Komentowana treść: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
[#1] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
Niestety 2/3 użytkowników AmigaOS4 nie skorzysta z tych gier bo wymagają RadeonówHD. Szkoda.
[#2] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #1

@Michal
Not only RadeonHD necessary, but also fast enough CPU. So those amigaones which can't handle RadeonHD, didn't fit anyway as they 1ghz and less.

@mailman
There is a little bug in links: "supertuxkart" one point on "supertuxkart_minigl.lha" which is an old one, just was reuploaded with a different name to avoid the mess with a new archive of a new version which named as "supertuxkart.lha"
[#3] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
Jak wyglądają gry można zobaczyć na YouTube pod tym linkiem.
[#4] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #1

Niestety 2/3 użytkowników AmigaOS4 nie skorzysta z tych gier bo wymagają RadeonówHD. Szkoda.


Większość tych najbardziej aktywnych skorzysta. Jak ktoś uważa się za amigowca i hobbystę, to chyba raz na 15 lat sprzęt może zmienić. Nikt nikomu nie gwarantował że komp z 2004r będzie wspierany do końca świata i o jeden dzień dłużej. To nie jest nigdzie praktykowane i nie byłoby normalne, a podobno Amiga ma dążyć do normalności. Kiszenie się na nastoletnim sprzęcie nie sprzyja ani rozwojowi oprogramowania, ani rozwojowi firm produkujących hardware. Jesteś aktywnym amigowcem, to dopisz się na listę Tabora i kup nowy sprzęt zamiast marudzić.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2019 10:25:22 przez MUFA-amigaone-pl
[#5] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #4

Mam taką zasadę, że kupuję coś od Hyperionu (i/lub środowiska OS4) tylko po pierwszych krytycznych recenzjach. Kupno Tabora z pierwszej serii nadal jest jak bieganie po polu minowym. Ogłosili sprzedaż sprzętu, a na razie nie ma żadnego opisu od prasy/betatestera jak to działa (tzn. rzeczy które mogą działać średnio czyli emulacja FPU).

Wracając do newsa to H-Craft Championship wygląda całkiem zachęcająco.
[#6] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@Leon, post #3

Fajnie się prezentują te gierki i ładnie chodzą.
[#7] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@AS, post #6

Jedi Academy wygląda na granicę płynności, cg_drawfps 1 by pewnie rozjaśniło sprawę. Trochę słabo, to gra z 2003r na silniku idTech3. Ciekawe jak by było z płynnością w Bespin.
SuperTuxKart też nie wygląda szczególnie imponująco.
Tych zombiaków indie już nawet nie komentuję. Paradoksalnie najlepiej się prezentują wyścigi, tylko mało urozmaicone trasy i modele. Nuda po 2 minutach. A wszystko na dość potężnym jak na amigowe standardy sprzęcie.
[#8] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #4

Zawsze jestem Za nowym sprzętem.
A chyba sam rozumiesz że z tym wsparciem to jedna wielka lipa.
Powiedz szczerze, czy wszystkie składowe części X1000 są już oprogramowane?
Czy działa LAN, dźwięk, Xena i inne z poziomu AOS 4.x?
Bo to loteria, zamówię A1222 Plus, może się złapie bo w UK szybko paczka dojdzie,
I będę czekał 8 lat na to aż ktoś napisze lub nie bibliotekę a1222fpu. libs,
Może się skuszę ale to FPU mnie skutecznie zniechęca.
[#9] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@WojtekX, post #8

Zawsze jestem Za nowym sprzętem.
A chyba sam rozumiesz że z tym wsparciem to jedna wielka lipa.
Powiedz szczerze, czy wszystkie składowe części X1000 są już oprogramowane?
Czy działa LAN, dźwięk, Xena i inne z poziomu AOS 4.x?


Tak, to wszystko oczywiście działa, więc nie wiem o jakiej lipie piszesz.
[#10] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
Zerknąłem na filmy. Tragedia. Do takiej grafiki wystarczą karty wcześniejszych generacji.
Gry na PS3 z 2006 roku lepiej wyglądają. Jedi to prawie klatkuje a wygląda słabo.
[#11] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@abcdef, post #7

Trochę słabo, to gra z 2003r na silniku idTech3.


Na zmodyfikowanym silniku idTech3. Dodaj do tego jeszcze inny kompilator i niedostatecznie zoptymalizowane sterowniki po stronie AmigaOS + ograniczenia o których teraz przypomnieć sobie nie mogę. Niestety tak to wygląda, prawie każda przeportowana gra będzie tak działać.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2019 18:55:17 przez forge
[#12] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@forge, post #11

To jest gra pod stare MiniGL, czyl technologię z jeszcze starszym rodowodem niż silnik idTech3.

Przy takich grach jak Neverball czy SuperTux Kart różnice w prędkości między kompilacjami dla MiniGL a OGles 2 są bardzo wyraźne. Kiedyś zacząłem pisać artka na ten temat, z konkretnymi wynikami, jak znajdę czas by to dokończyć, rozjaśnie sprawę na blogu.
[#13] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@forge, post #11

Kolego, to jest OpenJK, masz CAŁE źródła gry. Myślisz, że ówczesny kompilator dla x86 był zdecydowanie lepszy niż obecny dla PPC? Jaja sobie robisz? Winny jest zarówno driver GPU jak i obudowana na nim implementacja OpenGL (MiniGL to tylko minimalna implementacja "growej" funkcjonalności OpenGL przez sterowniki 3dfx, PowerVR i Rendition - a dokładniej tyle z OpenGL by się Quake uruchomił, ale dokładnej listy wywołań ogl do quake nie podano, tymczasem w przypadku openjk są otwarte inne możliwości). I to się nie zmieni diametralnie. Dziś osiągniesz wydajność Radeona 7500 z 2001r, jutro 9500 z 2003r, pojutrze X1650 z 2007. Na karcie z 2013, która jako tako dawała radę Wiedźminowi 3. I to na sprzęcie za gruby hajs. Jakoś mnie to nie przekonuje.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2019 19:36:19 przez abcdef
[#14] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@AS, post #6

Tak lata 1995 -99 i Voodoo OK
[#15] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #4

Jak ktoś uważa się za ..


tego typu sformulowania, demagogiczne zalkinanie bezinteresownej lojalnosci dla idei. wytrwania, choc i zwlaszcza ze rzeczywistosc maluje juz wtedy zwykle inny obrazek, to sa najmniej sympatyczne cechy roznego rodzaju ruchow, nie tylko stricte spolecznych, w ktorych ja osobiscie mam nadzieje nigdy nie osiagnac czlonkowstwa.

@kas1e

a nice piece of surely exhausting work. definitely looks like a highlight for the platform;) especially under the circumstances.


Ostatnia aktualizacja: 27.12.2019 22:54:29 przez wawrzon
[#16] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
I nic o silniku Irrlicht, tak jak wczesniej nic o XSane pod AmiCygnixem?
[#17] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4
Jak by co H-Craft już zrecenzowany.
[#18] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #17

Gra wygląda dobrze, ale z drugiej strony nie dużo lepiej niż Wipeout 2097
[#19] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #17

Recenzja fajna !
Kiedyś kupię maszynę do AmigaOS 4.OK ( Nie dlatego że są takie gry. )
Gry to takie Voodoo 1





Ostatnia aktualizacja: 28.12.2019 16:29:34 przez Dorian3d
[#20] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@abcdef, post #13

Kolego, to jest OpenJK, masz CAŁE źródła gry.


OpenJK to nie jest ten sam 1:1 kod który udostępnił Raven. Więc to nie ma porównania z tym z 2003r. Podobnie jak w przypadku np. Dooma, modyfikacje mogły spowodować zwiększone wymagania.

Myślisz, że ówczesny kompilator dla x86 był zdecydowanie lepszy niż obecny dla PPC?


Nie.
Chodzi mi o jakość dostępnych kompilatorów dla OS4. Jednak dopiero teraz spojrzałem że w SDK jest nowy GCC więc cofam to co napisałem. Nawet jeśli są jakieś różnice, to minimalne.
[#21] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@forge, post #20

modyfikacje mogły spowodować zwiększone wymagania.

Akurat wszelkie przeróbki są po to by ODBLOKOWAĆ stary potok, który był zbyt zależny od CPU, a za mało od GPU.
[#22] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@Dorian3d, post #19

Gry to takie Voodoo 1

Voodoo 1 i 2 chyba nie pozwalały na takie rozdzielczości. Te gry są raczej na miarę Voodoo 3, która swoje śmieszne ograniczenia miała ale była już jednak pełnoprawną kartą graficzną i można było coś na niej podziałać.
[#23] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MDW, post #22

VooDoo3 to po prostu banshee z dodanym drugim TMU (którego banshee miało mniej względem VooDoo2). Innymi słowy VooDoo3 to VooDoo2 ze zintegrowaną grafiką 2D z Banshee i wyższym zegarem. VooDoo 2 z kolei to było VooDoo 1 z drugim TMU ;) I kosmetycznymi zmianami

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2019 21:46:38 przez abcdef
[#24] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MDW, post #22

Voodoo 1 i 2 chyba nie pozwalały na takie rozdzielczości. Te gry są raczej na miarę Voodoo 3, która swoje śmieszne ograniczenia miała ale była już jednak pełnoprawną kartą graficzną i można było coś na niej podziałać.


A jakie Voodo wspierało Directx 9.0c, miało shadery, posiadało kilkaset MB pamięci graficznej i akcelerowaną grafikę w 32-bit?
[#25] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #24

No to Radeon9200. Pasuje jak ulał.
[#26] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #24

Czy wspiera, czy nie co to mam za znaczenie wgląda słabo jak na voodoo 1.
Kiedyś mieć Amigę to było coś i powód do dumy.
Dziś te nowe Amigi to retro sprzęt.
Co jest smutne.
[#27] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@Dorian3d, post #26

Kiedyś mieć Amigę to było coś i powód do dumy.
Dziś nawet najbardziej wypaśna Amiga z tamtych czasów to mega retro sprzęt.
Czy to jest smutne?
[#28] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@recedent, post #27

Ale przecież ta Amiga co "kiedyś" jest tą samą Amigą co dziś do tego kosztuje 10xtyle. To czym tu się smucić

Biorąc pod uwagę że w czasach złotej ery 68k nie podbiłeś Świata na Amidzie i dzisiaj nie podbijesz go na PPC. Tak że równowaga w "eko-systemie" zostaje zachowana.


Jedyne co to EGO które co po niektórych przerasta i postawienie się ponad przysłowiową pięćsetką z paczką dyskietek od której to wszystko się zaczęło Jest Smutneok, racjaok, racja
[#29] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #24

A jakie Voodo wspierało Directx 9.0c, miało shadery, posiadało kilkaset MB pamięci graficznej i akcelerowaną grafikę w 32-bit?

Shadery? Żadne. To zupełnie nie ta epoka. Ale np. Neverbal czy Neverputt można uruchomić w zupełnie sensownej rozdzielczości, całkiem płynne na Voodoo3. Pozostałe z wymienionych gier już nieco gorzej. Chociaż fakt zdecydowanego zmniejszenia tekstur (Voodoo3 to max. 256x256) i 16-bitowego koloru (24/32-bit to dopiero Voodoo4) raczej nie wpłynąłby jakoś znacząco na grywalność. Zwłaszcza w amigowym świecie, który uznawał 10FPS w 3D za grę bardzo płynną. :)

Tak generalnie to ja się bardzo cieszę, że amigowy świat już tak namacalnie przekracza bardzo ważną granicę (shadery). AmigaOS4 z MiniGL (odziedziczonym po AmigaOS3) przez lata był trochę zacofany w stosunku do np. TinyGL z MorphOSa. A teraz (a nawet już jakiś czas temu) wysunął się na prowadzenie i otwiera to przed amigowym 3D wieeeelkie możliwości.
[#30] Re: Aktualizacja gier 3D dla AmigaOS 4

@Dorian3d, post #26

To było dawno, za czasów prawdziwego klasyka czyli Amigi 500. Do 1992 włącznie.
To tak jak z Atlantydą, prehistoria, nikt już tego nie pamięta.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2019 13:49:51 przez swinkamor12
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem