Komentowana treść: OpenDune 0.9.001
[#1] Re: OpenDune 0.9.001
Ooo- super!
Mam nadzieję, że grywalne na real hardware OK
[#2] Re: OpenDune 0.9.001
It was created by reverse engineering the original Dune II game executable, making it functionally completely identical to the original game.


Eee... krótko mówiąc - będzie można teraz grać w oryginalną Dune 2 na klasyku? Świetna wiadomość. Amiga od dawna czekała na tę grę. Dobra robota. OK
[#3] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #2

[#4] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #2

w pecetycznej wersji grafika byla lepsza
[#5] Re: OpenDune 0.9.001

@michal_zukowski, post #4

Znam ludzi stojących za OpenDune. Swego czasu korespondowałem z nimi.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 00:08:49 przez Hexmage960
[#6] Re: OpenDune 0.9.001

@michal_zukowski, post #4

ta bardziej kolorowa ale za to muzyka do DE wiec ogolnie golnie Amigowa byla ciut lepsza.
[#7] Re: OpenDune 0.9.001

@selur, post #6

Zgadza się muzycznie Amigowa jest znaczenie lepsza, ale OpenDune daje też coś czego nie było w oryginale na PC ani na Amigę- możliwość zaznaczania kilku jednostek na raz (dobrze pamiętam?)
[#8] Re: OpenDune 0.9.001

@BULI, post #7

dokładnie OK
[#9] Re: OpenDune 0.9.001

@BULI, post #7

Hmm, gra pod MS-DOS ma więcej dźwięków (każdy ród ma swojego lektora), i kilka muzyczek odgrywanych podczas gry. No i jest w 256 barwach.

Amigowa Dune 2 jest po prostu udana. Ale mogła być wydana nieokrojona wersja, bo spokojnie A1200 by ją uciągnęła z lektorami i muzyką i 256 kolorami.

I nawet Colonization okazał się w 32 kolorach. Taka dziwna praktyka panowała.

Sam nie jestem zagorzałym fanem takich "karkołomnych" konwersji/portów bo wymagania są dużo większe niż oryginalna Dune 2 na PC, ale lepsze to niż nic. Ciekawym czy NovaCoder wyda wersję AGA.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 07:02:55 przez Hexmage960
[#10] Re: OpenDune 0.9.001

@Hexmage960, post #9

Ciekawym czy NovaCoder wyda wersję AGA.


Ale system RTG działa pod AGA, chyba że chodzi o CGX/Picasso96 ok, racja
[#11] Re: OpenDune 0.9.001

@BULI, post #10

Sterowniki CGX jak i Picasso96 są dostępne dla AGA.

CGX
Picasso96
[#12] Re: OpenDune 0.9.001

@Solo Kazuki, post #11

@BULI

Ale co znaczy właściwie "RTG Amiga". Czy aby nie z kartą graficzną RTG?

@Solo Kazuki

Nie wiedziałem, że istnieje P96 dla AGA. Widzę to świeżutki pakiet ze stycznia 2019.
(Pewnie pochodzi z AmigaOS3.1.4).

--
Wiem, że jest taki RTGMaster.library, który załatwia od razu grafikę na AGA i RTG (są odpowiednie dodatkowe biblioteki), ale tutaj raczej nie jest wykorzystywany.
[#13] Re: OpenDune 0.9.001
Beword zrobił szybki port dla MorphOSa.
[#14] Re: OpenDune 0.9.001

@BULI, post #7

OpenDune daje też coś czego nie było w oryginale na PC ani na Amigę- możliwość zaznaczania kilku jednostek na raz (dobrze pamiętam?)


Aby na pewno? Bo nie widziałem tego ficzera na żadnym filmie prezentującym grę.



A tak między nami - grafika wygląda mi bardziej na 32 kolory. Chyba, że ktoś wgrał pliki .PAK z amigowej wersji.

@waldiamiga: Ale po co ten port, skoro jest Dune: Legacy? Chociaż - od przybytku głowa nie boli.
[#15] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #14

Zgadzam się, wg opisów jakie można znaleźć w sieci multi-zaznaczanie dotyczy bardziej rozbudowanej wersji "silnika" czyli Dune Dynasty. Opartej co prawda na OpenDune, która to jednak goła rozszerzonych funkcjonalności nie posiada.
[#16] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #14

O kurczę, nie wiedziałem, że muzyka w Dune 2000 (którą kocham) to nowa wersja z Dune 2 PC
[#17] Re: OpenDune 0.9.001

@Hexmage960, post #9

Amigowa Dune 2 jest po prostu udana. Ale mogła być wydana nieokrojona wersja, bo spokojnie A1200 by ją uciągnęła z lektorami i muzyką i 256 kolorami.


Napiszę tak, gdyby wyszła na Amigę 1200 Dune II w wersji takiej samej jak na MS-DOS, to zapewne recenzenci napisali by o zmarnowanym potencjale kości AGA. Wersja z peceta jest ładniejsza, ale tylko momentami i nie jakoś miażdżąco ładniejsza. Przykładem może być zrzut z intra poniżej. jeden zrzut jest z wersji dla Amigi drugi z terj "256 kolorowej", tylko trudno zgadnąć który jest który:



Żeby nie było że zaklinam rzeczywistość, to przedstawiam kolejny zrzut z samej gry, gdzie już widać przewagi wersji PC. Amigowa wersja jest w środku, a po prawej w ramach ciekawostki dodałem wersję z Acorna. Sam w oparciu o własne testy jak i śledztwo internetowe, napisałem kiedyś recenzując emulator Acorna na łamach Amigazynu, że nie licząc gry Pacmania (której konwersja dla Archimedesa powstała kilka lat później niż wersja amigowa), żadna inna gra dla tej maszyny nie wygląda lepiej niż w wersji dla "Przyjaciółki". Wszystkie tytuły w najlepszym wypadku wyglądają tak samo, lub też amigowa wersja jest lepsza. Niemniej zrzut ekranowy poniżej świadczy o tym że nie tylko Pacmania była rodzynkiem, w przypadku którego Amiga musiała uznać wyższość popularnego na wyspach konkurenta, który zapoczątkował erę procesorów ARM. To zaś chyba oznacza że twórcy Dune II dla Amigi, mogli uzyskać trochę więcej nawet w ramach ograniczeń ECS.

[#18] Re: OpenDune 0.9.001

@MUFA-amigaone-pl, post #17

Szybkie liczenie kolorów pod Personal Paintem wykazało, że Szaddam IV po lewej ma 253 kolory, a ten po prawej - 79.
[#19] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #18

Bo wszystko zalezy tu nie od kolorow a od piksli.
Grafika do Dune jest tak narysowana, ze wystarcza te kilkadziesiat kolorow, dlatego redukcja nie jest tak zauwazalna jak w innych grach.
[#20] Re: OpenDune 0.9.001

@selur, post #19

Zgoda. Nie jest to aż tak zauważalne (poniżej czołg soniczny). Jednak parę dodatkowych smaczków udało się dodać do wersji 256-kolorowej. Tutaj m.in. więcej odcieni niebieskiego (niebo) i więcej odcieni zieleni (trawa).

Także redukcja była przeprowadzona porządnie.




Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 06:42:13 przez Hexmage960
[#21] Re: OpenDune 0.9.001

@selur, post #19

Głowę bym dał że wersja na PC VGA była zrobiona w hiresie, a teraz nie widzę nic takiego w necie, no chyba że to co wtedy widziałem to była jakaś nieco późniejsza wersja na CD. A może po prostu jakość obrazu na VGA zrobiła na mnie takie wrażenie. Może PC-owa wersja miała w opcjach wybór rozdziałki, a obrazki w necie pokazują wersję na słabszej konfiguracji? Hmm, nie wiem.

Pamiętam że to była pierwsza gra w której zobaczyłem na własne oczy że wersja PC jest znacznie lepsza. Tam gdzie na Amie jest mini obrazek, to na PC była kilku(nasto)-klatkowa animka, a tam gdzie na Amie jest animka to na PC jest płynny i dłuższy film. No i wszystko się ruszało żwawiej, a nie tak leniwie jak na Amie. Pojedyncze screeny tej różnicy nie pokażą.

Na mobygames widzę że wersja 2000 to zupełnie inna gra, a nie to co mam tu na myśli. Zresztą czym tu się jarać? - Port po 27 latach niczego nie zmienia, bo każdy chętny od lat może zagrać w dowolną wersję. Emulatorów przecież nie brakuje.
[#22] Re: OpenDune 0.9.001

@ZbyniuR, post #21

Jakby to szło jeszcze na 030 to było by OK. A tak wymagania kilka razy w górę poszły.
Mogli już zrobić port C&C, lub coś innego.

Na tej konfiguracji co jest wymagana to juz znacznie lepszy graficznie Napalm działa.


Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 14:49:07 przez tom256
[#23] Re: OpenDune 0.9.001

@MUFA-amigaone-pl, post #17

Na PC było lepiej rozbudowane intro Dune 2
oraz istniały małe intra pomiędzy kampaniami.

PC


Amiga




Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 17:02:53 przez Dorian3d
[#24] Re: OpenDune 0.9.001

@tom256, post #22

I miód malina.... Ma być na 040/060 lub Vampire.
Minimisci niech dalej brodzą w retro...
PCtowcy dawno zrozumieli że postęp jest konieczny, a wy dalej swoje... Szkoda że na A500 z 0,5 MB nie działa.....
Oby wszystkie dalsze porty ciekawych gier wymagały od 040 z 16 MB RAM minimum... OK
[#25] Re: OpenDune 0.9.001

@tom256, post #22

Na A 500 z 05 mb ;)OK
[#26] Re: OpenDune 0.9.001

@ZbyniuR, post #21

Grafa w wersji na PC jest w rozdzielczości 320x200.

Tutaj znajdziecie program do przeglądania zawartości plików PAK z Dune 2 (XCC Mixer) i wiele więcej.

https://xhp.xwis.net/

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2019 19:09:53 przez Hexmage960
[#27] Re: OpenDune 0.9.001

@ZbyniuR, post #21

Może miałeś na myśli Dune: Legacy?

[#28] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #27

Nie.
Mówię o pierwszej połowie lat 90ych, a nie o czymś co w 2016 ukazało się dopiero we wersji 0.96
Teraz myślę że to wrażenie hiresu wzięło się z małej plamki VG-oskiego monitora, który widziałem wtedy pierwszy raz w życiu.
Ale bardziej istotne jest wrażenie że na PC znacznie więcej elementów było animowane, tam gdzie na Amie były nieruchome.
I obie wersje miały tą sama nazwę, bo inaczej zwróciłbym na to uwagę.



Ostatnia aktualizacja: 20.04.2019 12:13:24 przez ZbyniuR
[#29] Re: OpenDune 0.9.001

@recedent, post #27

No i bardziej sensowne byłoby Dune Legacy na 68k. 060 i Vampiry, a pewnie nawet 040 pociągnie bez problemu.
[#30] Re: OpenDune 0.9.001

@tom256, post #22

A sprawdzałeś ten port w ogóle u siebie? U mnie na 060/66 to bardzo słabo działa, gra się ślimaczy a i dźwięki straaaaszieeeeee przeeeeeeciąąąąąągaaaaa. Oryginał Amigowy chodzi o wiele lepiej, szybciej. Jeśli to nie jest wina konfiguracji mojego systemu to kiepsko to wygląda. Liczyłem na to, że będę mógł pograć sobie w DuneII na mojej Ami bez konieczności przełączania monitorów, ale z tym portem się nie da. Raczej trzeba to traktować w formie ciekawostki, przynajmniej jeśli chodzi o przawdziwą Amigę, na WinUAE może to jakoś działa.

Swoją drogą to ja bym wolał port OpenXcom
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem