Komentarze do artykułu: Prince of Persia

[#1] Re: Prince of Persia
Bodaj jedyna gra, ktora dosyć regularnie na liście przebojów magazynu Top Secret znajdowała się w TOP 5 zarówno Hitów jak i Shitów.
[#2] Re: Prince of Persia
Fajne w tej grze jest to, że pecetowa wersja bardzo dobrze działa pod PC-Taskiem i nawet nie potrzebuje do tego najmocniejszej Amigi.
[#3] Re: Prince of Persia
Gra na pewno bardzo ważna dla historii gier, w pełni zasługuje na miano kamienia milowego. Dobrze zrobiona, grywalna. Ale przyznam się, że jej nie lubiłem i nie wiem czy „w epoce” na Amidze uruchomiłem więcej niż raz. Jak DLA MNIE za trudna i zbyt monotonna. Poza tym ma jeden element, który U MNIE zawsze dyskwalifikował grę zupełnie - konieczność ukończenia w jakimś określonym czasie. Nienawidzę limitowania zadania czasem w grach, nienawidziłem w szkółce/uczelniach (sprawdziany), nienawidzę w pracy. Ograniczenia czasowe dla mnie są tym co zabija kreatywność, a w grze wprowadza niepotrzebny stres. szeroki uśmiech Powinien być tryb dla cieniasów w którym nie ma ograniczonego czasu.

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2021 17:16:50 przez MDW
3
[#4] Re: Prince of Persia

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Ja bym wspomnial o perfekcyjneuj konwersji Commodore 64
3
[#5] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #4

Szkoda, że wspomniałeś, bo ja chciałem pierwszy wspomnieć. Grałem na C64, ale tylko trochę. Na Amidze gralem dość dużo. Gra była dla mnie dość trudna, ale znalazłem cheaty, albo miałem przerobioną wersję
(już nie pamiętam).

W razie jak ktoś by szukał cheatów
Meanwhile, I disassembled the game, and found out how to enable cheats. (And that which keys do something.)
First, make sure you're not in the intro.
Then, press both (left and right) Amiga keys and shift-Q (all at the same time) to enable cheats.
The status bar will show "MEGA DRIVE ENGAGED" if you did it right. (Is this a reference to SEGA Mega Drive? Or MEGAhit?)

First, the regular (non-cheat) keys:
esc: pause
space: show remaining time
ctrl-A: restart level
ctrl-Q: quit/reboot (also in intro)
ctrl-R: return to intro
ctrl-S: sound on/off
ctrl-V: show version
ctrl-G: save game (on levels 3..13)
shift-L: next level (until level 4, decreases remaining time to 15 minutes)
ctrl-L: load game (in intro)
"|" (shift-\): pause (also in intro)

Now, the cheat keys:
shift-W: slow fall
shift-I: toggle upside down
w: show good ending
d: show bad ending
,: decrease music index
.: increase music index
m: play selected music/sound
(available indexes are 0..56)
-: decrease remaining time with 1 minute
+ (shift-=): increase remaining time with 1 minute
1..9: skip 1..9 levels
F1..F10: displays "NO ACTION" (?)
r: revive (if dead) or get more HP (if alive) like a big potion
s: toggle hiding non-animated objects (buggy)
h: show DHEAP USED (amount of allocated memory?)
c: show numbers of current and adjacent rooms
shift-C: show numbers of diagonally adjacent rooms
k: kill guard
arrows: look at other room
(You might need to change the settings of the joystick for this last one.)

Finally, I searched the web for "MEGA DRIVE ENGAGED" and the only result was this:
http://www.elfqrin.com/docs/FreePlay.php -- FreePlay - Cheats, Tips and Tricks for classic games (in Italian)
It seems to have a different list of cheats than the other sites. It's incomplete, but at least it shows that the author tried them.

Extra: you can skip levels until you get to the demo level.
You can't control the kid, but you can use the cheats.
If you kill the guard with k, the kid will start to turn around endlessly. :)

źródło
1
[#6] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #4

A ja bym wspomnial o tym ze wersja na C64 jest calkiem dobra ale przy tej na male Atari to az wstyd o tej na C64 wspominac, bo dzieli je wrecz przepasc.
1
[#7] Re: Prince of Persia

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Pamiętam, że maltretowałem tę grę z niemal autystycznym zapałem i robiłem czasy poniżej pół godziny. Nie był to może rekord świata, ale i tak dzisiaj się dziwię, że mi się chciało. Czyli gra miała to coś.
1
[#8] Re: Prince of Persia
Kultowa gra. Kilka razy udało mi się przeskoczyć przeciwnika w pierwszej rundzie zaraz na początku. Grali w Nią w Joysticku w TVP.
2
[#9] Re: Prince of Persia
Długo w to grałem. Najpierw miałem grę na Pegasusie, a później Amigę. W wersji dla Pegasusa był system kodów na poszczególne etapy. Dla każdego levela było więcej kodów niż 1, w zależności od tego ile było czasu (korzystając z kodów czas się nie resetował, a mieliśmy go tyle, ile w momencie przejścia poprzedniego poziomu). Ciekawe było wprowadzanie kodu: był ekran z jednym z pomieszczeń gry, możliwością wpisania kodów i napojem. Po wprowadzenie kodu książę wypijał napój i jeśli kod był prawidłowy, otwierały się drzwi do poziomu, do któ®ego był kod, a jak zły, to ginął.
1
[#10] Re: Prince of Persia
Kamień milowy w historii animacji gier komputerowych. Książę robił wrażenie nawet w połowie lat 90 na Amidze. Piękna pod względem technologicznym gra. Po latach, gdy dowiedziałem się w jaki sposób powstały animacje robi to jeszcze większe wrażenie. :)
[#11] Re: Prince of Persia

@kzez1986, post #9

Tez mialem te gre na Pegasusie ale jakos pozniej, bodaj po 95 roku. Udalo mi sie zlamac ten system kodow i mialem zestaw do kazdej planszy z czasem 99 minut na starcie :)

Na Amidze to byla moja pierwsza wlasna gra. Bardzo milo wspominam. Przeszedlem kilkukrotnie i pamietam jak bardzo bolala mnie dupka ze kolejna czesc na Amige nie powstala mimo ze spokojnie mogl taki port powstac.
2
[#12] Re: Prince of Persia

@Axi0maT, post #6

No nie ..jak mozesz porownywac port ktory nie uruchomi sie na standartowym Atari 65/800xl skoro na C64 stock dziala ! gra jest ladnie zrobiona ale wymaga dwa razy wiecej RAMu ...i ma tylko 9 poziomow (nie pelna)

Wersji C64 blizej do orginalu i wersji Amigowej i jest pelna animacja moim zdanie, rowniez plynniejsza.
Zaden wstyd drogi kolego
[#13] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #12

Jak najbardziej uruchomi się na standardowym, przed chwilą przyniesionym z Pewexu, Atari 130XE. :)
[#14] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #12

Nie uruchamia sie na stockowym malym Atari bo jest napisane pod 128kb ramu. Dwa razy wiecej niz w c64, ale to rownie dobrze mozemy polemizowac ze porownywac bedziemy do wersji na C128 ktory ma tyle samo ramu. No glupia dyskusja. Wyglada lepiej na Atari, bez dwoch zdan. Animacja to takie twoje "widzi mi sie" chyba. Tu nie chodzi o to ktoremu portowi blizej do wersji z Amigi (szczegolnie ze ta nie jest najlepsza), tylko ogolnie ze ta Atarowa jest lepsza niz ta z C64.
[#15] Re: Prince of Persia

@Axi0maT, post #14

Wersja Atari 8-bit Działa na STOCKOWYM Atari 130XE, z dyskietki lub kilku rodzajów cartów (które de facto używane są jako bardzo szybki napęd, ale zdaje się, że jest pomysł wersji działającej jak typowy cartridge, która by poszła na 64KB).
Co do C64, no spoko, 64KB RAM starcza gdy się używa EasyFlasha z 512KB ROM i tam siedzą rozpisane dane Różnica jest taka, że tym razem na Atari wersja dyskietkowa istnieje, na C64 tym razem nie.
W wersja C64 podoba mi się, że dość wiernie oddaje grafikę "czystej" wersji Amiga/PC (na miarę możliwości C64), wersja Atari jest inna (portowana z BBC Master), ale bardzo bogata graficznie z poprawionymi sprite-ami i ogólnie świetną oprawą, także sfx+msx.


Ostatnia aktualizacja: 15.11.2021 08:27:51 przez Jacques
1
[#16] Re: Prince of Persia

@Jacques, post #15

dodac trzeba ze wersja na Commodore jest dostepna od 10 lat :) nie wyglada "tragicznie" jak piszecie



link

teraz czekamy na Another World C64


Ostatnia aktualizacja: 15.11.2021 13:06:42 przez HOŁDYS

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2021 13:07:01 przez HOŁDYS

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2021 13:07:21 przez HOŁDYS
[#17] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #16

Ja nie pisałem, że wersja C64 wygląda tragicznie
[#18] Re: Prince of Persia

@Jacques, post #15

Tak tak.. na stockowym 130xe dziala bo wiadomo ze ma 128KB. Na 800/65 nie. Czesc dyskusji moderacja wywalila stad ta niescislosc.
[#19] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #16

Gdzie jest ta szmata ktora twierdzi ze wersja na C64 jest tragiczna?????? Dawaj namiary to pociagniemy do odpowiedzialnosci za te herezje!
[#20] Re: Prince of Persia

@Axi0maT, post #19

Wersja na C64 pojawiła się 21 lat później niż na CPC.

W czasach gdy 8bitówki były w sklepach 130XE kosztował tyle co C64.

Czy to prawda że wersja na Atarkę ma tylko 9 etapów?
Połączono krótkie etapy w jeden czy faktycznie coś wycięto?
[#21] Re: Prince of Persia

@HOŁDYS, post #16

dodac trzeba ze wersja na Commodore jest dostepna od 10 lat

Ja grałem w latach 90tych już. Chyba nie była kompletna, tylko kilka leveli
1
[#22] Re: Prince of Persia

@ZbyniuR, post #20

Czy to prawda że wersja na Atarkę ma tylko 9 etapów?
Połączono krótkie etapy w jeden czy faktycznie coś wycięto?


Ostatnie grywalne demo przed wersją finalną miało 9, pełna jest raczej pełna
1
[#23] Re: Prince of Persia

@Jacques, post #22

Są wszystkie levele (12).
1
[#24] Re: Prince of Persia

@snifferman, post #21

A jesteś pewien że to na C64 wtedy w to grałeś?

Czy byłeś jedyną osobą która widziała PoP na C64 w 90ych, czy ktoś jeszcze to widział?
[#25] Re: Prince of Persia

@Axi0maT, post #6

Przesadzasz i to bardzo.

Osobiście, bardziej i to o wiele podoba mi się wersja na C64. Na małym Atari wychodzą jego niedomogi graficzne. Dużo niższa niż w C64 rozdzielczość i mała liczba kolorów, chociaż Atari dysponuje teoretycznie większą ich ilością niż Commodore. Autorzy starali się widocznie, "poprawić" dostępną w użytym trybie Atari ilość kolorów i użyli ditheringu, co w efekcie dodatkowo rozmyło i pogorszyło i tak już niską rozdzielczość. Dźwięk, choć na Atari dobry, lepiej brzmi w wersji PoP na komodzie. Dodajmy jeszcze do tego większe wymagania pamięciowe (128kb zamiast 64kb) i mamy całokształt.

Co mi się w wersji na Atari podobało?

- Brak przycinania się animacji postaci i innych obiektów, gdy w ruchu znajduje się ich więcej niż 2 (Na C64 ta niedomoga jest widoczna i przeszkadza).
- Fakt, że port PoP na Atari po prostu jest.
- Wielość dystrybucji. Jest wersja na karta, dyskietkowa, na kartę SD i jeszcze coś. Podczas gdy na komodę dostępna jest wyłącznie wersja na karta (obraz CRT).

Mimo wszystko, grywalność i ogólny wygląd portu na C64 oceniam znacznie wyżej niż to co zobaczyłem na małym Atari.

Aby nikt mnie nie posądził o stronniczość. Posiadam oba sprzęty. Atari mam rozszerzone do 2MB RAM Lotharka + SIO2SD. Komoda to C64+1541+SD2IEC i oczywiście Easy Flash, bez którego nie mółbym pograć w PoP.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.


Ostatnia aktualizacja: 12.01.2022 11:07:22 przez zilog
[#26] Re: Prince of Persia

@zilog, post #25

Znacznei niższa rozdzielczość? Serio? To znaczy jaka jest na C64? Na Atari jest 160x192 (poziome pixele). Z tego co widzę na YouTube to w wersji commodorowskiej jest ta sama rozdzielczość 160x200 (czyli też tak samo poziome pixele). Film z atarowskiej wersji podlinkowany w tym wątku jest strasznie słabej jakości i wszystko jest rozblurowane, trudno nawet ocenić te pixele. Trzeba znaleźć coś ostrzejszego.

Zerknąłem na wersję C64 i przyznam się, że te pomieszczenia wyglądają tak bardziej surowo, czysto. Stylem graficznym jest bliższa wersji z 16-bitowców. Ale mi się bardziej podoba atarowska wersja grafiki. Jest to bardziej pixelart niż taki surowy CADowski styl. Fajnie, że nie próbowano zrobić idealnej kopii tamtej grafiki tylko dodano jej trochę... hmmm... uroku.
1
[#27] Re: Prince of Persia

@MDW, post #26

No i właśnie dithering, zastosowany w wersji na Atari sprawia, że rozdzielczość wygląda na niższą niż jest. Aby dithering stosować i by miało to jakiś sens, konieczne są nieco wyższe rozdziałki. Z daleka lub na TV, może i wygląda to fajnie, nie sprawdzałem, ale już na zwykłych 13 calach LCD, efekt jest kiepski. I nie mówię tu o filmiku z YT a o wyglądzie obu wersji puszczanych z prawdziwego sprzętu na tym samym wyświetlaczu, którym jest TV Thompson 13" LCD, służący za monitor.

Podsumowując:
Grywalność: 1:0 dla Atari - ze względu na spowolnienia przy animacji wielu obiektów na C64 (np. animacja głównego bohatera i dwie spadające płyty posadzki).
Wygląd: 1:0 dla Commodore
Mnogość dystrybucji: 1:0 dla Atari
Wymagania: 1:0 dla Commodore.
[#28] Re: Prince of Persia

@zilog, post #27

Mnie na początku też wersja na Atari się nie podobała (za pstrokata), ale się do niej jednak przekonałem i grafika mi się jednak po dłuższym kontakcie podobaOK, wersję na C64 też uwielbiam, szczególnie, że mogę zagrać w nią na "zwykłym" C64 ok, racja
Nie podoba mi się w zasadzie tylko animacja biegania głównego bohatera- dziwnie biega. Widać tu pewne uproszczenia/ pominięte klatki, pewnie żeby oszczędzić pamięć/zasoby.

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 12:12:23 przez BULI
[#29] Re: Prince of Persia

@MDW, post #26

Film z atarowskiej wersji podlinkowany w tym wątku jest strasznie słabej jakości i wszystko jest rozblurowane, trudno nawet ocenić te pixele. Trzeba znaleźć coś ostrzejszego.


Podlinkowałem swoją wersję, myślę że jakościowo jest sporo lepiej. Równocześnie leci wersja z kartą turbo Rapidus oraz na klasyczne Atari ze 128KB. Jeśli chodzi o moje odczucia, to wychowałem się w wersji na Amigę i wolę wersję głównego bohatera bez ręcznika na głowie. Podoba mi się możliwość wybrania wersji odgłosów w grze czy wybrania kolorów ścian (jeśli ktoś uważa że zbyt pstrokate). Moim zdaniem jest to jedna z szybciej działających wersji na 8 bitów. Pierwszy test jaki zrobiłem to szybkość biegania głównego bohatera w czasie otwierania bramy. Na Amidze z 68000 delikatnie zwalniało. Sprawdziłem na Atari ST, zwalniało kilkukrotnie bardziej niż na Amidze. Na małej Atarynie podobnie to wygląda jak na Amidze. Chętnie przetestuje wersje C64 z którą nie miałem styczności. Wersje na Atari zakończyłem pierwszego dnia po ukazaniu się oficjalnej wersji.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem