@pawelini,
post #9
Takie gry strategiczne bardzo łatwo się dostosowuje do najprzeróżniejszych proporcji ekranu. Może to być ekran pionowy, kwadratowy, okrągły czy w kształcie rombu albo gwiazdy.

Niczego to nie zmienia, bo po prostu widzimy więcej albo mniej terenu. Gorzej gdy jest to np. przygodówka i ekrany zostały narysowane w danej proporcji. Tutaj musi być tak jak je narysowano i niczego się nie zmieni. Dlatego dziwię się, że w ogóle autor o tym wspomina. Takie rzeczy powinny być zaimplementowane na początku, przed zabraniem się za robienie gry i później już nawet o tym nie myśleć podczas robienia samej gry.
Ale właściwie nie powinienem się czepiać, bo dzisiejsze komercyjne produkcje za 50-100 mln dolarów też miewają takie problemy.
Generalnie zauważyłem, że developerzy "growi" zwykle średnio ogarniają takie "aplikacyjne" aspekty programowania, interface użytkownika. Wszystko zalatuje wczesnymi latami 90 nawet w najnowszych produkcjach.