Komentowana treść: WHDLoad 18.6
[#1] Re: WHDLoad 18.6
super moje
[#2] Re: WHDLoad 18.6
Takie tylko pytanie, czy były jakieś próby np. zrobienia pakietu obsługującego karty graficzne? Np. Żeby gra uruchamiała się w okienku? Rozumiem że trzeba by wsadzić w to emulację układów specjalizowanych. Ale pomyślnie: mając taki pakiet, można by odpalać gry z A1200, na A500 z Vampierzem. Czy to w ogóle jest możliwe.
[#3] Re: WHDLoad 18.6

@don_rafito, post #2

A komu to potrzebne? ;) Pamiętam, że takie okienko dało się uzyskać w inny sposób, bez emulacji - oprogramowaniem do kart telewizyjnych, bodajże VHI Studio (np. przy konfiguracji Amigi z Mediatorem i kartą tv na PCI). Tylko jakość obrazu była słaba przez złącze antenowe.
1
[#4] Re: WHDLoad 18.6

@grxmrx, post #3

Już abstrahując od tego okienka (może być i pełny ekran) ale po co?

można by odpalać gry z A1200, na A500 z Vampierzem.

Choć teoretycznie (tak mi się wydaje, nie sprawdzałem.bo nie mam Vampire, ale kiedyś udało mi się uruchomić w ten sposób Slam Tilta, tylko że na A1200 z dopałką, dawno to było i nie pamiętam szczegółów) da się to zrobić, uruchamiając uae 68k na takiej dopalonej A500/600. Pytanie, jaka będzie wydajność i czy w ogóle ktoś tego próbował. Na pewno gry będą musiały być uruchamiane w trybie bezpośrednim z plików adf, a nie z poziomu postawionego systemu na tym uae (żeby korzystać z pakietu whdload).
[#5] Re: WHDLoad 18.6

@don_rafito, post #2

Wiele gier ubija system i definiuje sobie swoje własne przerwania, korzysta bezpośrednio z sprzętu a nie z systemu, ideą systemu jest korzystanie z funkcji systemowych, a nie ze sprzętu, te dwie rzeczy ze sobą kolidują, tylko emulacja wchodzi w grę i wątpię, aby Vampir na tym etapie mógł perfekcyjnie pociągnąć UAE (procesor też musi być emulowany).

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2020 22:42:13 przez WyciorX
[#6] Re: WHDLoad 18.6

@WyciorX, post #5

No to Ci powiem że w świecie PC, twoja technika działa dobrze i nikt jej nie neguje.
Taki Quake 1 do 4 zabija Windows i tworzy sobie wałasny subsystem na którym się uruchamia. Dla własnej wygody.
Nie jest to żadna wada danej gry/karty/cz innego powodu. To zaleta sprzętu i zdolności programistów, którzy korzystali z tych luk nie raz i będą korzystać. Nikt im nie każe piasać pod system.
Mogą napisać: Wymagania sprzętowe: Karta Vampire2/Warp2, System 3.1 i tyle i chwała im za to. Wszyscy inni niech idą się odsiusiać...
[#7] Re: WHDLoad 18.6

@WojtekX, post #6

Jeżeli zabijesz system i będziesz robić wszystko na własnym ekranie, to spoko, ale kiedy wyświetlasz coś w okienku, to musisz korzystać z systemu, albo tworzyć coś na zasadzie maszyny wirtualnej lub framebuffera, do którego gra ładuje wynikowy obraz. Na Amidze przeszłoby to tylko w przyadku gier, które umieją korzystać z RTG, ponieważ obraz AGI lub ECS nie jest rysowany w wielu przypadkach w 100% bezpośrednio z bufora (choć może), a powstaje w czasie rzeczywisty dzięki mechanizmom w chipsecie, np. kolorowanie copperem i intensywne przełączanie sprite'ów lub podmiana palety co linię.

Nie trudno chyba sobie wyobrazić co się stanie kiedy system i gra będą sobie nawzajem nadpisywały copperlisty i inne rejestry (po to się korzysta z systemu, albo go ubija, by do tego nie dopuścić).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem