• Ankieta

Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

  • szybszym 68000 (>25MHz lub 020+) FAST, HDD
    166 głosów 166
  • 1 MB RAM, jak za dawnych czasów
    34 głosów 34

Ankieta skończyła się 31.12.2018

[#1] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:
020, AGA, 2mb chip i CDROM (CD32)
[#2] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@Koyot1222, post #1

060, RTG i DVD (NG)
[#3] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:
Cokolwiek z wydajnością 5 mipsów w górę. Najlepiej AGA, ostatecznie OCS, ale koniecznie chipset na płycie, bo używanie screen offsetu i screen display'u przy 50Hz jest genialne (nie lubię NTSC - 60Hz )
[#4] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@Umpal, post #3

Jak już ktoś wcześniej napisał, nikt z ppa nie korzysta z dobrodziejstw 020 vs 000, więc dopalony 68000 ma sens. Kości AGA to problematyczny wybór, gdyż o ile taką A600 można dopalić Furią + HDD, o tyle kości AGA tam nie wrzucimy. Tak samo do pięćsetki nie dodamy ECS. Zostaje więc chyba AGA jako opcja a nie wymóg.
[#5] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@AmmigaCDTV, post #4

Z punktu dewelopera jak najbardziej OCS. Z punktu estetycznego AGA.
[#6] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@AmmigaCDTV, post #4

Tak samo do pięćsetki nie dodamy ECS.


No jak to nie? Wystarczy zmienić Denise (Można też dołożyć co najmniej 0,5 MB Chip).

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2018 10:41:32 przez SuperBuster
[#7] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:
Niezależnie od tego jaka Amiga to obowiązkowo musi mieć więcej RAMu. Amiga bez przynajmniej 2MB FAST jest wykastrowaną ze względów budżetowych konstrukcją, która gwałci wszystkie założenia projektantów i wielokrotnie ją zubaża. Uważam, że najniższą sprzedawaną przez Commodore konfiguracją Amigi 1200 powinna być: 2MB CHIP, 2MB FAST, 40MB HDD. Amiga bez dysku twardego i choćby odrobiną FASTu nigdy nie powinna się pojawić na rynku. A zwłaszcza w 1992 roku. Przez brak dysku twardego nie była przez przeciętnego użytkownika traktowana poważnie. Sam ze 20 lat temu od pewnego informatyka słyszałem zdziwienie "To Amiga ma system operacyjny???". Ta przeklęta dyskietkowa wersja zepsuła Amidze reputację i nie pozwoliła pokazać światu to co w niej było najlepsze. Niestety niewielu było świadomych użytkowników, którzy sobie dokupili FAST+HDD i producenci robili soft na "Amigę dyskietkową". Najbardziej mnie irytowało gdy sprzedając Amigę ktoś kupić 386 z dyskiem twardym i uznawał tę parodię z DOSem na wielce profesjonalny sprzęt, bo nie musi przekładać dyskietek i ma monitor EGA/VGA.
[#8] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@MDW, post #7

Zgadzam się ok, racja
[#9] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@MDW, post #7

Też się zgadzam. Nawet powiem więcej dla mnie A500 powinna mieć na starcie 2mb chip - i to powinna być wersja budźetowa.
[#10] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@asman, post #9

Nie no, bez przesady, w 87 roku 2 mb chip to bylby kosmos cenowy. Z drugiej strony Commodore wypuszczając CDTV w 90/91 wrzucają agnusa 1 mb chip zwalił sprawę. Podobnie jak z A600, gdzie zmieniając procek na kwadratowy mogli podbić taktowanie do 14Mhz.
[#11] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@michal_zukowski, post #10

Z drugiej strony Commodore wypuszczając CDTV w 90/91 wrzucają agnusa 1 mb chip zwalił sprawę

Można było zainstalować taki przełącznik kickstartów 1.3/3.1 i Amigi 500/CDTV co dawało opcję pełnego 1MB lub 500kB CHIP/500kB FAST. Miałem taki.

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2018 18:52:04 przez Hexmage960
[#12] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@Hexmage960, post #11

Chodziło mi o to, że nie dali Agnusa 2MB, po 90tym roku to troche kiszka.
[#13] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@MDW, post #7

2MB CHIP, 2MB FAST, 40MB HDD

Dodałbym do tego gęstą flopkę - to chyba najmniejszy koszt z w/w wymienionych.
[#14] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:
Dzisiejsi twórcy gier, póki co, mają problem z tym 1MB RAM - przypominam, że od 20 lat nie powstała żadna gra, która poziomem wykonania dorównałaby np. takiej Shadow of the Beast z 1989 roku

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2018 19:21:04 przez _arti
[#15] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@MDW, post #7

Uważam, że najniższą sprzedawaną przez Commodore konfiguracją Amigi 1200 powinna być: 2MB CHIP, 2MB FAST, 40MB HDD. Amiga bez dysku twardego i choćby odrobiną FASTu nigdy nie powinna się pojawić na rynku. A zwłaszcza w 1992 roku


Byłoby pysznie, gdyby w 1992 roku było realne.
W firmach by się zapewne przyjęło gdyby do firm taki sprzęt był kierowany
ale brakowało tych wszystkich nudnych standardowych programów fakturowo, bazowo księgowych i sieci (żeby nie było, wiem o tych nielicznych rozwiązaniach np.TTS)

Miałem wtedy podobny zestaw domowo/biurowy, może ze dwa lata
i to był faktycznie piękny czas (łezka w oku)
ZTCP cena raczej nie odbiegała od średniego zestawu PC (a użytecznością biła go na łeb)
ale żeby nadal był domowo/biurowym musiałem po 95 roku zamienić na blaszaka.
.
[#16] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #14

przypominam, że od 20 lat nie powstała żadna gra, która poziomem wykonania dorównałaby np. takiej Shadow of the Beast z 1989 roku


Dlatego ,że chyba nikt nie pisał gry w stylu Shadow of the Beast szeroki uśmiech
[#17] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@djpiotrs, post #16

Nie chodzi mi o styl. Dałem po prostu przykład gry, która wygląda pięknie i śmiga na 1MB.
Z innych, to np. All Terrain Racing (wyścigi), ProjectX (ShootemUp) czy nawet Desert Strike.
[#18] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #17

Bo gry które wymieniłeś powstały w profesjonalnych studiach. Topowych w tamtych czasach. Tworzyli je doświadczeni ludzie pracujący na pełny etat...
Ciężko, żeby utalentowani pasjonaci, tworząc "po godzinach" mogli im obecnie dorównać.
...choć Ty to dobrze wiesz, a pewnie z nudów trollujesz
[#19] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@movin, post #18

Gry WTEDY były pisane w większości przez takich samych pasjonatów, którzy z prawie gotowym produktem zgłaszali się do wydawcy, który to rzucał forsą na dokończenie projektu. Taki np. legendarny Pinball Dreams powastał gdy jego autorzy nie byli nawet pełnoletni. Studia również tworzyli pasjonaci - Sensible Software, Sierra, Core Design. Dużych firm robiących wielki hajs i zatrudniający dziesiątki ludzi było zaledwie kilka (jak Ocean, EA). Dodatkowo - masa hitów powstała przy udziale jednej-dwóch osób. Dało się. Naprawdę
[#20] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #19

Tak właśnie było ok, racja. Niektóre studia stały się legendami nie ze względu na ogromne doświadczenie, tylko z gier, które stały się hitami. Były tez historie, gdzie gra była kojarzona ze studiem, które oprócz wydania (a właściwie kradzieży) nie miało z grą nic wspólnego. Takim przykładem jest genialna Traps'n'Treasures. Grę napisał jeden człowiek (Austriak), który został później oszukany przez wydawców - ci sprzedali grę za jego plecami.
Ale to, co wyróżniało tych wszystkich twórców, to przede wszystkim czas, jaki na to poświęcali, bo niejeden hit był pierwszą produkcją studia, ale za to bardzo dopracowany.
[#21] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@Umpal, post #20

Ok. Poddaję się.
W takim razie mamy zagwozdkę o wadze niewiele mniejszej niż fakt, że niemal 50 lat temu ludzie mogli wylądować na Księżycu i wrócić, a obecnie to ponoć niemożliwe.
nie...
[#22] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@movin, post #21

Raczej nieopłacalne. W sumie to samo dzieje się w środowisku Amigi: (prawie) wszyscy uważają, że na Amigę się nie opłaca
[#23] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@Umpal, post #22

A opłaca się? I tak i nie.

Tak - bo na hardware można zarobić (może nie kokosy, ale można)
Nie - bo z softu nie wyżyje nikt.
[#24] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@recedent, post #23

Kwestia tego softu. Jakby się pojawiło coś bardzo używalnego, rozwiązującego realny problem amigowców a nie "a napiszę kolejny edytor tekstu i może się sprzeda", to czemu nie.
[#25] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #24

I co X-copy go nie złamie? Bez solidnych zabezpieczeń, można pewnie zderzyć się ze ścianą jak w latach 90.
[#26] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #24

Myślisz, że Amigowcy-klasykowcy (najliczniejsza grupa, więc najlepszy "target") mają jakieś realne problemy za rozwiązanie których zapłacą? Nawet jeśli - to ilu będzie chętnych? Jeśli gry (a na nie rynek jest największy) sprzedają się w 500 egzemplarzy (i to te najlepsze)... Jakaś kasa pewnie jest do zrobienia na nowych wersjach systemu operacyjnego (co było do udowodnienia w ostatnich tygodniach), ale - ponieważ tam są pieniądze - jest też realne ryzyko oklepania ryja przez krwiożerczych prawników.
[#27] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@KM, post #25

Nie wie, czy jestem naiwny, czy to po prostu brak wiedzy i szukania po ciemnych zakamarkach Internetu, ale wydaje mi się, że ostatnie komercyjne gry i teraz Workbench 3.1.4 nie są spiracone i nikt ich do sieci nie wrzucił(?)
[#28] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #17

Jak dobrze pamiętam to Shadow of the beast śmiga na 0.5MB CHIP.
[#29] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@_arti, post #14

Shadow of the Beast mu już prawie trzydzieści lat. Jak ten czas leci.
To niestety smutna prawda że
od 20 lat nie powstała żadna gra, która poziomem wykonania dorównałaby np. takiej Shadow of the Beast z 1989 roku
[#30] Re: Chciałbym, żeby gry powstawały na Amigę z:

@swinkamor12, post #29

AGowych troche powstało a z ECSOowych to chyba WastedDreams jest dobrze wykonany.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem