Komentowana treść: Wild Guns - recenzja
[#1] Re: Wild Guns - recenzja
Wspaniały gra.
Natsume ją niedawno (wraz z genialnym Ninja Warriors)
delikatnie odświeżyło. Warto się tym zainteresować.

I kupić

Gra jest ciągle komercyjnie sprzedawana, także dystrybuowana w swej SNESowej wersji.

Warto o tym pamiętać, zanim uruchomi się kradzionego ROMa gry.
1
[#2] Re: Wild Guns - recenzja

@michalmarek77, post #1

zapodasz linka gdzie kupic snesowy cart?
[#3] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#4] Re: Wild Guns - recenzja

@juen, post #2

Nie ale mogę wrzucić gdzie i jak - w sumie za free - można grać w wersję SNESową do woli.
Słiczowy online i kolekcja gier ze Snesa.

Przypadek Wild Guns to szczególna sprawa - Natsume, czyli twórca gry, ciągle na niej zarabia więc zachęcanie do korzystania z Romów - w jej przypadku - jest po prostu słabe.

(Podobnie zresztą jak w przypadku innych - tu SNESowych - gier, ciągle dystrybuowanych)
1
[#5] Re: Wild Guns - recenzja

@selur, post #3

Kpiną to chyba najwyżej jest to, że się chyba obudziłeś z jakiegoś letargu.
Opisy gier na emulatorach są już dawno.
[#6] Re: Wild Guns - recenzja

@michalmarek77, post #4

interesuje mnie wyłącznie zakup gry na cartcie :)
1
[#7] Re: Wild Guns - recenzja

@Solo Kazuki, post #5

Luz, ale to jest SNES, nie opisałeś jak to działa i na jakim emulatorze. Jaki procek jest wymagany, czy na klasyku da się grać z dzwiękiem? Czy nie ma przekłamań na emulacji. Czy trzeba jakiegoś NG? Co amigowcom po takiej recenzji... Jeśli możesz to dopisz pare zdań na temat powyższych spraw i będzie git.

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2021 21:07:07 przez michal_zukowski
1
[#8] Re: Wild Guns - recenzja

@michal_zukowski, post #7

Na dole w podsumowaniu jest:
SNES9x lub WarpSNES
Ale faktycznie więcej informacji przydanych z punktu widzenia Amigowca nie ma.
[#9] Re: Wild Guns - recenzja

@michal_zukowski, post #7

Luz, ale to jest SNES, nie opisałeś jak to działa i na jakim emulatorze. Jaki procek jest wymagany, czy na klasyku da się grać z dzwiękiem? Czy nie ma przekłamań na emulacji. Czy trzeba jakiegoś NG? Co amigowcom po takiej recenzji... Jeśli możesz to dopisz pare zdań na temat powyższych spraw i będzie git.


W ogóle określenie "recenzja" w przypadku materiału, który nie wiem czy ma chociaż 1kb tekstu wydaje się nadużyciem. Pewnie lepiej pasowało by tu "skrócona prezentacja" bądź po prostu "Solo Kazuki w kilku zdaniach przybliżył Wam grę...." Co do dźwięku na klasyku, to chyba każdy kto kiedyś próbował emulować SNESa, wie że to raczej niemożliwe. No chyba że jakiś Wampir daje tu radę albo emulatory tej maszyny doczekały się w ostatnich latach sporych usprawnień i optymalizacji.
[#10] Re: Wild Guns - recenzja

@michal_zukowski, post #7

Ale to nie jest recenzja emulatora, zresztą każdy ma własne ustawienia i menu/GUI/itp.

Nie wiem, serio, czemu wcześniej nikt się nie czepiał, a nagle teraz się kilku malkontentów zaczęło. Wcześniej już opisałem kilka gier, zresztą w które grałem jeszcze na klasyku z PPC, a potem na Pegasos II z MorphOS. Opisów gier na emulatory jest już sporo i żaden nie porusza kwestii samego emulatora. A nawet więle na końcu po prostu wspomina np "gra jest na komputer/konsole A/B" i tyle.
[#11] Re: Wild Guns - recenzja

@MUFA-amigaone-pl, post #9

Ale to nie jest pisanie "na akord", tylko luźny opis gry, o której tyle co napisałem wystarczy. Bardziej rozbudowane i skomplikowane gry opisywałem znacznie szerzej, gdyż tego wymagały - proponuje zobaczyć inne moje opisy zamiast narzekać. Ta gra jest prosta w obsłudze i pisanie czegoś więcej było by "wodolejstwem" przy którym każdy by wysiadał po przeczytaniu kilku akapitów czy nawet linijek.
[#12] Re: Wild Guns - recenzja

@Solo Kazuki, post #10

Dzięki OK Przypomniałeś mi w co mogę popykać z piękniejszą połową szeroki uśmiech
[#13] Re: Wild Guns - recenzja
Fajna gierka, dzięki za wrzutkę.
[#14] Re: Wild Guns - recenzja
takie gry pokazują jak wiele Amigowcy tracą skupiając się wyłącznie na jednej platformie do grania, podczas gdy wciąż tyle jest do "ogrania" kapitalnych produkcji na SNESa czy MegaDrive, na którego w 2021 wychodzą takie perełki jak Paprium.

Swoją drogą jaki jest zalecany konfig klasyka, pozwalający zagrać w emulowanego SNESa bez większych ograniczeń? Dorian raportował, że na Warpie 1260 da się grać, ale bez dźwięku...
[#15] Re: Wild Guns - recenzja

@charliefrown, post #14

Tak, ale dlatego że emulatory pod 68k dźwięku nie obsługują. Zalecane jest jak najszybszy procesor 68060, na starszych (68040 w dół) nie warto za bardzo nawet próbować.

Da się za to z dźwiękiem pograć w gry SNES na Amidze z procesorem PPC i systemach amigowych NG.
[#16] Re: Wild Guns - recenzja

@charliefrown, post #14

takie gry pokazują jak wiele Amigowcy tracą skupiając się wyłącznie na jednej platformie do grania

Bo tak jest. Jeszcze na Amidze klasycznej poza grami na Amigę grałem na emulatorach innych platform (Mac, NES, SNES, MSX, Sega GameGear, Sega Master System, Sega MegaDrive/Genesis, PC-Engine, Commodore 64, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari XE/XL i chyba coś jeszcze) i uważam że trzymanie się na siłę "tylko amigowe gry" jest ograniczaniem się. Po to przecież na Amigę powstały emulatory, żeby z nich korzystać.

Edit: Teraz na emulatorach gram pod MorphOS, rzadko na PC. Na Amidze klasycznej obecnie emuluję już znacznie mniej. Ale są platformy z którymi nawet teraz na Amidze działam, bo na Warp 1260 korzysta się z nich naprawdę przyjemnie.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2021 12:21:59 przez Solo Kazuki
1
[#17] Re: Wild Guns - recenzja
Aż mi się Cabal przypomniał.
[#18] Re: Wild Guns - recenzja

@Solo Kazuki, post #11

Niemniej obrazki 256 x 218 to jest za mało. Nie wiem czy to ty wymiarowałeś czy redakcja PPA, ale ja naprawdę nic na tych obrazkach nie widzę. Musiałem odpalić YT żeby zobaczyć jak gra wygląda.
[#19] Re: Wild Guns - recenzja

@adam_mierzwa, post #18

Fakt, szkoda, że obrazki są małe.
[#20] Re: Wild Guns - recenzja

@michalmarek77, post #1

Gra jest ciągle komercyjnie sprzedawana, także dystrybuowana w swej SNESowej wersji.

Mijasz się z prawdą.
Gry Natsume.
[#21] Re: Wild Guns - recenzja

@adam_mierzwa, post #18

Dla SNES 256x224 to jak dla Amigi 320x256. To jest oryginalny rozmiar. Bez żadnego skalowania i filtrów. Zawsze takie obrazki zamieszczamy.
[#22] Re: Wild Guns - recenzja

@mailman, post #21

Przypominam sobie teraz, że kiedyś walczyłem o wprowadzenie mnożnika razy dwa i się nie dało.
[#23] Re: Wild Guns - recenzja

@mailman, post #21

Zawsze takie obrazki zamieszczamy


Na współczesnych monitorach już wyglądają jak znaczki pocztowe,
czekacie aż będą w wielkości paznokcia?

Ja wiem, zaraz przyjdzie Kraszan i napisze, że mogę sobie je powiększyć skryptem w Stylusie
.
[#24] Re: Wild Guns - recenzja

@Pinto, post #20

Ja nigdy nie mijam się z prawdą, jeśli chodzi o gry video.
Wild Guns nadal jest dystrybuowana przez Natsume i nadal na niej zarabia (video Switch online)
Pomimo tego, że jej nie sprzedaje.

Generalnie, trudno liczyć na to, że Amigowcy docenią czyjąś własność intelektualną, czyjś dorobek.
[#25] Re: Wild Guns - recenzja

@michalmarek77, post #24

Generalnie, trudno liczyć na to, że Amigowcy docenią czyjąś własność intelektualną, czyjś dorobek.

No widzisz, Amigowcy jednak doceniają.

Nie bez przyczyny przykładowo ja posiadam pudełkowe, oryginalne wersje takich hitów na Amigę, jak Worms DC, czy All New World of Lemmings. Oraz programów - Deluxe Paint V.

Doceniam pracę Amigowych firm, oraz osób, od najzwyklejszego Public Domain, po wielkie komercyjne hity.

Uważam ten dorobek za bogactwo Amigi.

@Adam Mierzwa

Co do powiększenia obrazków, to można też zrobić to np. Photogenicsem z poziomu Amigi (obrazek dostosowuje się do rozmiaru okna). Jeżeli przeglądasz z poziomu Amiga OS4 - coś się zatem znajdzie.

Lub np. Paintem z poziomu PC. Sam korzystam.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2021 20:06:14 przez Hexmage960
1
[#26] Re: Wild Guns - recenzja

@rePeter, post #23

Ja wiem, zaraz przyjdzie Kraszan i napisze, że mogę sobie je powiększyć skryptem w Stylusie




Wyłącznie modyfikacja CSS. Niestety jak widać layout artykułu nie do końca jest przygotowany na taką ewentualność. Zresztą sposób składania w HTML treści artykułu jest archaiczny i do zmiennej szerokości ekranu dopasowuje się słabo. Efekt uzyskuje się przez ustawienie właściwości width w pikselach na dokładnie 2 razy szerokość obrazka, oraz ustawienie image-rendering: crisp-edges;.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2021 21:02:13 przez Krashan
1
[#27] Re: Wild Guns - recenzja

@Krashan, post #26

Zresztą sposób składania w HTML treści artykułu jest archaiczny i do zmiennej szerokości ekranu dopasowuje się słabo.

Wydaje mi się, że te obrazki nie mogą być tak duże, bo przecież zauważ, że na jednym ekranie mieści się aż 6 obrazków - wokoło tekstu artykułu! Według mnie celowo jest taki layout.
[#28] Re: Wild Guns - recenzja

@juen, post #6

Sprawdz ten link, moze dziala, bo to sklep. 40 USD, moze nie jest Out of stock. Bo ta gra w wersja na SNES nie jest sprzedawana
w zadnym sklepie tej firmy, a niektore ceny na ebay sa dziwne, jakies 6000 USD nawet.

link

Hahaha, doczytalem ze to jest reprodukcja. a nie oryginal.

Ale chyba od tej firmy z 2000 roku, wiec moze legalna.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2021 21:01:55 przez Don_Adan

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2021 21:03:28 przez Don_Adan
2
[#29] Re: Wild Guns - recenzja

@Hexmage960, post #27

Obrazki są "uwiązane" do paragrafów, przy dużej szerokości ekranu, gdy wysokość paragrafu tekstu jest mniejsza niż wysokość obrazka, obrazki zaczynają się "wcinać" do środka i wychodzi kaszanka. Można sobie z tym poradzić używając obiektów typu flex i/lub grid. Albo prościej nie bawiąc się w oblewanie obrazów tekstem, tylko po prostu dawać każdy obrazek w wycentrowanym divie, przeplatając je odpowiednio paragrafami tekstu.
[#30] Re: Wild Guns - recenzja

@michalmarek77, post #24

Generalnie, trudno liczyć na to, że Amigowcy docenią czyjąś własność intelektualną, czyjś dorobek.

Za takie generalizowanie należy się zbanowac

Generalizować idiotycznie to każdy potrafi, ale widzę że dodatkowo obrażasz wszystkich amigowców? Warto?
11
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem