Komentowana treść: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja
[#1] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja
Rzeczywiście, wysoki poziom nadesłanych gier.
Gratulacje dla Autorów i Organizatorów konkursu OK

Pytanie. Czy gra która wygrała na SMD (VilQ Adwentur), nie była już wystawiana bodajże rok wcześniej?
Wiem, że była inna oprawa graficzna, ale jednak ciągle dopada mnie myśl, "ale to już było"- poprawcie mnie jeśli się mylę. Co nie zmienia faktu, że gra prezentuje się świetnie, szczególnie z nową oprawą graficzną ok, racja

Podobnie ma się sprawa z Crazy Priest Extra, tak widzę, że zmiany są- tryb multiplayer (chociaż w VilQ te zmiany wydają się bardziej wyraziste i znaczące), ale znowu wrażenie, że to odgrzewany kotlet, pomimo, że Tfardy zapewniał w obu przypadkach, że "to zupełnie inna gra"

Co do samych wyników, to mam wrażenie, że niektórzy mają dużą "rodzinę", która aktywnie głosowała (pozdrówka Sordan) ale trudno z tym polemizować, takie są uroki głosowania na żywo ok, racja

Z drugiej strony, konkurs ma motywować do wydawania skończonych produktów, żeby nie skończyło się tylko na preview, więc może to i słuszny kierunek (pomimo negatywnego wrażenia "odgrzewania kotletów), pod warunkiem, że poprawianie i dążenie do wersji ostatecznej nie będzie trwał przez kilka ładnych lat/ konkursów!

Mnie osobiście podobały się najbardziej (kolejność ma znaczenie):
1. BLASK- kurcze, ale ta gra nabrała blasku- brawa OK
2. Open Fire (kojarzy mi się z "Return Fire" z 3DO, albo chciałbym, żeby to był amigowy "Return Fire" )
3. Impsbru (świetny pomysł i realizacja- wszystko bardzo zgrabne)
4. AmiBox (fajnie zapowiadająca się logiczna gra, no i widać, że produkt jest kompletny i skończony) OK
[#2] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@BULI, post #1

że Tfardy zapewniał w obu przypadkach, że "to zupełnie inna gra"

Tfardy podczas prezentacji Crazy Priest Extra mowil, ze "to zupelnia inna gra" majac na mysli tryb multiplayer, dlatego ze rozni sie on znacznie od wersji single player, ktory jest osobna aplikacja. Wersja mulitplayer ma calkowicie inne plansze oraz jest zdecydowanie bardziej energiczna - szybszy ruch ksiezy, chodzenie po skosach, strzelanie po skosach, szybsze wybuchiwanie bomb, szybsze strzelanie pociskami itp. I jest stworzona do szybkich partyjek ze znajomymi przy alkoholu co udowodnilem na Retrokompie w Gdansku gdy prezentacja gier sie juz zakonczyla :P Na Amiparty powinien sie odbyc turniej Crazy Priest Extra, wiec jak sie wybierasz to bedziesz mogl sie przekonac, ze gra w trybie multi naprawdę znaczaco sie rozni od trybu single.


, ale znowu wrażenie, że to odgrzewany kotlet,

Jesli masz takie wrazenie to wkrec sobie po prostu, ze multiplayer jako osobna aplikacja to ta nowa gra na 2017, a te 14 dodatkowych plansz, nowa grafika, nowe sample, nowe potwory w trybie single player byly "dorzucone" gratis :)

Jak dla mnie sto razy lepszym pomyslem bylo doprowadzenie do konca tej gry + dodanie trybu multiplayer niz zaczynac kolejna gre, ktora na 95% nie bylaby znow nigdy dokonczona. Oczywiscie zanim wpadlismy na taki, a nie inny pomysl wpierw kontaktowalismy sie z organizatorami. Wierz mi albo nie, ale dokonczenie tej gry i zamkniecie jej w 100% zajelo mi wiecej czasu niz zajeloby mi napisanie przynajmniej 3 kolejnych gier w wersji prieview.


że niektórzy mają dużą "rodzinę"

Lepsza integracja z "rodzina" na imprezach niz czytanie chamow i troli z ppa, ktorzy nigdy w zyciu nigdzie sie nie pojawia OK



Ostatnia aktualizacja: 01.11.2017 02:08:49 przez sordan
[#3] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@sordan, post #2

Na Amiparty powinien sie odbyc turniej Crazy Priest Extra, wiec jak sie wybierasz to bedziesz mogl sie przekonac, ze gra w trybie multi naprawdę znaczaco sie rozni od trybu single.


Mam nadzieję, że będę- chętnie sprawdzę szeroki uśmiech

dokonczenie tej gry i zamkniecie jej w 100% zajelo mi wiecej czasu niz zajeloby mi napisanie przynajmniej 3 kolejnych gier w wersji prieview


No i to jest argument za kierunkiem, który obrali organizatorzy (mobilizacja do ukończenia gry), pod warunkiem, że to kończenie nie będzie trwało przez kilka lat/konkursów
[#4] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@BULI, post #1

Niby racja ale... gdyby wykluczyc to co juz bylo, to niewiele by zostalo

Glosowanie na pewno nie bylo, nie jest i nie bedzie miarodajne ale ten konkurs nalezy traktowac jako zdobywanie skilla i popularnosci.
Owszem gdyby nagroda byla np. Amiga4000 Tower z Cyberstormem, to wtedy pewnie wystawiono by z 10 razy wiecej produkcji o niebo wyzszym poziomie ale wtedy tez, ludzie mogliby sie pozabijac po ogloszeniu wynikow a tak konkurs RKLE, to dobra odskocznia od szarej amigowej bredniorzeczywistosci.

Ogolnie amigowy gamedev toczy ewidentnie kryzys i faktycznie lepiej, zeby ludzie konczyli jakies prace, niz zabierali sie za kolejne ambitne gry, produkujac dziesiatki niegrywalnych demo-wersji.

Cisnie sie na usta "lepszy Sordanowy Crazy Priest w garsci niz Minniatowy Dune 3 na dachu"
[#5] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@selur, post #4

Cisnie sie na usta "lepszy Sordanowy Crazy Priest w garsci niz Minniatowy Dune 3 na dachu"

Święta racja. Ale jak donoszę w dziale prywatnym ruch z moją grą jest bardzo duży.
[#6] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@BULI, post #1

Odpowiem w kwestii VilQ Adventure. Vilq ktory byl rok temu byl endless runnerem. Ekran przesuwal sie caly czas w bok a postac caly czas biegla. Vilq Adventure to klasyczny platformer ze scrollami w obu kierunkach. Gra ma calkowicie od nowa napisana fizyke, system generowania planszy (o niebo bardziej zaawansowany w stosunku do poprzedniej gry), dodany jest scroll w pionie, gra jest sprzezona z zewnetrznym edytorem plansz (autorskim zeby nie bylo), narysowana od podstaw nowa szate graficzna i wiele wiecej (jesli tych powyzszych roznic nie wychwyciles to nie ma sensu chyba przytaczac reszty). Nie jest to wiec Vilq po make up jak kolega sugeruje ale w zasadzie daleko idaca ewolucja. Nie bede jednak ukrywal ze wykorzystane zostaly dwa moduly z Vilq i sa to detekcja kolizji (ktora i tak zostala przebudowana bo w nowej odslonie mozna zabijac wrogow skaczac na nich) oraz wyswietlanie pierwszego i drugiego planu co stanowi nie wiecej niz 15-20% calego kodu gry. Cala reszta jest kompletnie nowa. Mam nadzije ze rozwialem chociaz czesc watpliwosci.

Faktem jest natomiast to ze planowalismy wystawic na compo calkiem inna gre, ktorej nie zdazylismy skonczyc. Vilq Adventure powstal w zasadzie przez przypadek poniewaz jest to tak naprawde wynik polaczenia grafiki ktora stworzyl Koyot z nowym silnikiem gry platformowej. Rzutem na tasme AceMan dorobil muzyke w ostatniej chwili. Decyzja o powstaniu tej gry zapadla tak naprawde kiedy okazalo sie ze nie dokonczymy gry ktora planowalismy pierwotnie wystawic (i nie jest to platformer jak cos). Szczerze to nie liczylismy nawet na podium ale widac publicznosci symparyczny Wilk i Czerwony kapturek przypadli do gustu. Ja do teraz nie moge zrozumiec jakim cudem Blask nie wygral... No ale tego juz sie chyba nie dowiemy.
[#7] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja
Ciekawe produkcje się pojawiły co prawda crazy priest mnie nie urzekła, ale Blask i Wilq trzymają wysoki poziom. Spodziewałem się kilku więcej pozycji, retro nawigatora, bridge strike bądź czegoś ciekawszego od R3d i Koyota.
[#8] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@Gżegżółka, post #7

Mnie się podobają wszystkie produkcje. Fajnie, że się ludziom che, potrafią i dzielą z innymi swoją twórczością.
[#9] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@KM, post #8

A grałeś?

Bo ja jeszcze nie grałem, widziałem za to filmiki i mi się podobają. Relację też chcę obejrzeć.

Też mi trochę szkoda, że nie było Bridge Strike-a od Koyota, Juena i spółki, bo ta gra naprawdę świetna (grałem w wczesną wersję)!
[#10] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@Hexmage960, post #9

Koyot w tym roku okazal sie tytanem pracy. W sumie zrobil grafike do gier Blask na Amige, Lumberjack na Gameboy oraz Vilq Adventure na Sega Mega Drive. Dodatkowo wystawial grafike w gfx compo. Widac wszechstronnosc i za to go podziwiam. Od Project R3D nic nie bylo bo Juenowi nie starczylo ponoc czasu... Ale nie jestem jego rzecznikiem prasowym wiec to niekoniecznie musi byc prawda.
[#11] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@Hexmage960, post #9

Jeszcze nie, ale wyglądają fajnie, odpalę FSUAE i pobawię się.
[#12] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@Axi0maT, post #6

Pisałem, że coś pamiętam, ale detali dotyczacych VilQ VS VilQ Adewnture nie znałem i dzięki za wyjaśnienie, to znacząco zmienia moją ocenę efektu końcowego Waszej pracy OK
[#13] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja
Gierka Imposbru jest czadowa, rozpiernicza, wymiata. Nie wiem czy to autorski pomysł czy skądś zaczerpnięty, ale jest super. Autor powinien to wydać na ajosa i andka i zarabiać kasiurkę.

Poza tym Openfire, wygląda fajnie, podoba mi się jak ten czołg jeździ i pomysł na grę fajny, szczególnie przez sieć, zastanawiam się czy to będzie sieć lokalna przez nullmodem czy przez internety też będzie można?

Ogólnie brawo dla wszystkich tworzycieli OK
[#14] Re: RetroKomp Gamedev Compo 2017 - relacja

@Ferin, post #13

Też ten Imposbru wpadł mi w oko. Gra sprawia wrażenie "prostej", ale bardzo schludnej, do tego konkretny pomysł i takie po prostu schludne minimalistyczne wykonanie. W swej prostocie rzec moża, robiła wrażenie bardzo przemyślanej i po prostu skończonej. Zaiste bardzo ciekawe to było. Reszta gierek też git oczywiście, łącznie z Openfire rzucająym się pozytywnie w oko
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem