@Ferin,
post #8
Tak jak pisze SokOK - to jest port z platform na których tryby true color są czymś zupełnie normalnym i nie są żadnym osiągnięciem. Zupełnie nie ma sensu kombinować z pisaniem programu w trybie paletowym nawet jeżeli jest to program do rysowania obrazków w trybie paletowym.
Wyobraź sobie sytuację w której rysujesz obrazek w
wybranych przez siebie 256 kolorach. GUI ma też swoje kolory. Wobec tego w sumie trzeba pewnie ze 300 tych kolorów. No i co wtedy zrobić? PersonalPaint kombinuje próbując wybrać najlepsze kolory z ustawionej przez użytkownika palety do narysowania GUI. Jest to ostre kombinowanie i wygląda śmiesznie gdy się np. rysuje obrazek w 2 kolorach.

Można byłoby użyć dwóch osobnych ekranów ale to program musiałby już być pisany od początku specjalnie dla Amigi (i nie działałby na kartach graficznych), bo to jest unikalna cecha Amigi (i Atari XL/XE). Poza tym w GrafX2 różne okna z GUI pojawiają się nie tylko na tym dolnym pasku ale także wchodzą czasem na obrazek. No i w tym miejscu odpada amigowy "trick".
A tak poza tym wszystkim - jeżeli masz Amigę z AGA to przecież masz coś bardzo podobnego GrafX2. Mam na myśli Brilliance. Jest napisany specjalnie dla Amigi i wykorzystuje unikalne cechy OCS/ECS/AGA dzięki czemu GUI panela z opcjami jest niezależny kolorystycznie od obrazka.