomyslal, ze na max dopasionych klasykach moga byc z gra jakiekolwiek problemy.
[#22] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@michalmarek77, post #21

060 50 Mhz to nie jest max dopasiony klasyk, a port to port, zrobiony na podstawie takich a nie innych źródeł (teraźniejszych)- ile razy mam to tłumaczyć!

Popatrzcie sobie w źródła, to pewnie będzie się dusić na Pentium 200
Zobaczcie jakie ma wymagania port pod MOS'a, AOS4'a, PCta/Androida itp.

A port docelowo jest na Vampira, gdzie mniemam, że działa OK?!

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 17:14:20 przez BULI
[#23] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #22

Im więcej gier i programów będzie wychodziło zrobionych pod Vampire to koszerni "pięćsetkowicze" z 68000/7 mhz wkońcu zamkną swoje szanowne gębki.
[#24] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@michalmarek77, post #21

To jednak ja coś robiłem źle, po prostu grę trzeba odpalać w 16 bitach i wtedy chodzi 50 fps (czyli "w ramce" jak mówisz, bo mam screen na 50 hz)
[#25] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@rgrg2, post #1

Zgadzam się z tobą stary. Lepsze gry robiono na A 500 z 1MB (a pewnie i 512kb). Super, że ktoś zrobił port, ale... kurcze. Żałosne to, jak daleko się to wszystko uwsteczniło jeśli idzie o gry na klasyki. Amatorzy pisali kiedyś lepsze gry na A500. Po prostu i nie ma sensu udawać, że było inaczej. Bez obrazy Arczi. Fajnie, że ci się chiało... ale 060 i GFX? Ehhh...
[#26] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Deftronic/..., post #25

Lepsze gry robiono na A 500 z 1MB (a pewnie i 512kb)


Może technicznie lepsze. Przyznaj się, w Cave Story nie grałeś?
[#27] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Deftronic/..., post #25

Zatem....

Czy ktos ma pomysl na to, jak wyprowadzic klasyka z kryzysu? pomysł

[#28] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #26

Nie nie grałem, ale to co widzę na YT... I nie chodzi mi o grywalność ale wymagania. 16bit? serio? Po co? Ja kumam, że to konwersja i stą narzut itp i 060, ale kiedyś lepsze gry pisano właśnie na A500. Za 5 lat będzie wymagane PPC 2GHz, żeby odpalić taką gierkę...

Nie mam nic do Arcziego. Stwierdzam tylko fakt, że RG ma rację. Kiedyś bardziej kolorowe, a przy tym grywalne gry pisano na dużo prostszy sprzęt. Tak, wiem, to nie wróci.
[#29] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@Deftronic/..., post #28

Za 5 lat będzie wymagane PPC 2GHz, żeby odpalić taką gierkę...


Oczywiście, że tak będzie i tak jest w przypadku szybkich portów na podstawie dostępnych źródeł oprogramowania pisanego na aktualne maszyny ok, racja
[#30] Re: Cave Story dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #29

Jedno mnie zadziwia - jeśli gra na pececie nie śmiga na 386 z 1MB, to niby dlaczego miałaby śmigać na A500 z 1MB?

Tutaj wymagania na pc.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem