[#8]
Re: Turbo Sprint - nowe wyścigi
@michal_zukowski,
post #7
Jako osoba która pisze gry w ten sposób, śmiem twierdzić że to nie jest zagadnienie trywialne.
Zostawisz OS włączony, to musisz tak manewrować z kodem żeby Ci system nie przeszkadzał, np. w copperlistach, w szczególności wszelakich trickach ze scrollowaniem i przepinaniem bitmap w locie na różnych wysokościach ekranu. Pomijam zmienny narzut z działania systemu w tle żrący 30-80% cpu. Na tym ugrzązłem na parę miesięcy parę lat temu, ostatecznie nie udało mi się wygrać więc od dawna usypiam system w czorty.
Zostaje włączanie systemu na czas doczytywania danych. I tu się robią kolejne schody - konfiguracja systemu jest nieprzewidywalna i jest prawie niemożliwym napisanie kodu usypiającego/budzącego tak, by bezbłędnie obsługiwał wszystkie możliwe pchełki, rozszerzenia i inne rzeczy działające w tle, a jednocześnie np. wciąż wyświetlał obraz gry (loading screeny czy coś). Mój kod do tego celu przeważnie działa, choć taki classicwb w określonych okolicznościach potrafi moje gry spektakularnie wysadzić.
Whdload jest jakimś rozwiązaniem bo załatwia całe użeranie się z systemem na potrzeby alokacji i dostępu do zasobów. Dla mnie nie jest to dobre rozwiązanie bo uniemożliwia to użytkownikowi wjazd w pliki gry (dokładanie map itd.), ale jest to jakiś złoty środek dla produkcji nierozszerzalnych, które wydajesz raz i zapominasz o nich.
No chyba że masz jakieś informacje których ja nie mam jak lepiej pisać gry na Amidze, to bardzo chętnie bym poprosił. Mcgeezerowi też przekażę bo jestem z nim w kontakcie.
Ostatnia aktualizacja: 09.05.2021 11:42:02 przez teh_KaiN