@KM_Ender,
post #1
Osobiście nie postrzegam E jako konkurencji dla C, z uwagi na popularność C nie tylko w amiświecie.
Ale łatwość instalacji, banalna kompilacja, niski próg wejścia w programowanie w E, jego kompaktowosc, szybkość, zgodność z systemem, mnogość wbudowanych funkcji, prostota składni czyni z E wymarzone narzedzie do tworzenia softu użytkowego pod OS, nawet dla poczatkujacych. Do gier pewnie lepszy jest jakiś basic, jak Amos czy BB, ale do użytków E się świetnie nadaje (ale gry też można, skoro można w asemblerze, E to właściwie taki makroasembler) .
Co do przykladow - na Aminecie jest mnóstwo przykladow dla E, są tam też tutoriale, moduły, ciężko wszystko przejrzeć. A i wszystko co jest w C w zasadzie jest 1 do 1 do łatwego przełożenia na E.
Ale żeby nie było, E też ma swoje wady, np brakuje wielowymiarowych tablic, no i lepiej traktować go jako klasyczny język strukturalny, elementy wprowadzające obiektowość mają niestety nadal nie poprawione błędy.