Komentowana treść: Aquaria - poprawki
[#1] Re: Aquaria - poprawki
Tworzenie miniaturek przy nagrywaniu stanu gry się kwasiło przed ostatnimi poprawkami w TinyGL? Hmmm… skąd ja to znam…

Ja z tego samego powodu musiałem zapisywać narysowane w oknie klatki dema do pliku (celem złożenia z nich filmu na YouTube) na macOS. Pod MorphOS przez lata dostawałem czarne ekrany, w MOS 3.16 już coś było widać ale były lekko przesunięte składowe koloru pixeli, a w 3.17 już wszystko jest idealnie. OK
[#2] Re: Aquaria - poprawki

@MDW, post #1

Tak, te miniuaturki nie dzialaly nawet na pierwszej wersji od Faba.
Pracujac z Widelcem nad nowa wersja 5 lat temu, tez nie moglismy temu dac rady i wylaczylismy to w czorty, dokladnie jak Fab.
Dopiero teraz po wyjsciu MOSa 3.17 udalo sie to uskutecznic.
[#3] Re: Aquaria - poprawki
Nie no Panowie, rządzicie! Dzięki.
[#4] Re: Aquaria - poprawki

@Phibrizzo, post #2

Fajnie, że włączyliście to gdy już stało się to możliwe. Zawsze mi się podobało gdy stan gry ma miniaturki.
Dzięki! OK

Tak swoją drogą to trochę smutne, że błąd był przez tyle lat. Niby funkcja nie jest przydatna w 3D (bo i nie jest szybkie) ale w zrzucaniu zawartości okna do pamięci jest bardzo potrzebna.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2022 20:11:51 przez MDW
[#5] Re: Aquaria - poprawki
Dalej są zwolnienia akcji, czy to też udało się wyeliminowac?
[#6] Re: Aquaria - poprawki

@Solo Kazuki, post #5

Skora dalej są to chyba nie udało się wyeliminować. 🙃
[#7] Re: Aquaria - poprawki

@deez, post #6

Się zapytałem, bo może jednak ale zapomniano wspomnieć..
A wiadomo może czym to jest spowodowane?
[#8] Re: Aquaria - poprawki

@Solo Kazuki, post #5

Niestety sa. Ale widac je tylko na dwoch konkretnych mapach i nie wiadomo czenu akurat na nich.
Pierwsza to ta na ktora glowna bohaterka zostaje "teleportowana mentalnie" na samym pocztku gry.
Druga to: Sun Temple.
Pytalem Wielkich Tego Swiata. Przypuszczenia sa takie ze moze to byc spowodowane zbyt duzym obciazeniem
danymi graficznymi na karcie GFX ktore moga sie nie miescic i nastepuje ich transfer z miejca na miejsce.
Podobno wg testow Widelaca tego problemu nie ma na X5000. Ja testowalem tylko na PowetBooku i tam to wystepuje.

Tutaj to widac link

Co do innych bledow to jest jeszcze jeden ktory tez jest "od zawsze" a nie ma go w wersji pod AmigaOS4.x.
Chodzi o zacienianie miejsc ktore maja zostac ukryte od swiatla. Pod MOSem ten "cien" podaza podczas eksplorowania
mapy a pod AOS4.x jest statyczny i w miejscu gdzie powinien sie znajdowac.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 15:01:31 przez Phibrizzo
[#9] Re: Aquaria - poprawki

@Phibrizzo, post #8

A nie chodzi przypadkiem o tę "rzeźnię" na samym początku, ze w pewnym miejscu zwalnia akcja?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 15:12:49 przez Solo Kazuki
[#10] Re: Aquaria - poprawki

@Solo Kazuki, post #9

Tak to wlasnie to miejsce.
[#11] Re: Aquaria - poprawki

@Phibrizzo, post #10

Tak jest też na PC i chyba wszelkich innych portach. Tam chyba po prostu ma zwalniać akcja gry. W świątyni słońca gdzie dokładnie zwalnia? Bo to może być też podobna sprawa.
Edycja. obejrzałem teraz dopiero link i tak akurat nie powinno być.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 15:17:56 przez Solo Kazuki
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem