Komentarze do artykułu: Nasza pierwsza gra - kurs programowania AmigaOS i C - część 3

[#1] Re: Nasza pierwsza gra - kurs programowania AmigaOS i C - część 3
Ponieważ nic tu jeszcze nie ma, to chciałbym podziękować za ten kurs. Jestem programistą zawodowo, ale dotychczas nie próbowałem retro-programmingu. Każdą nową technologię najłatwiej mi się poznaje właśnie z takich samouczków, a ten przedstawia podstawy jasno i daje punkty zaczepienia. Szczegóły funkcji i struktur można już doczytać z dokumentacji i eksperymentować samemu.

Dzięki temu samouczkowi udało mi się zaimplementować grę w węża (GitHub). Wiadomo, nic szczególnego, ale jest audio, jest grafika, jest joystick i to działa. szeroki uśmiech

Niemniej, nie udało mi się doszukać jednej rzeczy. Przyzwyczajony do mocy dzisiejszych komputerów moim domyślnym podejściem do rysowania nowej klatki jest wyczyszczenie całego ekranu i narysowanie wszystkiego od nowa. Tutaj też to zadziałało, ale tylko w WinUAE ustawionym pod maksymalną prędkość. Po uruchomieniu gry na A1200 lub na WinUAE ustawionym na cycle-exact, caly ekran gry zaczął błyskać. Ostatecznie zaleczyłem ten problem przez selektywne czyszczenie kafelka z którego zszedł wąż poprzez prostackie zamalowanie je czarnym kwadratem (tło też jest czarne, więc jakoś to ujdzie). Nie podoba mi się to rozwiązanie. Amigowe gry są w jakiś sposób w stanie przerysować duże części ekranu bez błyskania.

Nie próbowałem jeszcze double-bufferingu z podmianą struktury BitMap w RastPorcie ekranu. Widziałem takie podejście w przykładzie Commodore'a do animacji. Może rozwiązałoby to problem? A może na tej platformie "tak się tego nie robi", tj. nie czyścimy całego ekranu, bo jest to zbyt wolne? A może zamiast przechodzić przez Intuition powinienem bezpośrednio komunikować się ze sprzętem?

Chętnie bym też postudiował kod innych gier napisanych w C, ale dotychczas natrafiłem głównie na paczki źródeł Assemblera, albo na gry oparte na bibliotece SDL.