Komentowana treść: Galactica 2.0
[#1] Re: Galactica 2.0
Galactica to gra która napisałem już jakiś czas temu bardziej dla siebie, ale ostatnio dodałem kilka nowych ficzerów (jak np poziom infrastruktury obronnej planety, który dodaje bonus dla stacjonującej na niej flocie), usunąłem kilka błędów i trochę przebudowałem sposób samej rozgrywki. I ostatecznie uznałem, że program dojrzał na tyle ze zasłużył na oficjalny release :)
[#2] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #1

No pięknie. W końcu jakaś strategia. szeroki uśmiech
[#3] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #1

A chociaż gra też jest w języku polskim? I będzie działała pod Morphosem?

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 09:21:40 przez gilban
[#4] Re: Galactica 2.0

@gilban, post #3

Gra jest tylko po angielsku, i uprzedzając pytania, nie planuję robić lokalizacji.
A co do MorphOSa (i OS4), nie wiem - ale powinna działać.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 09:27:21 przez vojo
[#5] Re: Galactica 2.0
A już myślałem, że gry dla dorosłych graczy na ami nie zobaczę ! Jestem fanem strategii ale na ami to gatunek rzadki. Choć nie wymaga kosmicznych configów a grać można tygodniami, to i tak ludzie porywaja sie na platformówki jakby dzieci szturmowały retro platformy. Fakt. Moj 6letni syn ma ami w pokoju ale nawet on po ograniu Superfroga i ChickenCoopa odpalil ostatnio Tank furry i Lotusa. Ja chetnie przyjrze sie tej apce. Widze, ze skoro Wb to i rozdzielczosc wieksza niz 320x240. Strategia w lo-res to juz zemsta programisty. Jakis support multi?
[#6] Re: Galactica 2.0

@arturB, post #5

W 640x256 się nie odpali, no za mało tych pikseli żeby plansze i jakieś gui pomieścić, zresztą nawet nie probowalem, musi być przynajmniej te 640x512.
Multiplayer nie ma (i pewnie nie będzie, nie planuję jakiegoś rozwoju tej gry).


Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 10:03:50 przez vojo
[#7] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #6

Gra odpali się w PAL:Hires
Wystarczy wyłączyć domyślne 256 i wpisać 512 w screenmode
"Brakujące" 256 linii dostępne będzie po przeciągnięciu myszki na dół.
Mało wygodne, ale mozna zaznajomić się z grą na ekranie PAL NOLACED
[#8] Re: Galactica 2.0

@gilban, post #3

A chociaż gra też jest w języku polskim?

Uruchamia się po angielsku, nie widzę pliku locale.

I będzie działała pod Morphosem?

Działa.
[#9] Re: Galactica 2.0

@Norbert, post #7

W między czasie szybki fix do wersji 2.0.1:
https://www.bitplan.pl/galactica/Galactica.lha

Głupi bład, było:

msg:= Gt_GetIMsg (win.userport)
...
ReplyMsg (msg)

A powinno być:
msg:= Gt_GetIMsg (win.userport)
...
Gt_ReplyIMsg (msg)


Nie wiem jak puściłem takiego babola, o dziwo na testowej Amidze działało (ale pamięć wyciekała), na innych niestety potrafiło się zwiesić, od razu albo po godzinie...
[#10] Re: Galactica 2.0

@waldiamiga, post #8


I będzie działała pod Morphosem?

Działa.


A rzuciłbyś screenem? z wersji OS4 jeśli ktoś uruchomi to też poproszę :)
[#11] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #6

Hej, a czy mógłbyś jednak wesprzeć rozdzielczość Medres?

Nawet jakby ta plansza z galaktyką była scrollowana za pomocą suwaka (w podobny sposób jak proponuje Norbert).

Ja używam 640x256 na swojej Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 15:00:02 przez Hexmage960
[#12] Re: Galactica 2.0

@Hexmage960, post #11

Nie, nie będzie takiej zmiany. Szczerze mówiąc nigdy nie używałem 640x256, nawet wieki temu na A600 z 2MB RAM zawsze miałem HiresLaced w 8 kolorach (słynne "Paleta MagicWB jest tak dobrana że niweluje efekt migotania" :D ). A od czasu jak mam Indivision w A600 i A1200 z HighGFX, to 640x256 powoduje u mnie wręcz klaustrofobię.

Na czas gry zawsze można włączyć Laced, lub skorzystać z opcji która opisał Norbert.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 15:07:21 przez vojo
[#13] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #12

Też nienawidzę 640x256. Niekwadratowe pixele to kara dla wszystkich: grafików, programistów, użytkowników... Powinni tego zabronić. szeroki uśmiech Na szczęście takiego trybu nie widziałem od grubo ponad 20 lat.
[#14] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #12

No dobrze, trudno. Nie chodziło mi o zmianę tylko o wspieranie tej rozdzielczości. Medres jest standardowy, nawet GUI jest dostosowane do 640x256.

Na pewno przecież Twoja gra jest font-sensitive.

Na czas gry zawsze można włączyć Laced, lub skorzystać z opcji która opisał Norbert.

Chodziło mi o to, żeby zrobić suwaczek do tego, bo przesuwanie myszy w pionie do dolnej lub górnej krawędzi ekranu to mało wygodny sposób.

Ponieważ chciałbym zagrać w Twoją grę, to w takim razie chyba będę musiał skorzystać z DblPAL 640x512.

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 15:35:59 przez Hexmage960
[#15] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #10

Mówisz - masz.

MorphOS



AmigaOS4.x

[#16] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #10

Jest jakaś nagroda za wygraną?

[#17] Re: Galactica 2.0

@waldiamiga, post #15


Mówisz - masz.

Dzięki, AmigaE jest ponadczasowy ;)
Nie podoba mi się tylko LISTVIEW z komunikatami w MorphOS, wygląda jakby miał flagę DISABLED, aż sprawdziłem w kodzie, ma ustawioną tylko READONLY.
OS4 wygląda w tym kontekście lepiej.
[#18] Re: Galactica 2.0

@recedent, post #16


Jest jakaś nagroda za wygraną?

Za wygraną w dopiero 92 rundzie? :P
Żartuję, w zależności od losowania na początku to może być świetny wynik, brawo OK Fajnie widzieć ten ekran u kogoś innego :)
[#19] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #17

to gadtools?
[#20] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #17

...do skasowania.


Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 18:21:59 przez waldiamiga
[#21] Re: Galactica 2.0

@michal_zukowski, post #19

Tak, Gadtools.
[#22] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #21

Wiem, że nie jesteś zainteresowany 640x256, ale powiem Ci, że kiedyś opracowałem taki patent w mojej grze dla Workbencha z wektorową grafiką - okno z planszą można było rozszerzać 2x w pionie i 2x w poziomie i dzięki temu można było dostosować okno gry do rozdzielczości ekranu.
[#23] Re: Galactica 2.0

@Hexmage960, post #22

No tak. Tak to się właśnie robi. I mam wielki szacunek dla programów, które biorą to pod uwagę. OK Pisząc np. program graficzny programista ma dylemat, czy w trybie gdzie pixele nie są prostokątne, koło powinno wyglądać jak koło czy jak elipsa? Zdaje się, że amigowe pixelartowe programy graficzne do grafiki max. 8 bit w takich trybach rysują koło, które wygląda jak koło. No i też byłbym raczej za taką wersją.

W przypadku amigowego 640x256 jeszcze jest fajnie, bo to jest rozciągnięte dokładnie 2x w pionie i przyjemnie się to liczy. Ale w świecie urządzeń elektronicznych bywały ekrany gdzie to rozciągnięcie było strasznie niewygodne. Np. była taka Nokia 3510i. Jej ekranik (chyba 96x65) był tylko trochę rozciągnięty w pionie. No i weź tu coś zrób z tym, narysuj koło czy kwadrat, oblicz odpowiedni wektor prędkości widzianego z góry samochodzika w grze, narysuj obracany sprajt poprawnie. Do szału mnie to doprowadzało. Tym bardziej, że standard MIDP 1.0 (Java Micro Edition) wyraźnie definiował, że ekran powinien mieć kwadartowe pixele i jakiekolwiek odstępstwa od normy nie są przez niego obsługiwane. Ech, ciężkie to byly czasy... Wolę jednak świat amigowy. szeroki uśmiech
[#24] Re: Galactica 2.0

@MDW, post #23

Zdaje się, że amigowe pixelartowe programy graficzne do grafiki max. 8 bit w takich trybach rysują koło, które wygląda jak koło. No i też byłbym raczej za taką wersją.

Tak, Deluxe Paint ma opcję "BeSquare", która powoduje że koło rysowane jest poprawnie.

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2021 09:41:32 przez Hexmage960
[#25] Re: Galactica 2.0
Skończyłem i ja:).


Ostatnia aktualizacja: 17.03.2021 18:21:20 przez fazior
[#26] Re: Galactica 2.0

@fazior, post #25

OK
[#27] Re: Galactica 2.0
Też zagrałem:
[#28] Re: Galactica 2.0

@Lucus, post #27

41 tura, bardzo dobry wynik OK
Chyba za nisko poprzeczkę zawiesiłem w grze ;)
[#29] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #28

Może się po prostu łatwe wylosowało, bo pierwsza próba i od razu szybko poszło :)
[#30] Re: Galactica 2.0

@vojo, post #9

Można pobrać jeszcze wersję 2.0? Nowsza zawiesza się na starcie na OS 4.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem