Komentowana treść: Augustus 3.1.0
[#1] Re: Augustus 3.1.0
Hmmm… Mam nadzieję, że gra potrafi się poprawnie „zachować” gdy dostanie ekran w innych proporcjach niż polecane. Rozdzielczość to nie problem, bo i tak każdego dnia używa się wyższych niż polecana. Ale kto dzisiaj używa ekranów/monitorów w proporcjach 4:3 (np. te polecane 1024x768)?
[#2] Re: Augustus 3.1.0

@MDW, post #1

Autor portu zaznaczył, że ten element to też forma "ograniczenia". Zapewne będzie nad tym jeszcze pracować.
[#3] Re: Augustus 3.1.0

@MDW, post #1

Co tak słabo? Dajesz! - jak bardzo nienawidzisz CRT i klasycznych proporcji! 3, 2, 1...
1
[#4] Re: Augustus 3.1.0

@MDW, post #1

Przyznam się że ja Wymieniłem monitor z 24'' 16:9 FullHD na 19'' 4:3, do pracy z MiniM (też mam tak z G5).
Wygodniej mi się pracuje, głównie chodzi o edytory tekstu. Mam wrażenie że fonty są bardziej dostosowane, zwłaszcza te z AmigaOS.
[#5] Re: Augustus 3.1.0
.

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2021 20:10:37 przez Kilos
[#6] Re: Augustus 3.1.0

@Daclaw, post #3

Peceta też masz podłączonego do 4:3 crt?

Rozdziałki fullhd w Amidze to rarytas bo tylko cokolwiek z >AGP/PCIe jest w stanie przeslac dane wystarczajaco szybko (no jeszcze bvision ale akurat publiczny sterownik nie obsługuje tych rozdzialek). Jak to wszystkie nowe sprzęty w stylu pistorma będą popularne to i amigowcy zacza korzystac z rozdzialek HD i wtedy się zacznie tak samo marudzenie, że soft źle wygląda/działa.




Ostatnia aktualizacja: 28.11.2021 20:36:52 przez michal_zukowski
[#7] Re: Augustus 3.1.0

@michal_zukowski, post #6

Ja mam więcej niż FullHD na Medku, Voodoo3 i Ragnaroku, czyli 1920x1200 (natywna rozdziałka mojego monitora) w 16bitach do Workbencha i Video (overlay) ok, racja
[#8] Re: Augustus 3.1.0

@MDW, post #1

Np. ja (z Atari)
[#9] Re: Augustus 3.1.0

@MDW, post #1

4:3 najlepsza proporcja okienka na ekranie fullhd. Umożliwia spokojną pracę z systemem i granie w gry! ;P
Nie da się w okienku ?
[#10] Re: Augustus 3.1.0

@BULI, post #7

Nie masz problemu z odrysowywaniem? U mnie voodoo3 jest pod mediatorem straszliwie wolne, jak zamykam okienko to widzę jak mi sie kwadraty tła workbencha odrysowywują (i to w 1280x1024), scrollowanie natomiast dziala wzglednie ok.


Ostatnia aktualizacja: 29.11.2021 14:30:20 przez michal_zukowski
[#11] Re: Augustus 3.1.0

@pawelini, post #9

Takie gry strategiczne bardzo łatwo się dostosowuje do najprzeróżniejszych proporcji ekranu. Może to być ekran pionowy, kwadratowy, okrągły czy w kształcie rombu albo gwiazdy. Niczego to nie zmienia, bo po prostu widzimy więcej albo mniej terenu. Gorzej gdy jest to np. przygodówka i ekrany zostały narysowane w danej proporcji. Tutaj musi być tak jak je narysowano i niczego się nie zmieni. Dlatego dziwię się, że w ogóle autor o tym wspomina. Takie rzeczy powinny być zaimplementowane na początku, przed zabraniem się za robienie gry i później już nawet o tym nie myśleć podczas robienia samej gry.
Ale właściwie nie powinienem się czepiać, bo dzisiejsze komercyjne produkcje za 50-100 mln dolarów też miewają takie problemy.
Generalnie zauważyłem, że developerzy "growi" zwykle średnio ogarniają takie "aplikacyjne" aspekty programowania, interface użytkownika. Wszystko zalatuje wczesnymi latami 90 nawet w najnowszych produkcjach.
[#12] Re: Augustus 3.1.0

@michal_zukowski, post #10

Twoja commodorowska karta (o ile dobrze pamiętam) z adapterem 060 nie ma najszybszej obsługi pamięci.
Na tym filmiku na przykład coś tam widać (początek) jak działa mój system w 1920x1200 16bit:
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem