Komentowana treść: WHDLoad 18.7
[#1] Re: WHDLoad 18.7
Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego przygotowywane są instalaery WHDLoad do gier, które są w pełni systemowe, dyskietki są sformatowane z normalnym OFS/FFS i są na nich normalne systemowe pliki, które można skopiować na HDD i normalnie uruchomić plik wykonywalny? Robi się nawet WHDLoad do gier, które wręcz mają programy instalujące je na twardzielu. To już skrajny absurd i kpina.

Czy WHDLoad nie powstał po to żeby umożliwić instalację na HDD niektórych starych produkcji, których twórcy traktowali Amigę jak SNESa, dyskietkę jak cartridge i nie wiedzieli, że Amiga ma system operacyjny?

Czy to wynika z założenia, że przeciętny Amigowiec to zupełny idiota z przyrośniętym do dłoni joystickiem, który nie potrafi kopiować plików albo wręcz zrobić dwukliku na instalatorze, wskazać miejsca na dysku i nacisnąć OK?
[#2] Re: WHDLoad 18.7

@MDW, post #1

WHDLoad oferuje nie tylko instalację na dysk twardy, ale również obsługę wywołania trainerów wbudowane w gry, dodaje własne trainery, oferuje możliwość zapisy tablicy najlepszych wyników punktowych w grach, które oryginalnie nie posiadały takiej opcji. Poza tym pozwala z gry wyjść do systemu (nie każda gra uruchomiona z systemu na to pozwala, nawet jeżeli "systemowo" się uruchamia) oraz nie pozostawia po sobie śmieci (jak to potrafią niektóre "systemowe" gry).

WHDLoad powstał jako aplikacja do instalacji gier "bez installera", ale trochę poszerzył swoje możliwości.
1
[#3] Re: WHDLoad 18.7

@mailman, post #2

Dziękuję za wyjaśnienie. Ja nigdy tego nie używałem i znałem tylko jego podstawowe założenie. Z tego co mówisz to faktycznie może mieć sens. Chociaż jakiegoś nieogarnialnego śmiecenia po systemie nigdy nie zauważyłem. W amigowych systemach nie bardzo jest gdzie i po co śmiecić.

Pytanie zrodziło mi się dzisiaj, bo podczas cotygodniowego przeglądu nowinek (robionego przez amiganews.de) z Aminetu, MorphOS Storage, OS4 Depot i WHDLoad rzuciła mi się w oczy informacja o WHDLoad do Gloom. Pomyślałem, że jak tak dalek pójdzie to dożyjemy WHDLoad do Heretic 2, Quake, Wipeout czy Payback.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2022 19:07:38 przez MDW
[#4] Re: WHDLoad 18.7

@MDW, post #3

Przypomniało mi się jeszcze, że WHDLoad czasami też usuwa błędy w grach.
[#5] Re: WHDLoad 18.7

@mailman, post #4

No to zalety się nawarstwiają i zaczynam widzieć coraz większy sens w używaniu tego nawet jeżeli gra jest napisana w sposób cywilizowany.

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2022 21:34:43 przez MDW
[#6] Re: WHDLoad 18.7

@MDW, post #5

Whdload możesz porównać do maszyny wirtualnej, tworzącej sparametryzowane pod każdą grę środowisko, co zapewnia danej grze takie same warunki pracy praktycznie na każdej Amidze bez względu na postawiony system, rodzaj pamięci, czy procesor (zależy oczywiście także od tego jak połata grę autor .slave). To umożliwia uruchomienie starych gier, które mają problem na egzotycznych konfiguracjach, albo nie działają np. na A1200. Automatycznie wczytuje sobie kickstart jaki potrzebny jest danej grze. Nie zawsze jest potrzeba używania whdload do gier dosowych, chyba, że nie działają na Twojej konfiguracji(masz MMU lub inne rzeczy, których gra nie lubi), albo instalka poprawia jakieś błędy, czasami dodaje jakieś funkcje, np. obsługa dwóch przycisków, wszystko zależy od tego co autor sobie wymodził.

Jeśli zaskakuje Ciebie instalka do Glooma, to teraz zaskoczę Ciebie instalką do.... Workbencha :)

Tak, możesz sobie uruchomić WB1.3 pod whdload i spod niego uruchomić grę, która go wymaga, ktoś uruchamiał w ten sposób Bubble Bobble od PINKa.
[#7] Re: WHDLoad 18.7

@san_u, post #6

Tak, możesz sobie uruchomić WB1.3 pod whdload i spod niego uruchomić grę, która go wymaga, ktoś uruchamiał w ten sposób Bubble Bobble od PINKa


Jest mnóstwo instalek gier korzystających z Workbench.slave.Lista jest bardzo długa.

Mamy w ten sposób sandboxa do odpalania, testowania programów, gier w miarę bezpiecznie dla Amigi i jej systemu bez resetu czy zawiechy.

Sam korzystałem z tego wiele razy.
Dzięki temu, Amiga się nie zawiesi tylko WHdload wywali komunikat o błędzie i wyjdzie do Workbencha.

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2022 08:53:37 przez Norbert
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem