@Hexmage960,
post #22
No tak. Tak to się właśnie robi. I mam wielki szacunek dla programów, które biorą to pod uwagę.

Pisząc np. program graficzny programista ma dylemat, czy w trybie gdzie pixele nie są prostokątne, koło powinno wyglądać jak koło czy jak elipsa? Zdaje się, że amigowe pixelartowe programy graficzne do grafiki max. 8 bit w takich trybach rysują koło, które wygląda jak koło. No i też byłbym raczej za taką wersją.
W przypadku amigowego 640x256 jeszcze jest fajnie, bo to jest rozciągnięte dokładnie 2x w pionie i przyjemnie się to liczy. Ale w świecie urządzeń elektronicznych bywały ekrany gdzie to rozciągnięcie było strasznie niewygodne. Np. była taka Nokia 3510i. Jej ekranik (chyba 96x65) był tylko trochę rozciągnięty w pionie. No i weź tu coś zrób z tym, narysuj koło czy kwadrat, oblicz odpowiedni wektor prędkości widzianego z góry samochodzika w grze, narysuj obracany sprajt poprawnie. Do szału mnie to doprowadzało. Tym bardziej, że standard MIDP 1.0 (Java Micro Edition) wyraźnie definiował, że ekran powinien mieć kwadartowe pixele i jakiekolwiek odstępstwa od normy nie są przez niego obsługiwane. Ech, ciężkie to byly czasy... Wolę jednak świat amigowy.