Komentowana treść: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki
[#1] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki
No i GIT!
[#2] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki
Git, FlowStudio, Objective-C to są ogromne "kopy" w programistyczny światek MorphOSa. Gdy zaraz po aktualizacji systemu i SDK tak tylko ogólnie pooglądałem sobie FlowStudio to aż spadłem z krzesła nie mogąc uwierzyć w to co widzę. Jeżeli pominie się niedopracowany jeszcze debugger to śmiało można powiedzieć, że ostatnie SDK jest największym krokiem w developerskim świecie którejkolwiek Amigi czy pseudo-Amigi. Teraz to już nic tylko pisać, bo naprawdę jest w czym. szeroki uśmiech Normalnie palce same rwą się do pisania, a głowa do wymyślania. Środowisko działa i wygląda rewelacyjnie, GUI to oczywiście jedynie słuszne MUI. Oprócz Gita jest kilka narzędzi wśród których jest jedno, którego zupełnie się nie spodziwałem. Wreszcie jest coś do porównywania różnic w plikach (coś jak znany z innych platform KDiff). Ja już straciłem nadzieję, że kiedykolwiek na którymkolwiek systemie amigowym zobaczę tego typu narzędzie. A we FlowStudio jest i działa fajnie. To spełnienie takiego mojego małego cichego dev-marzenia. szeroki uśmiech Te wszystkie edytorki CubicIDE, CED, GoldED, StormC stały się przy FlowStudio zabawnymi prostymi notatnikami.

Dzięki MarX za wprowadzenie do Gita. Napisane konkretnie, bez zbędnego rozpisywania się, zrozumiale i zachęcająco. Może przyczyni się to do porzucenia przez amigowe (a zwłaszcza morphosowe) środowisko tego starusieńkiego CVSa, który aż prosi się o emeryturę.

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2018 18:57:30 przez MDW
[#3] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@MDW, post #2

czy mozna pisac apki/gry w pythonie na mosa? jak to wyglada?
[#4] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@aszu, post #3

Nie mam pojęcia. Pythona używałem tylko do pisania wtyczek do Blendera. Nic samodzielnie działającego w Pythonie nie pisałem. Odkąd uwolniłem się od tych różnych przeklętych Basiców to nie chcę znać niczego innego poza C i C++. Dotyczy to tylko świata (pseudo)amigowego. Inne platformy to inna opowieść.
[#5] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@aszu, post #3

Ja pozwalam.


...
Tu masz wszystko do pisanie apek z przykładową appką też.
http://yellowblue.free.fr/yiki/doku.php/en:dev:gb3:start
[#6] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@MDW, post #2

@ MDW
Teraz to już nic tylko pisać, bo naprawdę jest w czym.


No, ja cały czas męczę Hollywood, choć Flow go nie wspiera niestety.
[#7] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@aszu, post #3

Że tak pozwolę sobie na małą parafrazę pewnego dowcipu.
"Czy to prawda, że python jest językiem obiektowy? Oczywiście jest obiektem żartów"


A tak serio to szkoda czasu na takie wynalazki jak python, bez znaczenia na jakim OSie.

Artek dość szybki ale rozumiem, że to dopiero początek pocżątku? Bo o tym jak gita używać to się nikt z tego nie dowiedział.
[#8] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@RadziN, post #7

Manuali do gita masz pierdyliard w sieci. Po co pisać kolejny?
[#9] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@RadziN, post #7

A tak serio to szkoda czasu na takie wynalazki jak python, bez znaczenia na jakim OSie.


E tam. Trzeba miec otwarta glowe i dobierac narzedzia stosownie do potrzeb. I tyle w temacie :) Ale pamietam ze juz chyba na #ppa o tym gadalismy kiedys.
[#10] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@RadziN, post #7

Python to taki odpowiednik dawnych Basiców (jeśli chodzi o łatwość wejścia do programowania), więc ja bym go nie przekreślał.
[#11] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@hrw, post #8

@hrw
Jak już wychodzimy z takich założeń to cały ów artykuł nie ma sensu. Naprawdę uważasz, że kilka linijek z commit, pushem i pullem rozsadziło by całość? Jak ktoś koduje zawodowo/hobbystycznie to zna, więc dla niego wartość użyteczna w/w jest nijaka. Natomiast dla osób co zaczynają sobie coś tam dłubać i to są ich pierwsze kroki jak sugeruje tytuł pozbawienie go wartości i sedna działania aplikacji to chyba zaszła tu jakaś pomyłka. A po przeczytaniu nasuwa się pytanie - ale co to robi i do czego to jest? Już nie wspomnę, że filozofia Gita jest absolutnie inna niż svn czy innych cvs. Co do dublowania treści, to może ogólnie zamiast pisać artykuły powklejać linki i już. Tu masz to, tam masz tam to... no ale chyba nie o to chodzi w artykule dla stawiających pierwsze kroki...

@mschulz
Khem zgadza się... ale wiesz może uratowałem straceńca i będzie pisał w jakimś normalnym języku programowania, a nie w pythonie

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2018 20:10:07 przez RadziN

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2018 20:20:05 przez RadziN
[#12] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@RadziN, post #11

Natomiast dla osób co zaczynają sobie coś tam dłubać i to są ich pierwsze kroki jak sugeruje tytuł pozbawienie go wartości i sedna działania aplikacji to chyba zaszła tu jakaś pomyłka

Tak jak wspomniał hrw, tutoriali do GITa jest na sieci w brud i jeszcze trochę. Stratą czasu byłoby odkrywać koło na nowo. Chodziło bardziej o przedstawienie rzeczy których na sieci nie znajdziesz (czyli konfiguracji środowiska na MOSie). Temu służył ten artek, przygotować środowisko, poczynić pierwsze kroki. Zapraszam Ciebie do napisania kolejnej części tego artykułu, np. "GIT pod MorphOSa - nasz pierwszy projekt". Podnosisz rękawicę ?
[#13] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@RadziN, post #11

Już nie wspomnę, że filozofia Gita jest absolutnie inna niż svn czy innych cvs.


git init
git add
git commit
git diff
git log

s/git/svn s/git/cvs i masz to samo. Do podstawowych zastosowań wystarczy wiedza z dowolnego scm.

git checkout/reset/branch to następna lekcja. git pull/push/remote kolejna.
[#14] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@MDW, post #2

GUI to oczywiście jedynie słuszne MUI


Pytania:

- czy jest GIT dla OS4?

- dlaczego MUI jest jedynie słuszne?

- jakie są inne GUI i dlaczego są mniej słuszne?
[#15] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@jubi, post #14

Nie wiesz jakie są GUI na Amidze? Ah ci neoamigowcy. To się doucz :P

1) Możesz rzeźbić ręcznie, intuition+graphics library
2) Możesz skorzystać z gadtools.library (i ręcznie rzeźbić relayout po wybraniu innej czcionki)
3) Możesz wykorzystać triton.library/wizard.library/bgui.library - wszystkie brzydkie, nierozwijane, ograniczone
4) Możesz skorzystać z ClassActa/Reaction, który jest rozwinięcie obiektowej ideii Boopsi z Amigaosu, minus jest taki, że dla ClassActa/Reaction masz dużo mniej klas (szczególnie dla 68k, dodatkowo jest brzydsze niż MUI (ale dużo ladniejsze niż pozostałe)
5) Możesz skorzystać z MUI, które w wersji 5 jest najlepszym GUI na amigę, jest też w sumie QT i wxwidgets, ale oba nie są zgodne z Amiga Style Guide a MUI jest.

Tu sobie możesz poczytać jak powinno być tworzone GUI na amidze. To przepisany tekst z książki Amiga User Interface Style Guide będącej częscią RKRM
http://wiki.amigaos.net/wiki/User_Interface_Style_Guide

Taki mały przykład możliwości MUI: jak wiadomo Amigi mają przycisk Help na klawiaturze (C=128 i Suny też) i przeważnie nie służy do tego do czego został stworzony, ale wystarczy podczas tworzenia aplikacji dodać linijke
MUIA_Application_HelpFile, "progdir:myapp.guide",

i po naciśnieciu przycisku Help uruchomi się manual. Nie potrzeba niczego dopisywać wiecej do aplikacji. Tylko tą linijkę. Można to nawet rozszerzyć wstawiając przy definicjach odpowiednich gadzetów linijki w stylu:
MUIA_HelpNode, "play-section",

wtedy kiedy przycisk myszy znajdzie się nad danym gadzetem i zostanie przyciśnięty przycisk Help to od razu zostanie uruchomiony manual z odpowiednim rozdziałem dotyczącym danego przycisku. Te zalecenia są opisane w Amiga Style Guide i mui to w najlepszy możliwy sposób implementuje, podobnie jak np. Arexx i tysiące innych rzeczy.

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2018 10:36:23 przez michal_zukowski
[#16] Re: Git dla MorphOS-a - pierwsze kroki

@jubi, post #14

dlaczego MUI jest jedynie słuszne?

Dlatego jest słuszne, że zawsze najbardziej je lubiłem. szeroki uśmiech

Dawno temu marzyłem o Amidze w której aplikacje i system operacyjny będą miały jeden spójny GUI (dopuszczam dobrze umotywowane wyjątki jak w np. Blender3D) i najlepiej gdyby to był MUI, bo go najbardziej lubię. Oczywiście zdawałem sobie sprawę, że to jest marzenie nierealizowalne. Jednak to co jest nierealizowane na AmigaOS 3.x okazało się możliwe do zrealizowana na nowych systemach, jak np. MorphOS. MOS Team zrealizował to marzenia (oraz kilka innych) i dlatego kilkanaście lat temu bez większych oporów usiadłem na niebieskim koniu (eeee... to znaczy motylu) i do dzisiaj bardzo fajnie mi się na nim jedzie (eeee... to znaczy leci). Lista ami-marzeń jakie MOS Team zrealizował jest dłuższa i MUI wcale nie jest na pierwszym miejscu. Zrobili kawał świetnej roboty i nadal robią kawał świetnej roboty.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem