Komentowana treść: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021
[#1] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021
Zrobione w Hollywood, w sumie da się oglądnąć.
[#2] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021
Szczerze mówiąc, to ogarnia człowieka zażenowanie.
[#3] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021
To właściwie jest tylko zaproszenie na jakaś imprezę. Ale fajnie, że ktoś to zrobił akurat pod MOSem. :)

Ale przy okazji naszła mnie refleksja. Muszę powiedzieć, że trochę zdziwiła mnie prędkość tego co się robi w Hollywood. G4, 1.67GHz obciążone na 100% i nie wyrabia 60fps, a na ekranie jeden obracany i skalowany obrazek i 2 scrolle (ekran 1440x960 24bit). :) Nie wiem czy odważyłbym się robić w tym choćby przygodówkę point&click. Jednak klepiąc coś w C/C++ z wykorzystaniem tego naszego 20-letniego OpenGL, bez jakichkolwiek tricków ma się kilkadziesiąt razy większe możliwości. Takich dem mogłoby chodzić ze 30 jednocześnie. Ja jednak nadal będę traktował Hollywood jak rozbudowany, wieloplatformowy program do tworzenia prezentacji, a nie język programowania.
3
[#4] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021

@MDW, post #3

Wiesz, może tu jest sedno sztuki koderskiej, napisać w Holywood demko żeby chodziło płynnie? ;)
[#5] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021

@MDW, post #3

Przecież Hollywood to też jest język programowania. Tylko, że interpretowany, tak jak Basic, a nie kompilowany tak jak C/C++. Zawsze będzie to chodzić wolniej.

Nie wiem jak to działa w środku, ale pewnie brakuje mu kompilatora Just In Time, którym charakteryzuje się np. Java, czy JavaScript.

W Hollywood masz wszystkie podstawowe konstrukcje programistyczne i napiszesz w prosty sposób nawet złożoną aplikację.

Zauważ, że C/C++ wymaga o wiele więcej od programisty, chyba że korzysta się z gotowych bibliotek.
[#6] Re: Wake Up - demo dla MorphOS-a wystawione na Chaos Construction 2021

@Hexmage960, post #5

Dzisiaj wszystkie największe silniki działają na interpretowanych językach skryptowych (Lua, Python). Nikt nie klepie logiki gry w C/C++. Zwalnia nie język, bo w nim nie są robione obliczenia. Skryptowy język odpowiada tylko za logikę, obsługuje kilka warunków, zdarzenia zmiany stanu klawiszy, myszy, okna. Ten obracający się obrazek na pewno nie jest obliczany w języku skryptowym tylko wywoływana jest jakaś funkcja napisana w języku niższego poziomu skompilowana dla tej konkretnej platformy. Lua pewnie z 10 sekund skalowałaby i obracała taki obrazek. Przymula jakaś niższa warstwa, której język skryptowy tylko wydaje polecenia.

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2021 15:53:37 przez MDW
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem