Komentowana treść: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
[#1] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
U mnie Traces nie działa, uruchamia się za to IKA3D - fajna procedurka.
[#2] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@waldiamiga, post #1

Już nie mogę edytować. Problemem była kulawa wersja iff.library.
[#3] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
To jest Mega NEWS!
Dzięki Jubi. Wieczorkiem spróbuję się pobawić.
BTW: Zapodałem newsa na EAB.
[#4] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
No SUPER wywiad, aż szkoda, że taki krótki- dobra robota OK
[#5] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
Czekałem na to jak nie wiem! Wielkie gratzy za znalezienie tego i wydobycie na świat.
Oprócz asemblera spodziewałem się bardziej kodu w C niż w basicu - tym ciekawsze jest to znalezisko.
[#6] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
No i warto obejrzeć ten materiał Jubiego, gdzie jest ładnie wyłożona historia amigowego LightWave i nie tylko OK

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2018 18:24:35 przez BULI
[#7] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@BULI, post #6

Dzięki! Nie miałem świadomości istnienia tego materiału. Połowa mojego amigowania to gry a druga połowa dłubanie w LightWave 3D i Realu 3D. Chyba znów przysiądę i coś wymodzę w LW. OK
[#8] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony
Why did you abandon Amiga and moved on to Silicon Graphics?

[...] Another reason was platform instability. Both the hardware and the Amiga OS were notoriously unstable. You couldn’t rely on it to work for more than a couple of hours...

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2018 21:52:49 przez MarcinLP
[#9] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@MarcinLP, post #8

Ale o co Ci chodzi?
[#10] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@BULI, post #9

O to, że jednym z powodów porzucenia platformy Amiga na rzecz Silicon Graphics była niestabilność hardware i os! Rzekomo nie dało się pracować na tym dłużej niż kilka godzin... Czyżby autor Traces trafił na jakiś felerny zestaw?





Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 16:29:47 przez ede
[#11] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@ede, post #10

Pewnie Traces jest był zabugowany i się ciągle wiesza ;)
[#12] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@ede, post #10

Albo miał niezłą kanapkę
[#13] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@deez, post #12

Wystarczy, że programował i testował wyniki pracy, masz fragmentacje pamięci + możliwe, że pozostawione śmieci przy nie udanych testach i trzeba resetować....
[#14] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@KaczusNG, post #13

Tylko że w takim wypadku wina jest po równo - po stronie "omylnego" programisty (a każdy jest omylny, niestety) i "niewybaczającego błędów" systemu Amigi.
[#15] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@recedent, post #14

Tylko że programista sam siebie nie zmieni a system to i owszem
[#16] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@TomK, post #15

W wywiadzie chyba zabrakło pytania - czy Tony słyszał o przeportowaniu Blendera 3D na systemy Amiga NG.


Ps. to mogłaby być taka miła ciekawostka dla tego pana





Ostatnia aktualizacja: 25.03.2018 11:03:33 przez ede
[#17] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@ede, post #16

W wywiadzie chyba zabrakło pytania - czy Tony słyszał o przeportowaniu Blendera 3D na systemy Amiga NG.


To nie takie proste, bo musiałbym najpierw jemu i czytelnikom wyjaśnić co to jest NG, a odpowiedź pewnie byłaby krótsza niż pytanie. Dorzucę za to później zdjęcie Tona z Amigą 2000 w tle.

Co do niestabilności systemu, dotyczy to Amigi jak i wszystkich systemów post-amigowych, brak ochrony pamięci by design. Po prostu nie ma takiej możliwości by system z multitaskingiem był stabilny bez ochrony pamięci, prędzej czy później się wyłoży, to tylko kwestia czasu.
[#18] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@jubi, post #17

W NASA jakoś się nie wieszały. Tu raczej stawiałbym na to w jaki sposób była alokowana pamięć przez ten BASIC a nie kwestię czasu... Jeżeli hardware jest sprawny, OS (bez ochrony pamięci) w pełni przetestowany a pamięć prawidłowo alokowana i zwalniana przy pomocy funkcji systemowych - nie ma takiej możliwości aby się wyłożył.






Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 12:17:53 przez ede
[#19] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@ede, post #18

Tylko w teorii. W praktyce nie ma takiego czegoś jak skomplikowany soft bez bugów czy nieprzewidzianych, nieobsługiwanych sytuacji. Może jakaś pchełka, ale nie tysiące linii kodu.
[#20] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@jubi, post #19

Głownym obecnie problemem NG jest to, że autorzy nie korzystają z własnego oprogramowania. Dajmy na to AROSa, który jest/był strasznie wiechliwy a moża go było debugować wygodnie pod linuxem i dobrze sprawdzić co się gdzie wywala. Szczególnie, że aros jest systemem, który najczęsciej uruchamiany jest jako dodatkowy. Podobnie dzieje sie z nowym softem pod OS3.x. MorphOS i AmigaOS4 mają ten plus, że jeśli programista korzysta z nich na codzień i codziennie jego program się wysypuje to weźmie i go poprawi. Dlatego MorphOS i OS4 mają względnie dobrą stabilność. Dodatkowo, pomimo tego, że nie możemy blokować jazd po pamięci to jednak podczas programowania i korzystania możemy je wykrywać więc to nie jest tak że nie widać że coś się wywala powoli. MorphOS od wersji 3.10 może dość wygodnie pokazywać, która konkretnie funkcja i ktora linijka dała ciała.

Aha, jazdy po wewnętrznej pamięci procesu są także na wszystkich pozostałych systemach. Ich plusem jest tylko to, że nie pociągają za sobą crashu systemu. W MorphOSie jest licznik prób odwołan do obcej pamięci, można go ustawić na 1 i pod pierwszym odwołaniu proces zostaje automatycznie zawieszony i już nie bruździ więc ryzykujemy nadpisaniem max 4 bajtów pamięci. Stabilność MorphOSa jest duuuużo większa niż AmigaOS3.9



Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 15:24:14 przez michal_zukowski
[#21] Re: Amigowy protoplasta Blendera odnaleziony

@michal_zukowski, post #20

Stabilność MorphOSa jest duuuużo większa niż AmigaOS3.9


Dzięki za wyjaśnienie. Apropos stosunku wielkości programu do ilości błędów przypomniała mi się taka ciekawostka ze Stack Exchange:

This observation is very old, and comes from a very venerable source, namely Fred Brooks in his book "The Mythical Man Month". He was a top manager at IBM, and managed many programming projects including the milions-of-lines operating system OS/360. In fact he reported that the number of bugs in a program is not proportional to the length of code, but quadratic! According to his research, the number of bugs was proportional to the length of the program to the power 1.5. In other words, a program that is ten times longer has 30 times more bugs. And he reported that this held over all programming languages, and levels of programming languages.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem