Komentowana treść: Turbo Sprint - nowe wyścigi
[#1] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

Pojazdy licho zrobione względem wersji automatowej.
1
[#2] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi
Lotus lepszy.
[#3] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@Hubez, post #2

Jak można porównywać top-down racera z Lotusem?

Masakra, gdy się czyta takie komentarze.

To podpada pod próby wywołania flame'a, za co należy się z reguły ban...

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2021 09:38:51 przez mailman
6
[#4] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi
Istnieje już instalka WHDLoad, więc tytuł nie jest chyba wystarczająco dopracowany.
[#5] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#6] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@PopoCop, post #4

yyy... ale czemu?

whd jest tylko po to by uruchamiać z twardego, bo nie każdy chce bootować z goteka/flopa. Co więcej, mcgeezer specjalnie to skoordynował z premierą gry żeby ci co chcą odpalać grę z poziomu systemu mieli taką opcję.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2021 11:29:20 przez teh_KaiN
[#7] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@teh_KaiN, post #6

Gdyby tylko była możliwość pisania gier pod Amigę, żeby korzystały z HDD bez WHDload, ale by było...
2
[#8] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@michal_zukowski, post #7

Jako osoba która pisze gry w ten sposób, śmiem twierdzić że to nie jest zagadnienie trywialne.

Zostawisz OS włączony, to musisz tak manewrować z kodem żeby Ci system nie przeszkadzał, np. w copperlistach, w szczególności wszelakich trickach ze scrollowaniem i przepinaniem bitmap w locie na różnych wysokościach ekranu. Pomijam zmienny narzut z działania systemu w tle żrący 30-80% cpu. Na tym ugrzązłem na parę miesięcy parę lat temu, ostatecznie nie udało mi się wygrać więc od dawna usypiam system w czorty.

Zostaje włączanie systemu na czas doczytywania danych. I tu się robią kolejne schody - konfiguracja systemu jest nieprzewidywalna i jest prawie niemożliwym napisanie kodu usypiającego/budzącego tak, by bezbłędnie obsługiwał wszystkie możliwe pchełki, rozszerzenia i inne rzeczy działające w tle, a jednocześnie np. wciąż wyświetlał obraz gry (loading screeny czy coś). Mój kod do tego celu przeważnie działa, choć taki classicwb w określonych okolicznościach potrafi moje gry spektakularnie wysadzić.

Whdload jest jakimś rozwiązaniem bo załatwia całe użeranie się z systemem na potrzeby alokacji i dostępu do zasobów. Dla mnie nie jest to dobre rozwiązanie bo uniemożliwia to użytkownikowi wjazd w pliki gry (dokładanie map itd.), ale jest to jakiś złoty środek dla produkcji nierozszerzalnych, które wydajesz raz i zapominasz o nich.

No chyba że masz jakieś informacje których ja nie mam jak lepiej pisać gry na Amidze, to bardzo chętnie bym poprosił. Mcgeezerowi też przekażę bo jestem z nim w kontakcie.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2021 11:42:02 przez teh_KaiN
2
[#9] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@PopoCop, post #4

Hmm... A od kiedy głownym przeznaczeniem WHDLoad jest dopracowywanie gier? Niektóre instalki powstają "po prostu" (oferując np. klawisz wyjścia lub trainer). Ponadto sam McGeezer jest autorem slave.
1
[#10] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@mailman, post #3

Przepraszam, nie miałem złych zamiarów, w sumie to faktycznie głupi komentarz.

Spokojnej nocy
[#11] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@mailman, post #3

Zajechało elektrodą. I to i to wyścigi. Co do gry skidmarks lepszy
[#12] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@mailman, post #9

A od kiedy głownym przeznaczeniem WHDLoad jest dopracowywanie gier? Niektóre instalki powstają "po prostu" (oferując np. klawisz wyjścia lub trainer).


Nawet tak drobne detale jak klawisz wyjścia czy trainer są dodatkiem do gry, którego ta nie ma w "standardzie". WHDLoad dopracowuje zatem (w mniejszym lub większym stopniu) gry.

Ponadto sam McGeezer jest autorem slave.

Autorem slave jest StingRay.
[#13] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@PopoCop, post #12

I worked in collaboration with StingRay to produce the WHDload slave in preparation for release of the game.

The game will run from hard drive without a WHDload, I included the LHA archive of the files that can be extracted, however some people will have hardware that expects the system to be up and running all of the time and the game and and hardware will cause a conflict.
8
[#14] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@mcgeezer, post #13

The game will run from hard drive without a WHDload, I included the LHA archive of the files that can be extracted, however some people will have hardware that expects the system to be up and running all of the time and the game and and hardware will cause a conflict.

OK
[#15] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi
Odpaliłem na A1200 z fastem i działa bez zastrzeżeń z FFD i HDD, rzeczywiście ścigamy się w Hi-Res Laced OK
Co do samej gry to przy szeroko pojętej konkurencji ("autka z góry") typu Super Cars I i II, seria Skidmarks, Turbo Trax, Indy Heat, ATR, Max Rally, RodaKill, czy nawet Virtual Karting2 (widok z góry) i inne, ciężko będzie przykuć gracza do tego tytułu o ile nie jest to po prostu fan oryginalnej wersji arcadowej ok, racja
1
[#16] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@teh_KaiN, post #8

... Pomijam zmienny narzut z działania systemu w tle żrący 30-80% cpu. Na tym ugrzązłem na parę miesięcy parę lat temu, ostatecznie nie udało mi się wygrać więc od dawna usypiam system w czorty.

Powaznie? wystarczy ustawic priorytet tasku na 127 i juz masz problem z glowy, zadnego multitaskingu a twoj task bedzie jedynym wykonywanym - system bedzie tylko obslugiwal przerwania. Mozesz nawet stworzyc wlasna, wymyslna copperliste, korzystajac z funkcji systemowych :)
5
[#17] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi
"cyfrowej w cenie 11 funtów oraz pudełkowej w cenie 43 funtów." 10 zł bym nie dał za to barachło
[#18] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@pawelp35, post #17

Drugi post na PPA i już trolling?
Zapraszamy za 2 tygodnie.
[#19] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@recedent, post #18

A co to, nie mozna miec wlasnego zdania na ppa? Badziew trzeba nazwac badziewiem. 4 sprity na nieruchomym tle i zachwycac sie tym, do tego a1200 jest potrzebna? Zenada za 43 funty
[#20] Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi

@pawelp35, post #19

Please get it right, it’s £43 of crap including tracked shipping to anywhere.

I’m intrigued to know what i should have coded it for other than an A1200.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem