Nie wiesz jakie są GUI na Amidze? Ah ci neoamigowcy. To się doucz :P
1) Możesz rzeźbić ręcznie, intuition+graphics library
2) Możesz skorzystać z gadtools.library (i ręcznie rzeźbić relayout po wybraniu innej czcionki)
3) Możesz wykorzystać triton.library/wizard.library/bgui.library - wszystkie brzydkie, nierozwijane, ograniczone
4) Możesz skorzystać z ClassActa/Reaction, który jest rozwinięcie obiektowej ideii Boopsi z Amigaosu, minus jest taki, że dla ClassActa/Reaction masz dużo mniej klas (szczególnie dla 68k, dodatkowo jest brzydsze niż MUI (ale dużo ladniejsze niż pozostałe)
5) Możesz skorzystać z MUI, które w wersji 5 jest najlepszym GUI na amigę, jest też w sumie QT i wxwidgets, ale oba nie są zgodne z Amiga Style Guide a MUI jest.
Tu sobie możesz poczytać jak powinno być tworzone GUI na amidze. To przepisany tekst z książki Amiga User Interface Style Guide będącej częscią RKRM
http://wiki.amigaos.net/wiki/User_Interface_Style_Guide
Taki mały przykład możliwości MUI: jak wiadomo Amigi mają przycisk Help na klawiaturze (C=128 i Suny też) i przeważnie nie służy do tego do czego został stworzony, ale wystarczy podczas tworzenia aplikacji dodać linijke
MUIA_Application_HelpFile, "progdir:myapp.guide",
i po naciśnieciu przycisku Help uruchomi się manual. Nie potrzeba niczego dopisywać wiecej do aplikacji. Tylko tą linijkę. Można to nawet rozszerzyć wstawiając przy definicjach odpowiednich gadzetów linijki w stylu:
MUIA_HelpNode, "play-section",
wtedy kiedy przycisk myszy znajdzie się nad danym gadzetem i zostanie przyciśnięty przycisk Help to od razu zostanie uruchomiony manual z odpowiednim rozdziałem dotyczącym danego przycisku. Te zalecenia są opisane w Amiga Style Guide i mui to w najlepszy możliwy sposób implementuje, podobnie jak np. Arexx i tysiące innych rzeczy.
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2018 10:36:23 przez michal_zukowski